Počasí dnes15 °C, zítra18 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Klasické hodinky neohrozí ani Smartwatch, lidé jsou na ně zvyklí, říká majitel obchodu Žilka Hodinky

PR článek

O rodinnou firmu Žilka Hodinky se stará sympatická dvojice Radek a Ludmila Žilkovi, kteří si před více jak rokem otevřeli nový showroom v Olomouci. O budoucnosti klasických hodinek mají jasnou představu a rozhodně se o ni nebojí. Během krátké doby spustí nový e-shop plný uživatelských vychytávek, aby mohl být nákup z pohodlí domova co nejpříjemnější.

Když Radek potkal Ludmilu, už pár let se věnoval prodeji hodinek na internetu, ale pouze ve svém volném čase. Pořádně se do toho opřeli až společně. „Vzali jsme se, pracovali z domu a začali budovat značku,“ říká majitelka. Firma se začala rozrůstat a najednou prostory nestačily. Manželé si proto zařídili moderní showroom na Schweitzerově ulici v Olomouci.


Jaké byly vaše začátky?

Radek: Někdy v roce 2009 si chtěl kamarád koupit hodinky ze zahraničí, tak jsem mu pomáhal o tom zjistit více. Přišel jsem na to, že ceny tuzemských hodinek jsou mnohdy vyšší než u autorizovaných prodejců v zahraničí. Nakonec jsem jedny objednal, přišly do týdne. Začal jsem objednávat další modely a prodával je už tehdy na svých internetových stránkách, které mi vytvořil kamarád z vysoké školy. V té době jsem ještě pracoval ve Vědeckotechnickém parku Univerzity Palackého a hodinky prodával ve volném čase. Zajišťoval jsem technickou stránku, ale na samotný kontakt se zákazníkem mi už moc času nezbývalo. V tom přišla moje, tehdy přítelkyně, nyní už manželka Liduška, která měla v tomto ohledu bohaté zkušenosti.

Ludmila: Pracovala jsem jako obchodní zástupkyně a kontakt s lidmi mě bavil. Začala jsem volat, odpovídat na emaily, osobně komunikovat se zákazníky. Na tom stavíme prakticky dodnes.

Kdy jste se rozhodli věnovat se prodeji hodinek naplno?

Ludmila: Postupem času se objednávky začínaly hromadit a brzy bylo jasné, že se podnikání budeme věnovat naplno. Rozhodli jsme se naši rodinnou firmu přejmenovat na Žilka Hodinky, abychom byli zákazníkům ještě blíž. Od začátku volíme osobní a individuální přístup, sami odpovídáme na emaily, komunikujeme na sociálních sítích a pracujeme na budování značky.

Kdy jste si otevřeli showroom v Olomouci?

Radek: Před více než rokem. E-shop jsme provozovali z domu z naší pracovny, ale už jsme se tam nevešli. Navíc když si může zákazník přímo na prodejně hodinky vybrat a vyzkoušet, je to pro něj určitě přívětivější. Někteří zákazníci k nám dojíždějí i z Prahy nebo Slovenska.

Ludmila: Nebo když zákazník ví, jaké konkrétní hodinky chce a máme je zrovna na skladě, vyfotím mu je na ruce. Dostane tak lepší představu, jak vypadají. Postupně přidáváme fotky hodinek na ruce i na naše stránky. V novém e-shopu plánujeme přidávat dokonce fotky přímo od našich zákazníků.

Kolik značek nabízíte?

Radek: Na stránkách nabízíme kolem osmi až devíti tisíc hodinek od čtyřiceti pěti výrobců. V olomouckém showroomu jich máme přibližně pět set a další ve skladu. Zákazníci si hodinky, které nejsou skladem, mohou objednat na prodejnu, kde si je vyzkouší a případně koupí.

Prodej cílíte regionálně nebo i třeba za hranice republiky?

Radek: Máme dvě verze webu, pro Českou a Slovenskou republiku. Kamennou prodejnu máme jenom v Olomouci a zatím neplánujeme další. Snažíme se o budování rodinné firmy, která je zaměřena hlavně na zákazníky a komunikaci s nimi.

