Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Hašek s ministrem Ťokem projedná brněnský okruh i nádraží

 
čtvrtek, 15. ledna 2015, 17:54

Zimní a letní údržba státních silnic, využití evropských fondů nebo výstavba železničního uzlu Brno budou v pátek v Brně témata schůzky nového ministra dopravy Dana Ťoka s hejtmany. Kromě brněnského nádraží se ministr seznámí také s postojem Jihomoravského kraje k dálničnímu spojení Brna s Vídní a uslyší požadavek na nutnost výstavby další části brněnského městského okruhu.

Jednat se bude i o množství peněz, která budou na opravy silnic druhé a třetí třídy směřovat z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.

Hejtmani ministrovi nastíní, jaké měli domluvy s předešlými ministry a jakse dohodli v různých oblastech s Ťokovým předchůdcem Antonínem Prachařem(ANO). Chtějí zjistit, jak se Ťok k dohodám staví. Projednat určitě chtějíúpravy související se zimní a letní údržbou silnic první třídy, které spadají pod stát.

Do budoucna by se totiž o jejich údržbu měly starat kraje. Jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek (ČSSD) chce řešit i několik zásadních bodů pro jižní Moravu. Mezi ně patří výstavbadalší části velkého městského okruhu. Kraj i nové vedení Brna a ostatní politické strany se shodují, že je třeba vystavět úsek Žabovřeská.

Příspěvek na opravy dlouhodobě podfinancovaných krajských silnic schválila vloni na podzim vláda s tím, že by mělo jít o zhruba dvě až tři miliardy korun z přebytků fondu dopravy. Silnice druhé a třetí třídy spravují kraje, do budoucna ale ministerstvo dopravy hledá mechanismus, jak krajům na opravy těchto komunikací pravidelně přispívat.

Dalším tématem bude obchvat Mikulova a dostavba dálničního spojení na Vídeň, ale i železniční uzel Brno. Hašek se totiž obává, že pokud se o jedné ze dvou variant výstavby nádraží u řeky nebo pod Petrovem nerozhodne do konce roku 2016, Brno riskuje, že nezíská peníze z evropských fondů.

Hejtman upozorňuje, že stát by z národních peněz mohl těžko stavbu realizovat. Podle něj tak hrozí, že by se Brno mohlo stát provinčním městem, kterému by se mezinárodní tratě vyhnuly.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

O přijetí dětí do žádané ZŠ by měl podle Šabatové rozhodnout los

čtvrtek, 15. ledna 2015, 14:39

O přijetí dětí do žádaných základních škol by podle ombudsmanky Anny Šabatové neměl rozhodovat čas doručení přihlášky...

Výstava připomíná život českého hrdiny, generála Vojtěcha Borise Luži

čtvrtek, 15. ledna 2015, 14:34

Legionář první světové války, čelní představitel československého protifašistického odboje v té druhé. Z generálů ČSR,...

Vláda posílá do Brna 30 milionů na loňskou Grand Prix

středa, 14. ledna 2015, 17:23

Vláda České republiky po vyžádání dodatečných informací dnes odsouhlasila přidělení 30milionové dotace na doplacení...

Hledání vhodného místa pro NS pokračuje, prioritou je centrum

středa, 14. ledna 2015, 14:48

Poloha budoucího společného sídla Nejvyššího soudu(NS) a Nejvyššího státního zastupitelství (NSZ) v Brně zůstává...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

V oblíbeném lyžařském středisku v Rakousku se srazilo pět kabinek lanovky

Těšíte se na nadcházející lyžařskou sezónu? Oblíbenou destinací lyžařů z jižní Moravy je sousední Rakousko, kde tamní alpské vrchy nabízejí kilometry perfektně upravených sjezdovek. Ani v Rakousku však ne vždy funguje podle představ. Důkazem je video z lyžařského areálu Hochzillertal, na kterém je vidět následek nehody několika kabin lanovky.

Policie prověřuje zakázky pro Povodí Labe

Policie z Ústeckého kraje prověřuje zakázky pro státní podnik Povodí Labe se sídlem v Hradci Králové. Kriminalisté si 15. listopadu vyžádali informace a dokumenty k některých obchodním případům z letech 2009 a 2018, sdělila mluvčí podniku Hana Bendová.

Silné zimní bundy přidávají pár centimetrů, které snižují účinnost bezpečnostních pásů

Svrchní zimní oděv v kombinaci s bezpečnostními pásy není pro cestující to nejlepší řešení. Silné zimní bundy přidávají pár centimetrů, které snižují účinnost bezpečnostních pásů.