Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Electrolux a Strana zelených stáhly po soutěži sexistické reklamy

 
středa, 11. prosince 2013, 22:24

Výrobce elektrospotřebičů Electrolux a také Strana zelených stáhly reklamy se sexistickým motivem záhy poté, co hnutí Nesehnutí zveřejnilo výsledky soutěže Sexistické prasátečko.

Jak firma, tak politická strana tvrdí, že se pro příště sexistických reklam vystříhají, uvádí v tiskové zprávě Nesehnutí. Tyto reklamy posilují stereotypy postavení muže a ženy ve společnosti.

Electrolux vyhrála s reklamou na pračku, kterou doprovodil slogan "štíhlá holka s velkým plnicím otvorem". Podle Nesehnutí je v českém reklamním prostředí obvyklým jevem, kdy zahraniční centrála neví, jak se v Česku firma prezentuje. "Tuto reklamu vytvořil externí distributor bez vědomí či schválení společnosti, která ji považuje za zcela nevhodnou. Bezprostředně po zjištění kontaktovala tvůrce, vyjádřila svou nespokojenost a zajistila stažení reklamy. Zneužití značky v této podobě je neakceptovatelné a společnost zároveň přijala opatření, která zajistí eliminaci podobných případů v budoucnosti," sdělila PR manažerka Lucie Krejbichová z agentury Pleon Impact, která Electrolux v Česku mediálně zastupuje.

Předvolební spot Strany zelených, který pracoval se sexistickým motivem, neschválil volební štáb a záhy po zveřejnění jej stáhl. "Používání sexismu považujeme za negativní jev proto, že podporuje zakořeněné stereotypy o mužích a ženách. Zároveň věříme, že naše společnost je mnohem rozmanitější, než jak se nám leckdy snaží reklama podat, a že výrobek nemusí vždy prodávat pouze nahé ženské tělo nebo vyobrazení necitlivého drsného chlapa," napsali zelení v prohlášení na oficiálním webu strany.    

Zároveň se zelení snaží iniciovat o tomto tématu širší společenskou debatu. "Těší nás, že se Strana zelených k nominaci aktivně postavila a doufáme, že jejich přístup bude inspirací pro ostatní oceněné," řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.

Výsledky pátého ročníku Nesehnutí zveřejnilo před dvěma týdny a míní, že pohled lidí na seximsus v reklamě se mění. "V roce 2009 se nad prezentacemi pozastavil málokdo. Dnes jsou lidé aktivní, posílají tipy do soutěže a hlasují. Snažíme se prosadit i systémové změny, které tyto reklamy omezí," řekla koordinátorka soutěže Petra Havlíková.

Zdroj ČTK

 


 

Kam dál?

Zastupitelé schválili rozpočet města na rok 2014

středa, 11. prosince 2013, 09:53

Jedenáct miliard a 207 milionů korun. S takovým rozpočtem bude příští rok hospodařit statutární město Brno. Po téměř...

Brno bude mít Uličku Václava Havla

úterý, 10. prosince 2013, 11:22

Zastupitelé města dnes schválili pojmenování dosud bezejmenné komunikace spojující ulici Petrskou s Kapucínskými...

Brněnské sídliště Kamechy se po letech snad dočká supermarketu

středa, 4. prosince 2013, 13:30

Obyvatelé stále se rozšiřujícího brněnského sídliště Kamechy mezi Bystrcí a Žebětínem se mají příští rok v listopadu...

U Janáčkova divadla už lidé zaparkují

úterý, 3. prosince 2013, 13:25

Čtyři sta parkovacích míst ve dvou patrech nabízí Brňanům podzemní garáže u Janáčkova divadla. V úterý dopoledne je...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • KOMENTÁŘ: Lesk a bída Kazmova velkolepého...

  • Ve vnitrobloku na Lidické má vyrůst...

  • V Brně se dnes otevřely běžně nedostupné...

  • VIDEO: Fontána na Štefánikově. V Brně...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Brněnský rodák a fanoušek Komety jde pěšky z Třince, aby sehnal peníze pro dětský hospic

Brněnský rodák Daniel Marek dnes vyrazil na netradiční túru. Během pěti dní chce ujít téměř 250 kilometrovou vzdálenost mezi Třincem a Brnem, tedy finalisty posledního hokejového finále. A důvod? Daniel shání peníze pro podporu brněnského dětského hospicu Dům pro Julii. Prvního zařízení svého druhu, který pomáhá rodičům nevyléčitelně nemocných dětí.

Snížení věku pro vstup na sociální sítě na 13 let je stále ve hře

Snížení minimální věkové hranice pro vstup na sociální sítě z 15 let na 13 let je stále ve hře. Navrhli to Piráti ústy poslance Tomáše Martínka v rámci návrhu zákona o zpracování osobních údajů. Většinu Sněmovny ale asi těžko přesvědčí. Proti snížení se postavily všechny sněmovní výbory, které se novými pravidly v návaznosti na evropské nařízení GDPR zabývaly.

Tunel Blanka má za sebou tři roky provozu. Jeho kvality prověřilo 100 milionů aut

Jsou to přesně tři roky, co se veřejnosti otevřel tunel Blanka. Od té doby jím projelo již přes 100 milionů aut, což potvrzuje jeho vytížení.