Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brno chce prodloužit tramvajovou trať na Lesnou

 
čtvrtek, 12. března 2015, 12:08

Brno nechá vypracovat projektovou dokumentaci na prodloužení tramvajové trati na Lesnou. Dokumentace by měla být hotová v příštím roce, řekl dnes náměstek primátora Martin Ander (SZ). Náklady na vybudování trati jsou odhadem skoro 590 milionů korun. Podle Andera bude termín prací záležet na tom, jestli se městu podaří získat dotace z Evropské unie.

Prodloužení tramvajové trati je však otázkou několika let. "Projektová dokumentace bude hotová spíš ve druhé polovině příštího roku a realizace podle mě není otázkou tohoto volebního období," řekl Ander. Dodal, že je však důležité mít projekty připravené pro případné čerpání evropských dotací.

Primátor Petr Vokřál i s jeho náměstkem pro investice Richardem Mrázkem (oba ANO) už v minulosti řekli, že Brno má velmi špatně připravené projekty, a proto může přijít o možnost čerpání evropských peněz. Z toho důvodu radnice připravuje více stavebních projektů, aby je měla v zásobě.

Trať na Lesnou by se napojila na smyčku v Merhautově ulici, kde je konečná zastávka Štefánikova čtvrť, kam jezdí tramvaj číslo 5. "Nová trať povede po severní straně ulice Okružní. Její délka bude 2,4 kilometru," informoval mluvčí magistrátu Pavel Žára. Město současně prověří možnost propojení mezi Halasovým náměstím a smyčkou v Merhautově ulici.

Magistrát chce prodloužit zhruba o 1,5 kilometru i tramvajovou trať z konečné zastávky Ečerova na sídliště Kamechy v městské části Brno-Bystrc. Ulehčit by měla obyvatelům sídliště i lidem ze sousední městské části Žebětín. Dopravní obsluhu zatím zajišťují dvě autobusové linky, jejichž kapacita se postupně dostává na maximum.

Město také plánuje asi o kilometr prodloužit trať ze zastávky Osová až k bohunickému univerzitnímu kampusu. Dnes tam zajíždějí jen autobusy a trolejbusy, které jsou však mnohdy přeplněné.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Honeywell v Brně investuje čtvrt miliardy, přijme 300 lidí

čtvrtek, 12. března 2015, 11:56

Koncern Honeywell v Brně investuje asi čtvrt miliardy korun (10 milionů amerických dolarů) a přijme 300 zaměstnanců....

Mendelova polární stanice v Antarktidě je technickým unikátem

čtvrtek, 12. března 2015, 11:43

Mendelova polární stanice, kterou deset let provozuje brněnská Masarykova univerzita v Antarktidě, patří podle...

Město spojí cyklostezky v úseku ul. Hladíkova

středa, 11. března 2015, 13:13

Léta diskutovaný a dlouho připravovaný úsek cyklistické stezky Hladíkova se začne připravovat k realizaci. Rada města...

Ukliďme Brno: město se zapojí do akce Ukliďme Česko

středa, 11. března 2015, 13:07

Město Brno se zapojí do celostátní akce Ukliďme Česko, v rámci které skupiny dobrovolníků a místních iniciativ občanů...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • AKTUALIZOVÁNO: Řidička srazila chlapce,...

  • Řidička předjížděla sanitku a v protisměru...

  • Brněnští středoškoláci vymysleli projekt na...

  • FOTO&VIDEO: V Drnovicích na Vyškovsku hořel...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Auto bez filtru od října neprojde emisemi

Hustý dým z výfuků aut výrazně zhoršuje kvalitu ovzduší a útočí na lidské zdraví. Na vině jsou zejména dieselové motory se zaneseným, nefunkčním nebo vymontovaným filtrem pevných částic. Od 1. října 2018 se změní způsob měření a kontroly emisí, auta s vysokou kouřivostí neprojdou.

Špion, který vám nesahá ani po kotníky. Co všechno o vás ví domácí robotický vysavač

Technologický pokrok čím dál více přibližuje utopický obraz budoucnosti, který může začínat i uvnitř našeho vlastního obýváku. Robotický vysavač čistí podlahy zatímco jsme v práci, v bytě zatopí termostat ovládaný přes mobil, nákupní seznam ohlídá chytrá lednice. Tohle pohodlí ale není bez rizika.

Dopravní odbor nesouhlasí s podobou provizorní lávky v Troji

Provizorní lávka v Troji, kterou chce hlavní město postavit na místě loni zřícené lávky, obdržela nesouhlasné stanovisko od odboru dopravy Prahy 7. Důvodem je podle odboru nevyhovující šířka lávky. Vyplývá to z vyjádření úřadu, které na sociální síti zveřejnil primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD). Trojská lávka se zřítila loni v prosinci, ze čtyř zraněných byli dva ve vážném stavu. Případ nadále vyšetřuje policie. Lidi nyní v Troji přepravuje přívoz.