Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Happeningem začala anketa Sexistické prasátečko 2013

 
pátek, 7. června 2013, 09:57

V Brně byl dnes zahájen už pátý ročník úspěšné soutěže Sexistické prasátečko. Na úvod proběhl happening u sexistické reklamy festivalu Divadelní svět, který v Brně začíná následující den. Reklama zobrazuje nahou ženu sedící u violoncella a muže-mima, který ji zpoza opony sleduje.

Součástí happeningu bylo i přeznačení billboardu na Benešově třídě. I letos mohou lidé posílat své tipy do soutěže na adresu zenskaprava@nesehnuti.cz a rozšířit tak již několik desítek tisíc hlasů zaslaných v minulých ročnících.

Reklama na Divadelní svět je podle NESEHNUTÍ sexistická z několika důvodů. Zobrazuje ženské tělo, které je nahé, respektive zakryté pouze hudebním nástrojem a vše je umocněno tím, že žena je sledována mimem skrývajícím se za oponou.

NESEHNUTÍ v rámci happeningu přelepilo (bez poškození billboardu) violoncello mužskou postavou s hlavou brněnského primátora Romana Onderky, protože město Brno je pořadatelem festivalu. „Chceme tímto vtipem upozornit na to, že reklamu nelze chápat bez sexistického kontextu, který je v ní obsažen. Myslíme si, že městská akce placená z veřejných výdajů, která si klade za cíl být festivalem pro širokou veřejnost a současně kulturní událostí přesahující hranice města, by neměla být prezentována sexisticky,“ objasňuje smysl happeningu Petra Havlíková z Nesehnutí. NESEHNUTÍ současně podalo na reklamu podnět ke krajskému živnostenskému úřadu , který je pro billboardovou reklamu podle zákona dozorovým orgánem. Stejný podnět byl zaslán Radě pro reklamu, která posuzuje reklamy z etického hlediska. „S Radou pro reklamu i dalšími orgány spolupracujeme dlouhodobě. Snažíme se o hlubší vnímání sexismu v reklamě , lepší orientaci dozorců a jejich vyšší aktivitu,“ přibližuje Petra Havlíková. V rámci projektu, který Nesehnutí realizuje spolu s pražskou organizací Otevřená společnost, proto vychází manuál s návodem, jak posuzovat sexistickou reklamu.

Podle NESEHNUTÍ by reklama na veřejnou akci by měla být etická, tedy nesexistická a určená širšímu spektru diváků a divaček. Použitý vizuál navíc ani není ten, který zvítězil ve výběrovém řízení, ale vedení festivalu trvalo na nakonec použitém způsobu prezentace i přes to, že muselo původního vítěze finančně odškodnit. „U hlavního dramaturga festivalu Zdeňka Helbicha jsme se setkali s absolutním nepochopením vybraného vizuálu. Přitom jsme transparentně vyhráli veřejné výběrové řízení, v jehož komisi pan Helbich seděl. Po několika schůzkách a pokusech zakázku dokončit, jsme se rozhodli ze zakázky raději odstoupili.“ dodává Filip Nerad z grafického studia Anymade, které výběrové řízení původně vyhrálo.

Pátý ročník soutěže Sexistické prasátečko navazuje na předchozí tradici, kdy do soutěže pravidelně chodí tipy na takřka sto sexistických reklam a do soutěže kolem deseti tisíc hlasů každý rok. Přehled všech reklam z minulých ročníků mohou lidé najít na stránkách www.zenskaprava.cz. V letošním roce se navíc soutěž rozšíří i na Slovensko, kde bude realizován místním uskupením feministky.sk.

Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Česká televize se bude stěhovat do Zetoru

pátek, 7. června 2013, 08:44

Česká televize (ČT) vypsala zakázku na stavbu nového brněnského studia, které se bude stavět v areálu bývalého Zetoru v...

V Obřanech bude lávka pojmenovaná po zavražděné spisovatelce

čtvrtek, 6. června 2013, 13:44

Ohledně pojmenování lávky se v městské části Maloměřice a Obřany strhla diskuse, kromě lávky Simony Monyové se objevily...

Brněnská zoo poskytla azyl uprchlíkům z Prahy

čtvrtek, 6. června 2013, 09:51

Aktualizováno Brněnští chovatelé během úterní noci přivezli vzácný náklad. Dvacet zvířat ze zatopené pražské...

Kometa si to rozdá se Zbrojovkou na trávníku

středa, 5. června 2013, 23:06

Již tuto neděli 9. června 2013 bude fotbalový klub Zbrojovka Brno slavit své sté výročí. U tak výrazného mezníku nebude...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Filmem roku je Omerzuova roadmovie Všechno bude s šesti lvy

Chlapecká roadmovie Všechno bude režiséra slovinského původu Olmo Omerzua opanovala 26. ročník filmových a televizních cen Český lev 2018 v pražském Rudolfinu. Film získal šest Českých lvů včetně ceny za nejlepší film, nejlepší režii, scénář i herecké výkony Elišky Křenkové a Jana Františka Uhera ve vedlejších rolích. Historický politický thriller Toman Ondřeje Trojana, který měl rekordních 13 nominací, nakonec nezískal ani jedinou skleněnou lví sošku.

KOMENTÁŘ: Rychlý internet v obcích? Memorandum obcí nad Prahou ukazuje, jak na to

Všichni se shodují na tom, že rychlý a stabilní internet bude vytvářet základ naší konkurenceschopnosti v následující dekádě. Ale nejen to… Rychlý internet je také klíčovým pilířem pro vyrovnávání příjmových disproporcí mezi jednotlivými regiony. V analogovém světě je vzdálenost hlavní bariérou mobility na trhu práce, v digitálním světě ale tato bariéra padá. Takže otázka zní: Jak přivést do menších obcí rychlý a stabilní internet?

Sníst, nebo vyhodit prošlé potraviny?

Prošlé potraviny nepatří automaticky do koše. Spotřebitelská organizace dTest vydala praktického průvodce, který pomáhá určit, jestli je možné prošlou potravinu ještě sníst, nebo je už nutné ji vyhodit.