Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Vouchery na výzkum dá Brno letos jen firmám z jižní Moravy, místním tak roste šance uspět

 
neděle, 15. března 2015, 11:15

Sedmý ročník inovačních voucherů, který dnes spustilo Jihomoravské inovační centrum s podporou Brna, přináší větší šance místním firmám. O stotisícové poukazy na výzkum se dosud ucházely společnosti z celého světa, nyní o ně mohou žádat pouze podniky se sídlem či provozovnou na jižní Moravě. Brno dá letos na spolupráci firem s vědci opět 4 miliony korun, voucher tedy získá nejméně 40 firem. Žádat mohou do 29. dubna.

JIC přišel v roce 2009 s inovačními vouchery jako vůbec první v Česku. „Projekt se úspěšně rozšířil do dalších krajů a v těchto regionech je omezený jen na místní firmy. Proto jsme se rozhodli vyjít vstříc jihomoravským podnikům a letos vouchery nabídnout pouze jim,“ vysvětlil Jiří Hudeček, ředitel JIC.

Novinkou je i to, že voucher mohou firmy uplatnit u výzkumných organizací po celé České republice i v zahraničí. Ještě loni přitom bylo možné spolupracovat pouze s brněnskými vědci. „Brno je v rámci Česka mekkou vědy a výzkumu a Brno v tomto směru ukazuje, jak důležitá je spolupráce výzkumných institucí a podnikatelského sektoru. Některé firmy ale mohou hledat vědce se zaměřením, které naše centra nenabízí, proto se mohou nově obrátit i na výzkumníky mimo region,“ řekl brněnský primátor Petr Vokřál.

Díky voucherům vylepšují firmy své výrobky a služby a výzkumníci jim pomáhají i s lepší organizaci výroby nebo nastavením výrobních linek. Získat na to mohou 75 až 100 tisíc korun a pokud uspějí, přidají k tomu vlastní finance ve výši čtvrtiny žádané částky. Od roku 2009 rozdělilo Brno téměř 300 podnikům vouchery za celkem 32 milionů korun. Podle evaluace z roku 2013 se každá koruna vložená městem do voucherů vrátí pětkrát v horizontu pěti let.

JIC se už od počátku soustředí na to, aby byl proces podání žádosti co nejrychlejší a nejjednodušší. Po domluvě s konkrétními výzkumníky vyplní podnikatel online formulář na www.jic.cz/voucher, nad kterým stráví nejvýše dvacet minut. Do jednoho měsíce po uzávěrce pak ví, jestli uspěl. I letos se o tom rozhodne prostřednictvím veřejného losování, které seuskuteční 26. května v rámci dne otevřených dveří na JIC.

Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Brno trápí světelný smog, hvězdy jsou v nedohlednu

neděle, 15. března 2015, 11:10

Chcete-li pozorovat noční brněnskou oblohu, musíte vyjet za město nebo se na ni podívat zblízka dalekohledem z...

V Brně-Heršpicích začala výstavba nového průmyslového areálu

neděle, 15. března 2015, 11:05

V Brně-Heršpicích začala výstavba nového průmyslového areálu. Nahradí bývalou továrnu na baterie. Investorem není...

Matek samoživitelek přibývá, více než třetina z nich je silně...

sobota, 14. března 2015, 15:00

Dnešní svět je prostě takový. Počet neúplných rodin, v nichž žije dítě (nebo děti) v domácnosti pouze s jednou dospělou...

Nájemníci protestují proti pozastavené privatizaci domů

pátek, 13. března 2015, 12:26

Tvrdým oříškem pro novou radniční koalici je privatizace městských bytových domů. Tu v prosinci pozastavila a 25...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Přestavba Zvonařky začne už v létě. Za rok...

  • Majitelce se ztratil pejsek Shiba-Inu. Nyní...

  • Na jižní Moravě se pohybují komáři...

  • Devětadvacetiletý muž v Mariánském údolí...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

V kauze týraného Marleyho padlo rozhodnutí. Viník dostal podmínku

Mladíka, který na videu týral štěně labradorského retrívra Marleyho, potrestal prachatický soud roční podmínkou. Navíc mu uložil zákaz konzumace alkoholu a návykových látek a v průběhu zkušební doby se musí podrobit psychologickému programu, který ho má naučit zvládat agresivitu. Rozsudek zatím není pravomocný.

Instagram spouští dlouhá videa, chce konkurovat YouTube

Novou sekci videonahrávek o délce až 60 minut spouští sociální síť Instagram. Jmenuje se IGTV a podle šéfa firmy Kevina Systroma je pro mobilní telefony vhodnější než kanál YouTube, informoval zpravodajský server CNBC. Instagram dosud umožňoval přehrávat videa trvající maximálně 60 sekund. Nová platforma prozatím poběží bez reklamy, kterou ale firma později nevylučuje.

Fastfood nabídl Ruskám odměnu za otěhotnění s fotbalistou

Moskevská pobočka amerického fastfoodu Burger King vyvolala v Rusku poprask reklamou, v níž slíbila lákavou odměnu Ruskám, které otěhotní se zahraničním fotbalistou. Oznámila to ruská média. Po protestech se společnost omluvila a kampaň stáhla. Rusko v těchto dnech hostí výkvět světového fotbalu na mistrovství světa, které pořádá jedenáct ruských měst.