Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Brno chce prodloužit tramvajovou trať na Lesnou

 
čtvrtek, 12. března 2015, 12:08

Brno nechá vypracovat projektovou dokumentaci na prodloužení tramvajové trati na Lesnou. Dokumentace by měla být hotová v příštím roce, řekl dnes náměstek primátora Martin Ander (SZ). Náklady na vybudování trati jsou odhadem skoro 590 milionů korun. Podle Andera bude termín prací záležet na tom, jestli se městu podaří získat dotace z Evropské unie.

Prodloužení tramvajové trati je však otázkou několika let. "Projektová dokumentace bude hotová spíš ve druhé polovině příštího roku a realizace podle mě není otázkou tohoto volebního období," řekl Ander. Dodal, že je však důležité mít projekty připravené pro případné čerpání evropských dotací.

Primátor Petr Vokřál i s jeho náměstkem pro investice Richardem Mrázkem (oba ANO) už v minulosti řekli, že Brno má velmi špatně připravené projekty, a proto může přijít o možnost čerpání evropských peněz. Z toho důvodu radnice připravuje více stavebních projektů, aby je měla v zásobě.

Trať na Lesnou by se napojila na smyčku v Merhautově ulici, kde je konečná zastávka Štefánikova čtvrť, kam jezdí tramvaj číslo 5. "Nová trať povede po severní straně ulice Okružní. Její délka bude 2,4 kilometru," informoval mluvčí magistrátu Pavel Žára. Město současně prověří možnost propojení mezi Halasovým náměstím a smyčkou v Merhautově ulici.

Magistrát chce prodloužit zhruba o 1,5 kilometru i tramvajovou trať z konečné zastávky Ečerova na sídliště Kamechy v městské části Brno-Bystrc. Ulehčit by měla obyvatelům sídliště i lidem ze sousední městské části Žebětín. Dopravní obsluhu zatím zajišťují dvě autobusové linky, jejichž kapacita se postupně dostává na maximum.

Město také plánuje asi o kilometr prodloužit trať ze zastávky Osová až k bohunickému univerzitnímu kampusu. Dnes tam zajíždějí jen autobusy a trolejbusy, které jsou však mnohdy přeplněné.

Zdroj: ČTK

Kam dál?

Honeywell v Brně investuje čtvrt miliardy, přijme 300 lidí

čtvrtek, 12. března 2015, 11:56

Koncern Honeywell v Brně investuje asi čtvrt miliardy korun (10 milionů amerických dolarů) a přijme 300 zaměstnanců....

Mendelova polární stanice v Antarktidě je technickým unikátem

čtvrtek, 12. března 2015, 11:43

Mendelova polární stanice, kterou deset let provozuje brněnská Masarykova univerzita v Antarktidě, patří podle...

Město spojí cyklostezky v úseku ul. Hladíkova

středa, 11. března 2015, 13:13

Léta diskutovaný a dlouho připravovaný úsek cyklistické stezky Hladíkova se začne připravovat k realizaci. Rada města...

Ukliďme Brno: město se zapojí do akce Ukliďme Česko

středa, 11. března 2015, 13:07

Město Brno se zapojí do celostátní akce Ukliďme Česko, v rámci které skupiny dobrovolníků a místních iniciativ občanů...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Křivé jezero pod Pálavou se výjimečně otevře...

  • Od května se na rok uzavře Údolní ulice....

  • Klíště smrtelně nebezpečné pro psy....

  • Řidiči pozor! Zítra si policisté došlápnou...

 
 

O čem píše Drbna.cz

Nové SUV Škody Auto pro čínský trh se jmenuje Kamiq

Nové městské SUV automobilky Škoda Auto určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Vůz byl dnes slavnostně představen na českém velvyslanectví v Pekingu. Na čínském trhu půjde již o třetí SUV v nabídce automobilky. Kamiq bude mít benzinový motor o objemu 1,5 litru a výkonu 81 kW. Veřejnosti se nové SUV poprvé představí 25. dubna na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu, uvedla automobilka Škoda Auto.

Soud začne řešit další kauzu bývalého ředitele Homolky Dbalého

Pražský městský soud začne projednávat druhou kauzu bývalého ředitele pražské Nemocnice Na Homolce Vladimíra Dbalého. Případ se týká tří okruhů nemocničních zakázek z let 2008 až 2011. Lékaři hrozí až dvanáctileté vězení za přijímání úplatků. Spolu s ním čelí obžalobě dalších pět lidí. Začátek hlavního líčení musela soudkyně opakovaně odkládat kvůli Dbalého zdravotním omluvenkám.

DRBÁRNA: Česká muzika je dobrá. Byl bych rád, kdyby ji fanoušci podporovali, říká zvukový inženýr Ecson Waldes

Víte, co obnáší práce zvukového inženýra? Ne? Tak přesně o tom vám v dnešním díle Drbárny povypráví Jiří Paška, kterého veřejnost zná především pod uměleckým jménem Ecson Waldes. Právě on stojí za zvukem Davida Kollera, J.A.R. nebo Monkey Business. Neváhejte a pouštějte další díl Drbárny.