Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na přehradě odstartuje v sobotu 69. plavební sezona

 
pátek, 17. dubna 2015, 17:08

Slavnostním nástupem kapitánů bude v sobotu 18. dubna v 10 hodin na Brněnské přehradě zahájena 69. plavební sezona. Na hladinu poté vypluje všech pět dvoupalubových lodí, které nesou jména partnerských měst, a také historická jednopalubová loď Brno.

Zájemce o svezení letos nečekají žádné změny v cenách jízdného, drobnými úpravami ale prošel plavební řád. „Snažíme se vyjít vstříc poptávce cestujících, proto přidáváme jedno spojení navíc ve večerních hodinách během letních měsíců a naopak první ranní spoje budeme ubírat, protože o ně prakticky nebyl zájem,“ řekl Miloš Havránek generální ředitel Dopravního podniku města Brna, který lodní dopravu na přehradě provozuje.

Největší dopravní společnost na jižní Moravě se každoročně snaží přilákat na plavbu lodí zejména rodiny s dětmi. Letos pro mladé cestující  do 15 let přichází se soutěží pod názvem Staň se kapitánem! 

„Děti mohou získat hodnosti od plavčíka, přes lodníka a důstojníka až po kapitána. Budou sbírat razítka do hrací kartičky, za každou zastávku jedno. Sedmdesát nejpilnějších návštěvníků bude odměněno plavbou se speciálním programem,“ představil hru vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.

A další novinka. Oblíbená pojízdná vstupenka, která zahrnuje slevu do několika vybraných turisticky atraktivních míst, bude letos rozšířena i na zábavní vědecké centrum VIDA. Doposud nabízela kombinaci plavby lodí s návštěvou zoologické zahrady nebo hradu Veveří.

Provoz lodní dopravy byl zahájen 5. května 1946 na trase Bystrc – Kozí horka – Sokolské koupaliště – Osada – Rokle – Obora – Zouvalka – hrad Veveří a zpět. V letech 1948 – 49 byla plavební dráha postupně prodloužena na Mečkov a do Veverské Bítýšky.
Výjimkou pravidelného provozu byl rok 2009, kdy musela být kvůli čištění nádrže od sinic upuštěna hladina o deset metrů, a tím pádem nebylo možné lodní dopravu provozovat.

 

Kam dál?

Do centra pro odvykání kouření v Brně přišlo za 10 let tisíc lidí

pátek, 17. dubna 2015, 09:07

Téměř tisícovka lidí se za desetiletou existenci obrátila na centrum pro léčbu závislosti na tabáku brněnské fakultní...

V Brně letos bude fungovat druhý rok projekt sdílení kol Rekola

pátek, 17. dubna 2015, 09:02

V Brně letos bude druhý ročník, první ostrý, neziskového projektu sdílení kol Rekola. Lidé, kteří se zaregistrují do...

Český politik založil na území bývalé Jugoslávie nový stát Liberland!

čtvrtek, 16. dubna 2015, 11:39

Česká republika se opět dostane do světových médií. Zasloužil se o to Vít Jedlička, český liberální ekonom a politik....

Zemřel expremiér Stanislav Gross

čtvrtek, 16. dubna 2015, 11:36

Bývalý český premiér a předseda České strany sociálně demokratické Stanislav Gross zemřel během noci ze středy na...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Holčička si v Brně hrála na dětském hřišti a...

  • Kulturní akce na Svoboďáku nesmí být hlučné....

  • Spíte s oknem otevřeným na ventilačku? Na...

  • Nezaplatil nájem, tak letí. Naštvaný...

 
 

O čem píše Drbna.cz

Opilý cizinec usnul za volantem. Půjčený Mercedes skončil v příkopu

K nehodě luxusního Mercedesu na silnici I/33 u Hradce Králové vyjížděli v úterý ráno policisté a hasiči. Řidič, který jel od Náchoda, za jízdy pravděpodobně usnul, najel na pravou krajnici a následně s půjčeným vozem skončil ve křoví.

Vrazi z metanolové kauzy se obrátili na Ústavní soud. Tresty se jim zdají nepřiměřené

Ústavní soud přezkoumá rozsudky nad doživotně potrestanými aktéry metanolové kauzy. Se stížnostmi se na něj obrátili míchači metanolem kontaminované směsi Tomáš Křepela ze Zlína a Slovák Rudolf Fian. Poukazují na údajné procesní pochybení, nepřiměřená se jim zdá i výše trestu. Na následky metanolové kauzy zemřely v roce 2012 desítky lidí, další víc než stovka si nese těžké následky.

Šéf Cermatu: Na učebních oborech by neměla být státní maturita

Výsledky didaktických testů státních maturitních zkoušek ukazují, že by se zřejmě mělo změnit současné nastavení vzdělávacího systému. Shodli se na tom ředitel Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) Jiří Zíka a ředitelka Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová. Učební obory, které nejvíce snižují úspěšnost u maturit, by se podle nich měly zaměřit víc na ověřování odborných a praktických znalostí. Debatu o úpravách státních maturit nevyloučil ani ministr v demisi Robert Plaga (ANO).