Ludmila: Když máte dobré reference a kvalitní produkt, někteří lidé neváhají přijet i z daleka.

Jak je to u vás s dopravou?

Ludmila: Veškerá doprava je zdarma, ať už do Česka nebo na Slovensko. To samé platí s případnou opravou. Jsme schopni zajistit vyzvednutí kurýrem přímo u zákazníka a o vše se postaráme. Hodinky mají klasickou dvouletou záruku a spolupracujeme taky se servisním hodinářem, který většinou zvládne hodinky opravit do týdne, pokud se nemusí objednat náhradní díly od výrobce. Zákazník je vždy informovaný.

Radek: Snažíme se zákazníkům nabídnout co nejrůznější způsoby doručování. Mohou si vybrat z České pošty, PPL, Uloženky a Zásilkovny nebo zvolit osobní vyzvednutí.

Prodávají se spíše dámské nebo pánské hodinky a jaká je oblíbená značka?

Radek: Prodá se přibližně šedesát procent dámských hodinek a čtyřicet procent pánských. Muži často nakupují hodinky jako dárek. Od nás je dostanou už nastavené, naleštěné a zabalené, můžou je tak rovnou darovat. Co se týče oblíbenosti hodinek, stále vedou módní značky jako je Michael Kors, Emporio Armani, Skagen nebo tradiční výrobci jako například Citizen, Ingersoll či Casio.

Před Vánocemi zaznamenáváte nárůst prodeje?

Ludmila: Určitě ano, hodinky se pod stromeček nakupují znatelně více. Také se zvýší počet žádostí o radu, kdy není problém společně se zákazníkem vybrat ideální hodinky podle fotky nebo dostupných informací. Větší zájem převážně o elegantní hodinky je pak v období plesové sezóny. Přestože by ženy neměly podle etikety hodinky na gala plesy nosit, pánové mohou. Některé hodinky ale vypadají spíše jako jednoduchý náramek nebo šperk, tak se to dá omluvit.

Co říkáte na nástup chytrých hodinek, ohrozí ty klasické?

Radek: Spousta lidí opustilo od hodinek, už když nastoupily mobily. Ty se prodávají stále ve větším množství, ale i tak se hodinky v prodeji udržují pořád docela vysoko, lidé jsou na ně zvyklí. To samé platí u Smartwatch. Za dvacet let možná všichni budou mít chytré hodinky, ale ty klasické určitě nezmizí.

Ludmila: Osobně se mi líbí, nebojím se jich, ale stejně si žena k lodičkám vezme klasické hodinky. I když budou mít Smartwatch, tak doma chtějí mít alespoň jedny, které se hodí do společnosti. Často k nám na prodejnu přijdou lidé, kteří mají chytré hodinky na ruce a na střídačku si pořídí nějaký klasičtější kousek.

Radek: Pokud je budou zákazníci požadovat, dokážeme se přizpůsobit. Ale nemyslím si, že by to bylo až tak rychle.

Kolik má mít správný gentleman nebo dáma hodinek?

Ludmila: Muži by měli mít podle stylu alespoň tři různé barvy řemínků, které se hodí k botám a pásku, nejlépe hnědý, modrý a černý. Sladěná by měla být většina barev a materiálů doplňků. Neměly by chybět sportovní ani společenské hodinky, nejméně alespoň dva až tři kusy. Ženy by měly mít tolik hodinek, kolik potřebují (smích). Přibližně dva až pět kousků. Ženy si hodinky vybírají podle toho, jaké mají zrovna období, styl oblékání, jakou zvolí kabelku a jaké boty. Základem bývá stříbrná a zlatá. Existují také bicolour hodinky, které mají ideální kombinaci těchto dvou barev.

Kolik jich máte vy sami?

Radek: Každý máme přibližně dvacet hodinek. Přece jenom je prodáváme a musíme dělat reklamu (smích).  

Štítky hodinky, chytré hodinky, Olomouc, Slovensko, Casio, Univerzita Palackého v Olomouci, Citizen, Česká pošta, Michael Kors, Zásilkovna

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Klasické hodinky neohrozí ani Smartwatch, lidé jsou na ně zvyklí, říká majitel obchodu Žilka Hodinky  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.