Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Do podoby Mendlova náměstí promluví i veřejnost

 
čtvrtek, 5. února 2015, 14:38

Historické území na Starém Brně není dnes vlastně náměstím, ale jedním z nejfrekventovanějších uzlů veřejné dopravy. Tento stav chce vedení města změnit a v této souvislosti připravuje změnu územního plánu.

Oáza klidu uprostřed města. Tak má podle plánů za pár let vypadat Mendlovo náměstí. Město Brno v loňském roce pořídilo dopravní studii, která navrhla změnu vedení tramvajových tratí a nové uspořádání zastávek tak, aby se zkrátily přestupní vzdálenosti a zrychlil průjezd trolejbusů.

„Vytížený přestupní uzel na Mendlově náměstí získá podobu, která respektuje dopravní trendy a zároveň zkultivuje tento prostor obklopený řadou památek. Našli jsme řešení, které umožní zkrátit přestupy, uvolní kapacitu křižovatek a dá lidem i zeleň," řekl vloni tehdejší náměstek primátora Robert Kotzian.

Na tento záměr navazuje i nové vedení města. Nové dopravní řešení umožní nově koncipovat také veřejný prostor Mendlova náměstí – dostavbu bloku domů uprostřed a novou úpravu okolí. Konkrétní podoba veřejného prostoru bude řešena v následujících měsících s architekty, urbanisty i širokou veřejností.

„Na téma rekonstrukce Mendlova náměstí připravíme sérii veřejných debat a diskuzí. První z nich by mohly proběhnout již na jaře. Jejich cílem bude zjistit potřeby lidí v okolí tohoto frekventovaného přestupního uzlu a vytvořit tak podmínky pro to, aby město mohlo požádat o finance z evropských fondů na modernizaci terminálu MHD,“ uvedl k záměru náměstek primátora Martin Ander.
Rada města Brna doporučila zastupitelstvu, které bude jednat 10. února, aby schválilo proces zahájení změny územního plánu, která je pro zpracování projektu k získání peněz z evropských fondů nezbytná.

Realizace projektu má podle dopravní studie stát 144 milionů korun. Město po schválení změny územního plánu a následném procesu stavebního řízení bude moci zahájit rekonstrukci nejdříve za dva až tři roky.

Zásadními změnami prošlo Mendlovo náměstí počátkem 60. let minulého století, kdy byly zbourány staré domy na jižní straně náměstí, celá jedna strana Křížové ulice včetně tehdejší starobrněnské radnice. Byl ponechán jen vícepodlažní dům uprostřed náměstí.

Zároveň byl zrušen Mlýnský náhon a tramvajová trať do Pisárek byla přeložena z ulice Hlinky do nové Veletržní ulice vytvořené zástavbou panelových domů s nadjezdem u vstupního prostoru do areálu výstaviště.

 


 

Kam dál?

VUT v Brně zaplatí milionovou pokutu od ÚOHS, ale podá žalobu

čtvrtek, 5. února 2015, 14:21

Vysoké učení technické (VUT) v Brně zatím zaplatí milionovou pokutu, kterou dostalo v prosinci od Úřadu pro ochranu...

Amok - útok aktivního střelce

středa, 4. února 2015, 15:10

V areálu brněnského výstaviště dnes zněla střelba. Maskovaní ozbrojenci vtrhli na zasedání politické strany a začali...

Jirsa neví, zda podá stížnost kvůli platům, jak vyzvala Válková

středa, 4. února 2015, 12:05

Předseda Okresního soudu Brno-venkov Petr Jirsa zatím neví, zda podá ústavní stížnost proti průlomovému rozhodnutí...

Brno nakoupí dalších dvacet tramvají „Porsche“

středa, 4. února 2015, 11:11

Dluh 134 milionů korun je smazán a naopak město nakoupí v následujících dvou letech dalších 20 tramvaji T13 typu...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Jak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatel

Rozdíly mezi kraji panují především s ohledem na typ bydlení. Zatímco ve Středočeském nebo Zlínském kraji (46 %) převažuje bydlení ve vlastním rodinném domě, pronájmy vedou naopak v Praze (35 %), v Královehradecku žije téměř pětina obyvatel v bytě či domě u příbuzných nebo známých (17 %). Z hlediska spokojenosti s bydlením se rozdíly projevují spíše v souvislosti s velikostí obce. Nejvíce spokojení jsou se svým bydlením lidé žijící mimo Prahu, zejména ti z malých obcí. To a mnohé další vyplývá z výzkumu společnosti Ekonomické stavby, kterého se zúčastnilo více než tisíc respondentů.

DRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátor

Tří miliony tun mramoru, 3500 tun křišťálu na 480 lustrech a 1400 stropních světlech a mnoha zrcadlech a také 5500 tisíce tun betonu. To je jen krátký výčet materiálu, který byl použit při stavbě paláce pro bývalého rumunského diktátora Ceaușesca. Dnes druhá největší administrativní stavba na světě slouží jako budova parlamentu. A právě na honosný palác, který najdete v centru Bukurešti, se zaměříme v dnešním dílem Drbny na cestách.

Den s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenku

Den jsem strávil s terénními pracovnicemi Helenou a Ilonou ze Společnosti Podané ruce. Nejen u sbírání použitých injekčních stříkaček jsme si povídali třeba o tom, které nelegální drogy jsou v Olomouci nejrozšířenější, kde se v Olomouci nachází nejvíc použitých stříkaček a proč je dobré uživatelům drog jehly měnit.