Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Výsledky reprezentativního výzkumu institutu IIMCE v Brně

 
středa, 22. října 2014, 15:35

Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání v rámci projektu Partnerství pro místní rozvoj provedl po roce reprezentativní výzkum obyvatelstva města Brna staršího 18 let.

Tento výzkum měl za úkol zjistit, který podnik v roce 2014 považují občané za nejvýznamnější pro další rozvoj svého města. Sběr informací proběhl v termínu od 5. až 18. března 2014 formou standardizovaného rozhovoru – interview. Celkem bylo zpracováno 535 záznamových archů od respondentů s trvalým bydlištěm v Brně.

Za nejvýznamnější podniky pro další rozvoj města dotazovaní považují Dopravní podnik města Brna (1.místo), u kterého oceňují především kvalitní spojení po městě, hustou síť spojů a dostupnost. Naopak se respondentům nelíbí vysoké ceny služeb DPMB. Označen byl častěji lidmi se základním vzděláním, a to ve věkové kategorii 60 a více let. Těsně na druhé pozici se umístily Veletrhy Brno, u nichž respondenti uvedli, že přispívají ke zlepšení image a propagaci města. Jejich nevýhodou je ovšem zvýšený provoz v Brně při jejich konání. BVV byly nejčastěji označeny středoškolsky vzdělanými a lidmi ve věkové kategorii 40 až 59 let. Na dalších příčkách se umístily firmy Zetor, IBM a Masarykova univerzita, které zvolili nejmladší účastníci ve věku 18 až 39 let, zejména vysokoškoláci. Hlavními výhodami IBM a Zetoru je tvorba a nabídka pracovních příležitostí. V případě Masarykovy univerzity se jedná o rozvoj vědy, výzkumu a vzdělanosti. Co se týče negativ, tak Zetoru lidé vyčítali špatné dopady na životní prostředí.

Po zodpovězení základních otázek výzkumu byli respondenti tázáni, v čem vidí nejdůležitější úkol brněnského magistrátu pro další rozvoj města. Jako klíčové oblasti byly zmiňovány:

  1.  Přilákání a podpora investorů,
  2. Oprava silnic a péče o infrastrukturu,
  3. Bezpečnost a snížení kriminality,
  4. Čistota ve městě a podpora zaměstnanosti,
  5. Uplatnění absolventů škol.

Pokud porovnáme nejnovější výsledky výzkumu s těmi, které byly sesbírány v roce 2013, zjistíme, že se odpovědi téměř nezměnily. Místa si prohodily pouze podniky z první dvojice jmenovaných. Také je důležité zdůraznit skutečnost, že Magistrát města Brna ani dotyčné podniky nevyužily zveřejnění loňských výsledků ke zlepšení komunikace s občany. Z těchto indicií tak můžeme dovodit, že mezi vedením města, občany a firmami spolupráce na místně rozvojových aktivitách příliš nefunguje.

Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Vítr zaměstnal hasiče, vyjížděli ke spadaným stromům a větvím

středa, 22. října 2014, 09:59

Silný vítr v noci na dnešek zaměstnal jihomoravské hasiče. Vyjížděli ke spadaným stromům a větvím, ale také ke stržené...

Ekologického Oskara získali za to, že uklidili Česko

sobota, 18. října 2014, 14:06

Šestý ročník soutěže E.ON Energy Globe Award ČR zná vítěze. Cenu za nejinovativnější nápad v oblasti ochrany životního...

Poznatky brněnských vědců přispějí k šetrnější léčbě nádorů dětí

čtvrtek, 16. října 2014, 12:59

Brněnští vědci pomohli odhalit způsob, jak vznikají některé nádory mozku u dětí, takzvané meduloblastomy. Objev...

Simoncelliho si v Brně připomnělo 3795 motorkářů, loňský rekord padl

neděle, 12. října 2014, 14:26

3785. To je hodnota nového rekordu Masarykova okruhu v počtu motocyklů na dráze. Oproti loňsku se na dráhu vydalo téměř...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

Přehradní nádrž Mšeno je srdcem Jablonce. V létě je u ní hlava na hlavě. Denně k ní míří desítky místních na procházku maminky s kočárkem, celé rodiny i kamarádi. Milují ji běžci, inlajnisté i pejskaři. Ve zdejší lokalitě je ale stále co vylepšovat a město šlo s nápady přímo za místními.

VIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidiče

Statisíce shlédnutí získalo během krátké doby video, na kterém němečtí policisté „školí“ českého a maďarského řidiče. Důvodem je jejich chování, které by v našich končinách bylo považováno za neetické a u našich západních sousedů za nezákonné. Oba řidiči si totiž natáčeli místo tragické nehody, ke které došlo v úterý u Norimberku.

PRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibylo

Dezinformací na českých webech v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu kvůli volbám přes původní obavy výrazně nepřibylo. Oznámil to dnes Pražský institut bezpečnostních studií na základě svého průzkumu. Podle něj se weby, které jsou známé šířením dezinformací, eurovolební kampaní významněji nezabývaly, pozitivně referovaly hlavně o hnutí SPD Tomia Okamury.