Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V Brně-Líšni pokračuje proměna podzemní tramvajové zastávky

 
úterý, 23. prosince 2014, 11:47

Proměna zdevastované jediné brněnské podzemní zastávky tramvaje Jírova v Líšni pokračuje. Od poloviny prosince ji hlídá zaměstnanec dopravního podniku, na noc se celá zavírá a zůstávají zde čtyři tramvaje.

Díky tomuto režimu postupně mizí čmáranice na zdech a městská část věří, že se zastávka stane zase živým a bezpečným místem, řekl starosta Líšně Břetislav Štefan.

Podzemní zastávka, které se říkává brněnské metro, byla otevřená na konci 90. let. Již tehdy zde fungovaly elektronické informační tabule a ve stáncích prodávala řada živnostníků. Jenže postupně se zastávka stávala rejdištěm vandalů a bezdomovců a stánkařů ubývalo, až zbyl jediný. Lidé se zde necítili dobře a za tmy ani bezpečně.

"Nyní se zúročil náš čtyřletý tlak na brněnský magistrát a dopravní podnik, aby s neuspokojivým stavem něco udělali. Když tady někdo dřív odstranil graffiti, za měsíc to bylo pomalované znovu," řekl Štefan. Oprava stála osm milionů korun. Nyní zde spolupracují hlídky městské policie, člověk z dopravního podniku i městská část. Navíc na noc se celá stanice vždy zamkne.

Líšeň si slibuje od opatření vyšší atraktivitu pronájmů. Zastávka má být součástí většího veřejného prostoru. Nad ní se na povrchu totiž pořádají kulturní akce či farmářské trhy. "Reakce lidí byly dlouhodobě negativní, proto jsme rádi, že se to povedlo," uvedl Štefan. Nezbyly však peníze na stavbu toalet, proto starosta předpokládá, že sem radnice umístí mobilní toalety.

Oprava se vyplatila i dopravnímu podniku. Čtyři tramvaje nemusejí ze svých posledních večerních jízd ujet dlouhou cestu do vozovny v Medlánkách, ale zůstanou zde přes noc. "Zatím se zde žádné problémy nevyskytly. Cestující si však proměny všimnou asi až později, až graffiti úplně zmizí," řekl vedoucího dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Lidé vybírají v anketě nového hlasatele zastávek

úterý, 23. prosince 2014, 09:52

Stejným způsobem jako při výběru vánočního stromu mají nyní cestující možnost prostřednictvím ankety dát hlasy tomu,...

„Koupí“ polévky mohou lidé přispět na výcvik vodícího psa

pondělí, 22. prosince 2014, 13:41

K vánočnímu času neodmyslitelně patří řada charitativních akcí a dobročinných sbírek. Kromě tradiční sbírky Červeného...

Aktivisté v Brně fingovali prodej psího masa

sobota, 20. prosince 2014, 21:14

Aktivisté dnes v centru Brna upozorňovali kolemjdoucí, že s cestou kaprů na štědrovečerní tabuli souvisí i jejich...

Skauti z Brna začali rozvážet Betlémské světlo do celého Česka

sobota, 20. prosince 2014, 09:22

Skauti z Brna dnes začali rozvážet Betlémské světlo do celého Česka. První vyjeli vlakem z brněnského nádraží krátce...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.