Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brno nakoupí za více než miliardu 20 nových tramvají

 
středa, 22. dubna 2015, 11:20

Brněnští radní schválili nákup 20 tramvají od plzeňského podniku Škoda Transportation za více než 1,1 miliardy korun, řekl novinářům primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO). Kvůli tomu podle něj nemusí město Škodě platit dluh přes 130 milionů korun, které vyplývaly ze smlouvy na dodávku tramvají z roku 2006.

Město odebere tramvaje 13T, které lidé znají jako "porsche", postupně v letošním a příštím roce. Část zaplatí Dopravní podnik města Brna, část město ze svého rozpočtu. "Pokusíme se také ještě získat nějakou dotaci. Je však otázkou, kolik dostaneme," doplnil Mrázek.

Povinnost zaplatit Škodě přes 130 milionů vyplývala ze smlouvy z roku 2006, v rámci níž Dopravní podnik města Brna odebral 29 tramvají. Bývalé vedení přitom platilo jen jejich nominální cenu, ale odmítlo vzít v potaz nárůst ceny o inflaci, jak smlouva stanovovala. "Byl to dluh, který jsme zdědili. Spor se vlekl už osm let. Původní smlouvu uzavřela ještě koalice před nástupem sociální demokracie v roce 2006," informoval primátor Brna Petr Vokřál (ANO). Nové vedení se však se Škodou dohodlo na mimosoudním narovnání. "Nemusíme nic platit, ale koupíme další tramvaje. Docílili jsme ještě nižší kupní ceny, než byla stanovena ve smlouvě z roku 2006," řekl Vokřál.

Škoda dodávala tramvaje 13T do Brna v letech 2007 až 2010. U kusů z první série si lidé stěžovali na podélné uspořádání sedadel. V další sérii proto Škoda dodala vozidla s příčným uspořádáním. Od roku 2010 dopravní podnik žádné nové tramvaje nekoupil. Aktuálně v Brně jezdí 29 tramvají typu 13T.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

V neděli pořádá Scooter Club Brno z.s. již 8 ročník tradičního...

úterý, 21. dubna 2015, 14:46

První oficiální zahájení proběhlo v roce 2008. Průměrná účast je obvykle okolo 60- 70 strojů, sraz bývá tradičně na...

Evropské dotace – příležitost pro zajímavé podnikatelské záměry

úterý, 21. dubna 2015, 13:18

Přibližně 24 miliard eur. Tato nepředstavitelná částka byla pro Českou republiku vyčleněna v novém programovém období...

Den země na Kraví hoře: Lasery a infračervenou kameru předvedou vědci...

úterý, 21. dubna 2015, 12:41

Vědci z ÚPT AV ČR a divadelní mágové z ÚDiFu přivítají malé i velké návštěvníky již tuto sobotu 25. dubna, a to hned ve...

Mikulov bude mít nový pivovar

úterý, 21. dubna 2015, 07:12

Mikulov, město vína se pomalu stává i městem pivovarů. Po prvním mikropivovaru Mamut se v areálu Galantu právě otevírá...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.

V Čadu je půlmilion uprchlíků, do Evropy míří jen jedno procento

Uprchlický tábor Doholo na jihu afrického Čadu se na první pohled příliš neliší od místních vesnic, které tvoří shluky domů postavených z nepálených cihel s doškovými střechami. Někteří běženci, jako osmatřicetiletý majitel obchodu s fotbalovými dresy a dalším oblečením Alamin Ahmat, zde žijí již deset let. Kvůli pokračujícím bojům mezi povstaleckými skupinami na severu jeho rodné Středoafrické republiky Ahmat v brzký návrat domů nedoufá. Neplánuje ale ani cestu do Evropy.