Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brno se zabývá systémem bike sharing

 
středa, 1. dubna 2015, 13:29

V rámci podpory cyklistické dopravy ve městě chce Brno realizovat systém bike sharing neboli sdílení kol. Podobný systém funguje již v několika evropských městech a spočívá v půjčování kol na vytipovaných místech a jejich vrácení zase v jiné lokaci. Smyslem tohoto sdílení je upřednostnit tento typ dopravy před vzrůstajícím automobilismem ve městech.

Rada města Brna schválila ve středu 31. března 2015 investiční záměr „Systém sdílení kol – bike sharing“. Návrh na zavedení systému sdílených městských kol je obsažen již v Generelu cyklistické dopravy ve městě Brně z roku 2010. Cílem zavedení veřejných půjčoven kol v Brně je rozšíření nabídky veřejně přístupné dopravy pro obyvatele a návštěvníky města.

Investice „Systém sdílení kol – bike sharing systém“ řeší zavedení tohoto systému na území města Brna. Systém sdílení kol (anglicky Bike Sharing System – BSS) je síť desítek až stovek půjčoven nebo automatických stanic s jízdními koly, které si lze vypůjčit na jednom stanovišti a na jiném je vrátit. Nejčastěji se počítá s půjčováním kol ve městě pro dopravu na krátkou vzdálenost, respektive na krátký čas, existují ale i systémy regionální pro turistiku.

Dvě varianty pro realizaci
V rámci finančního a ekonomického hodnocení studie proveditelnosti byly uvažovány dva variantní přístupy. První předpokládá realizaci projektu v podobě klasické veřejné zakázky, kdy investorem bude statutární město Brno a operátorem jedna ze společností s majetkovou účastí města (Dopravní podnik města Brna, a. s., Brněnské komunikace, a. s.). Druhý předpokládá spolupráci se soukromým subjektem v rámci projektu PPP, kdy investorem i operátorem je soukromý partner.

Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Česká společnost získala mezinárodní cenu za výrobu bioplastu

středa, 1. dubna 2015, 13:17

Česká společnost Nafigate Corporation získala prestižní mezinárodní cenu Frost & Sullivan za to, že uvedla na trh...

Bučovičtí vojáci se vrátili z Mali, sužovala je hlavně vedra

úterý, 31. března 2015, 10:37

České vojáky na výcvikové misi v Mali trápila podle jejich velitele hlavně vedra a zažívací potíže. Bezpečnostní...

Vítr odnesl střechu domova pro seniory v Šanově, evakuace 40 lidí

úterý, 31. března 2015, 10:15

Silný vítr utrhl dnes odpoledne část střechy Domova pro seniory Anavita v Šanově na Znojemsku. Hasiči evakuovali 40...

Zastupitelé Hustopečí schválili záměr převodu nemocnice na kraj

úterý, 31. března 2015, 10:03

Hustopeče mohou převést městskou nemocnici na Jihomoravský kraj, řekla starostka města Hana Potměšilová (Sdružení...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Obyčejné ženy jsou nejkrásnější. Nahá dívka...

  • Už zítra začne v Brně dopravní komplikace...

  • VIDEO: Jak vypadal Špilberk v dobách své...

  • Brněnský strážník zneškodnil zloděje se...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Nechcete se dívat v cirkusech na medvědy a slony? To zjišťuje anketa Ministerstva životního prostředí

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) spustilo na svých stránkách anketu na téma divoká zvířata v cirkusech. Naprostá většina hlasujících chce, aby se tato zvířata v cirkusech neobjevovala.

Obyčejné ženy jsou nejkrásnější. Nahá dívka u motorky je jen prodávání masa, říká mladý fotograf

Nahé ženy jsou u nás foceny buď narvané v latexu u nějaké mašiny, nebo dokonale vyretušované, a to je škoda, říká mladý fotograf David Weinhauer. Už několik let se živí jako fotograf ženských aktů. Na první pohled dokonale uhlazené fotky nahých žen byste ale v jeho portfoliu hledali marně.

Jak jsou na tom zimní pneumatiky? Propadly ty nejlevnější

Chladné dny mohou přijít velmi rychle, a s nimi i povinnost zimního obutí aut. Zákon stanoví, že pokud mají zimní pneumatiky vzorek nižší než 4 mm, je třeba pořídit nové. Podle doporučení výrobců byste měli měnit pneumatiky po čtyřech až šesti letech užívání. Spolehlivým rádcem při výběru kvalitních gum je časopis dTest, který ve spolupráci s německým autoklubem ADAC přinesl výsledky nového testu zimních pneumatik o průměru ráfku 14 a 16 palců. Závěr je jednoznačný – šetřit se nevyplácí.