Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

SŽDC detailně porovná varianty nového brněnského nádraží

 
pondělí, 10. listopadu 2014, 19:43

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechá detailně porovnat obě možné varianty rekonstrukce brněnského železničního uzlu. Výsledky studie proveditelnosti mají být známé ve druhé polovině roku 2016.

Nyní SŽDC vypsala předběžné oznámení o zakázce, zpracování studie má stát 18 milionů korun, vyplývá z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

SŽDC tak navazuje na studie, v nichž na pokyn někdejšího ministra dopravy Pavla Dobeše (Věci veřejné) dopracovala studii nádraží pod Petrovem na stejnou úroveň, jako byla zpracovaná studie nádraží u řeky, tedy v odsunuté poloze. Právě tuto variantu podporovalo dříve vedení města.

"Nyní je možné začít obě varianty porovnávat a jít do dalších detailů. Město, aby napomohlo studii, jejíž zpracování má trvat rok a půl, nechá na žádost SŽDC zpracovat studii dopravních modelů a studii územních dopadů obou variant. Tyto studie se budou dělat paralelně se studií proveditelnosti," řekl končící náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS).

Studie posoudí ekonomiku obou projektů, vliv průběhu stavby na železniční dopravu, na životní prostředí a na průchodnost území. Zhodnotí ekonomický přínos variant, přínos pro veřejnou dopravu v Brně a v okolí Brna. Posoudí napojení na MHD a další veřejnou dopravu a stejně tak budoucí napojení vysokorychlostních tratí, musí se řešit i budoucí zkapacitnění konvenčních tratí. "Studie bude obsahovat i dopravně-technické řešení městské infrastruktury, veřejné dopravy a železniční dopravy," uvádí se v zadání zakázky.

Výsledkem studie bude tentokrát doporučení SŽDC a ministerstvu dopravy, jakou variantu zvolit. V Brně se o rekonstrukci železničního uzlu mluví už téměř století, současné intenzitě dopravy přestává stačit. Ve špičkách pracovních dnů je kapacita maximálně vyčerpána a nelze přidávat další vlaky.

Náklady obou variant rekonstrukce železničního uzlu se odhadují na 20 miliard korun. Před deseti lety se konalo referendum, v němž se většina lidí přiklonila k nádraží v centru, výsledek kvůli účasti nebyl závazný. Druhý pokus o referendum má na svědomí občanská aliance Referendum 2014. Původně chtěla plebiscit spojit s komunálními volbami, což však kvůli nedostatkům v návrhu nestihla. Termín referenda musí nyní určit nové zastupitelstvo, které se sejde pravděpodobně ve druhé polovině listopadu.

Zdroj: ČTK

Kam dál?

Odborníci v Brně mají novou stanici na měření oxidu uhličitého

pondělí, 10. listopadu 2014, 17:48

Odborníci dnes na Hvězdárně a planetáriu Brno spustili měřicí stanici výměny oxidu uhličitého a vodní páry mezi městem...

Ochranáři vybudovali nad lomem u Brna turistickou stezku

pondělí, 10. listopadu 2014, 17:32

Český svaz ochránců přírody (ČSOP) vybudoval dvoukilometrovou turistickou stezku nad lomem na kopci Hády, který se tyčí...

Brněnský veletrh Sport Life navštívilo bezmála 42.000 lidí

neděle, 9. listopadu 2014, 20:46

Čtyřdenní sportovní veletrh Sport Life, který dnes skončil na brněnském výstavišti, navštívilo přibližně 42.000 lidí....

Brněnská sídliště za 25 let změnila barvu za stovky milionů korun

neděle, 9. listopadu 2014, 14:09

Sídliště v Brně se po roce 1989 změnila k nepoznání. Za 25 let získala nová zateplení a fasády i s okny za miliardy...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Holčička si v Brně hrála na dětském hřišti a...

  • Kulturní akce na Svoboďáku nesmí být hlučné....

  • Spíte s oknem otevřeným na ventilačku? Na...

  • Nezaplatil nájem, tak letí. Naštvaný...

 
 

O čem píše Drbna.cz

Opilý cizinec usnul za volantem. Půjčený Mercedes skončil v příkopu

K nehodě luxusního Mercedesu na silnici I/33 u Hradce Králové vyjížděli v úterý ráno policisté a hasiči. Řidič, který jel od Náchoda, za jízdy pravděpodobně usnul, najel na pravou krajnici a následně s půjčeným vozem skončil ve křoví.

Vrazi z metanolové kauzy se obrátili na Ústavní soud. Tresty se jim zdají nepřiměřené

Ústavní soud přezkoumá rozsudky nad doživotně potrestanými aktéry metanolové kauzy. Se stížnostmi se na něj obrátili míchači metanolem kontaminované směsi Tomáš Křepela ze Zlína a Slovák Rudolf Fian. Poukazují na údajné procesní pochybení, nepřiměřená se jim zdá i výše trestu. Na následky metanolové kauzy zemřely v roce 2012 desítky lidí, další víc než stovka si nese těžké následky.

Šéf Cermatu: Na učebních oborech by neměla být státní maturita

Výsledky didaktických testů státních maturitních zkoušek ukazují, že by se zřejmě mělo změnit současné nastavení vzdělávacího systému. Shodli se na tom ředitel Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) Jiří Zíka a ředitelka Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová. Učební obory, které nejvíce snižují úspěšnost u maturit, by se podle nich měly zaměřit víc na ověřování odborných a praktických znalostí. Debatu o úpravách státních maturit nevyloučil ani ministr v demisi Robert Plaga (ANO).