Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Další tramvaje mohou pořizovat kamerový záznam

 
neděle, 22. března 2015, 15:02

Instalace kamerového systému do vozidel MHD se ukázala jako nejúčinnější nástroj v boji proti vandalům. Proto budou i další vozidla Dopravního podniku města Brna (DPMB) pod neustálým dohledem kamer včetně záznamového zařízení.

Kamerovým systémem je již od výrobce vybaveno všech 29 vozů 13T „Porsche“, které po Brně jezdí, a ukazuje se, že být v hledáčku kamer vandaly od poškozování a ničení odrazuje. Proto se dopravní podnik rozhodl nainstalovat kamery i do dalších modernizovaných nízkopodlažních vozidel typu Vario.

Všech dvanáct tramvají Vario, které vyjely na tratě vloni, má v prostoru pro cestující bezpečnostní kamery. Na začátku letošního roku jsme získali další registraci od Úřadu pro ochranu osobních údajů, takže tyto kamery mohou pořizovat také záznam. Do budoucna chceme počet kamer zvyšovat,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Stejně jako u tramvají Škoda 13T, které mají povolení nahrávat už od podzimu 2013, i zde platí přísná pravidla pro uchovávání záznamu. „Nahrávku smíme poskytnout pouze orgánům činným v trestním řízení a následně může sloužit jako důkazní materiál u soudu,“ zdůraznil vedoucí technického odboru DPMB Zdeněk Jarolín. 

Za odstranění následků vandalismu zaplatí dopravní podnik každý rok kolem pěti milionů korun. Nejčastějšími jeho projevy jsou posprejování vozů a poškrábání nebo poleptání skel vozidel.

Před dvěma lety jsme se cestujících ptali, zda máme poničená okna vyměnit. Odpovědi byly většinou záporné, protože výměna skel je finančně nákladná. Nakonec jsme se ale přece jenom pro výměnu rozhodli, protože cestování v ošklivých vozech je pro slušnou většinu cestujících doslova nedůstojné,“ dodal Havránek.

V první fázi byla vyměněna skla při generální opravě deseti tramvají různých typů (KT8, T3, T6). Nová okna stála přibližně půl milionu korun.

 


 

Kam dál?

Vyždímejte z operátora maximum!

sobota, 21. března 2015, 14:18

V dnešní době neomezených tarifů a internetu v mobilu je dobré vědět, jakými všemi způsoby lze šetřit svou peněženku....

Brněnští minorité chtějí opravit starobylé varhany v Loretě

sobota, 21. března 2015, 14:00

Brněnští minorité chtějí opravit varhany v Loretě, která je součástí jejich klášterního areálu. Jsou to zřejmě...

Na brněnském výstavišti dnes začíná tradiční veletrh oční optiky

pátek, 20. března 2015, 12:10

Na brněnském výstavišti dnes začíná tradiční veletrh oční optiky Opta. Představí se na něm 160 značek, což je zhruba...

V Tišnově začala oprava autobusového nádraží

pátek, 20. března 2015, 11:50

V Tišnově tento týden začala rekonstrukce autobusového nádraží před železniční stanicí, díky čemuž získá kompletní...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.