Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

VUT v Brně zaplatí milionovou pokutu od ÚOHS, ale podá žalobu

 
čtvrtek, 5. února 2015, 14:21

Vysoké učení technické (VUT) v Brně zatím zaplatí milionovou pokutu, kterou dostalo v prosinci od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) za chyby v tendru na výstavbu Výzkumného centra informačních technologií. Případ ještě ale přezkoumá Krajský soud v Brně, kam škola podá žalobu. Dnes to řekla její mluvčí Jitka Vanýsková.

"Pokuta bude z naší strany uhrazena již nyní. Současně však v rámci žaloby podáváme i návrh na přiznání odkladného účinku, o čemž zároveň informujeme i ÚOHS," uvedla Vanýsková. Pokud soud univerzitě vyhoví, bude muset stát pokutu škole vrátit.

Podle úřadu byl postup VUT v tendru z roku 2011 netransparentní. Nebylo jasné, jakým způsobem škola dospěla k výsledkům hodnocení nabídek v rámci hodnoticího kritéria, které se týkalo plánu kvality. Její postup se tak stal podle úřadu nepřezkoumatelným a mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky.

"Z žádného dokumentu vyhotoveného v zadávacím řízení nevyplývá, z jakého důvodu byl uchazečům přidělen příslušný počet bodů, v čem se plány kvality uchazečů v daných kapitolách lišily a které z plnění splňuje lépe podmínky zadání a z jakého důvodu," uvedl v rozhodnutí předseda ÚOHS Petr Rafaj.

Škola naopak dosud tvrdila, že v tendru postupovala obezřetně a dbala na to, aby vybraná nabídka byla ekonomicky nejvýhodnější. Soutěž měla více hodnoticích kritérií, nerozhodovala tedy jen cena.

Na ÚOHS se s podnětem obrátilo ministerstvo školství, které nyní hrozí, že VUT zkrátí o pět procent dotaci. Zakázku nakonec získala společnost IMOS Brno. Její nabídka ve výběrovém řízení byla 150 milionů korun bez DPH.

Výzkumné centrum pro informační technologie je v provozu od loňského roku. Stojí v areálu VUT v Brně Králově Poli. Brněnské centrum je součástí širšího projektu IT4Innovations.

Jeho cílem je vybudovat národní centrum špičkového výzkumu v oblasti informačních technologií. Celý projekt má pět subjektů, kromě VUT tři v Ostravě a Slezskou univerzitu v Opavě. Součástí projektu je i pořízení výkonného superpočítače Anselm.

Tisková zpráva

Kam dál?

Amok - útok aktivního střelce

středa, 4. února 2015, 15:10

V areálu brněnského výstaviště dnes zněla střelba. Maskovaní ozbrojenci vtrhli na zasedání politické strany a začali...

Brno nakoupí dalších dvacet tramvají „Porsche“

středa, 4. února 2015, 11:11

Dluh 134 milionů korun je smazán a naopak město nakoupí v následujících dvou letech dalších 20 tramvaji T13 typu...

Odbory chtějí růst platů státních úředníků o čtvrtinu. Není to málo,...

úterý, 3. února 2015, 19:36

Nedávno jsme diskutovali o zvyšování platů politiků, které si chtěli prosadit navzdory empiricky podloženým pochybám o...

Cyklisté dostali zelenou, budou moci projíždět pěší zónou

úterý, 3. února 2015, 14:43

Více než čtvrt století mají cyklisté do velké části historického jádra zakázaný vjezd. Zřejmě už na konci jara ale...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Klíště smrtelně nebezpečné pro psy....

  • Od května se na rok uzavře Údolní ulice....

  • VIDEO: Zfetovaný řidič v Brně ujížděl...

  • Radní chtějí nemovitosti bránící stavbě...

 
 

O čem píše Drbna.cz

Babiš žaluje slovenský list Nový Čas, žádá milion eur

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z rozhovoru s bývalým příslušníkem československé Státní bezpečnosti (StB) Jánem Sarkocym, který Babiše označil za vědomého spolupracovníka StB. Babiš žádá omluvu a milion eur (25,4 milionu korun). Spolu s Novým Časem zažaloval i Sarkocyho, napsal dnes list. Babiš spolupráci s StB dlouhodobě odmítá. Slovenský soud letos v lednu v obnoveném líčení v souladu s loňským verdiktem ústavního soudu ale zamítl jeho žalobu, že je v archivních svazcích StB veden jako její agent neoprávněně.

Svoboda tisku loni podle Reportérů v Evropě utrpěla, také v ČR

Míra svobody tisku se loni nejvíce snížila v Evropě. Vyplývá to z každoroční zprávy mezinárodní nevládní organizace Reportéři bez hranic (RSF), o které informovala agentura DPA. Na starém kontinentu se nachází čtyři z pěti zemí, které se v jejím dnes zveřejněném žebříčku svobody médií údajně nejvíce propadly. Je mezi nimi i Česká republika - vedle Malty, Slovenska a Srbska. Největší svobodu poskytuje médiím Norsko, následované Švédskem, Nizozemskem a Finskem. Na opačném konci žebříčku jsou Severní Korea, Eritrea a Turkmenistán.

Pražští radní podpořili zbourání poškozeného Libeňského mostu

Pražští radní podpořili zbourání Libeňského mostu. Na jeho místě má vzniknout nový. Zbourání musí ještě potvrdit pražští zastupitelé. S návrhem na demolici souhlasilo sedm z 11 radních z řad ANO a ČSSD, bourání nepodpořili zástupci Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN).