Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Skupina architektů a urbanistů podpořila nádraží v centru Brna

 
čtvrtek, 6. října 2016, 17:09

Skupina architektů, urbanistů a dopravních inženýrů dnes v memorandu podpořila přestavbu brněnské železniční stanice v poloze podél Nádražní ulice v centru města. Přesun k řece by podle nich výrazně zhoršil obslužnost nádraží městskou hromadnou dopravou. Vysokorychlostní tratě podle skupiny odborníků mohou procházet nádražími v obou variantách.

Garanty podpisů pod memorandem jsou architekti Jan Sapák a Ivan Ruller, podepsali také Vlado Milunič, Ivar Otruba, Vladimír Šlapeta, Zdeněk Fránek a desítky dalších. Memorandum zároveň uvádí, že o poloze nádraží může rozhodnout veřejnost. "Dospělá osoba, která má základní soudnost, se k tomu může vyjádřit," řekl novinářům Sapák.

O poloze nádraží mají o víkendu Brňané hlasovat v referendu. Své zastánce mezi urbanisty a odborníky z dalších profesí má ovšem i nádraží u řeky. Další aktéři dlouholeté debaty zase uvádějí, že místo plebiscitu mají o
poloze nádraží rozhodnout odborníci a politici, případně referendum označují za předčasné kvůli chybějící studii proveditelnosti. Například krajská hospodářská komora doporučuje voličům neúčastnit se referenda pro
jeho nejasné otázky.

Častým argumentem zastánců přesunu je to, že pokud zůstane nádraží v centru, vypadne Brno ze sítě mezinárodních vysokorychlostních tratí. "Pokud to někdo tvrdí, je to bez jakéhokoliv odborného podkladu," uvedl Sapák. Naopak varoval před rozpadem dobře fungující tramvajové obsluhy železniční stanice po případném přesunu na jih.

Proti odsunu nádraží se vyjádřil také 89letý Ruller, jenž projektoval halu Rondo i Janáčkovo divadlo. "V tomto městě jsem se narodil, mám ho rád, udělám všechno, co je možné, aby se tomu naprosto nezdůvodněnému návrhu zabránilo," uvedl Ruller.

Podle dopravního inženýra Petra Holcnera je troufalé odsunout nádraží do oblasti, kde v současnosti "není žádná známka města", a doufat, že tam nové čtvrti Brna skutečně vyrostou.

V první otázce víkendového referenda lidé odpoví na to, zda chtějí, aby město modernizovalo nádraží podél Nádražní ulice. Druhá otázka se ptá na to, zda lidé souhlasí s tím, aby se modernizace řešila pomocí otevřených
návrhových soutěží. Aby byl výsledek referenda závazný, musí přijít 35 procent voličů.

Plné znění memoranda si můžete přečíst zde.

Zdroj: ČTK
 

 


 

Kam dál?

Lidovci, komunisté a ODS doporučují lidem nechodit k referendu o...

čtvrtek, 6. října 2016, 16:37

Městský výbor KDU-ČSL v Brně doporučuje lidem neúčastnit se hlasování v referendu o poloze brněnského nádraží. Podle...

McDonald´s na Svoboďáku skončí příští rok smlouva, město ji...

čtvrtek, 6. října 2016, 15:35

Brno hledá v poptávkovém řízení zájemce o nebytové prostory v centru na rohu náměstí Svobody a Zámečnické ulice, kde...

Brno představilo první sdílené bydlení pro seniory v Česku

čtvrtek, 6. října 2016, 10:15

První byt sdíleného bydlení v České republice je v centru Brna. Zhotovitel jej ve středu po rekonstrukci předal městu...

Kosmonauti slavnostně otevřeli expozici Říše mlhovin

čtvrtek, 6. října 2016, 08:56

Ruský kosmonaut Sergej V. Avdějev a a jeho americký kolega John-David F. Bartoe otevřeli ve středu ve Hvězdárně a...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

GLOSA: Protikorupční Babišova vláda nemaká na protikorupčních zákonech

Andrej Babiš toho má na práci v poslední době opravdu hodně. Tolik, že nedokáže své ministry a ministryně přimět k tomu, aby do plánu legislativních prací zapracovali aspoň něco z protikorupčních opatření, co vláda naslibovala.

VIDEO: Za včerejší kolaps na D1 může nepřipravenost modernizovaného úseku

Včerejší a částečně i dnešní kolaps provozu na dálnici D1 způsobila podle Kraje Vysočina nepřipravenost modernizovaného úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na zimní podmínky. Kraj pošle ministrovi dopravy Danu Ťokovi (za ANO) dopis požadující posunutí svodidel a další úpravy v úseku mezi 90. a 104. kilometrem dálnice. Novinářům to dnes řekl hejtman Jiří Běhounek (ČSSD) po jednání pracovní skupiny Doprava.

Zastavení dotací EU se podle informací z Evropské komise týká jen Agrofertu

Zastavení dotací Evropské unie se netýká celé České republiky, ale jen firem skupiny Agrofert v rámci zemědělské a kohezní politiky. Novinářům to dnes potvrdily dobře informované zdroje z Evropské komise. Nejasnosti okolo dotací vyvolalo středeční vystoupení eurokomisaře pro rozpočet Günthera Oettingera, který v Evropském parlamentu dal najevo, že Evropská komise nebude Česku do vyjasnění situace okolo možného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše vyplácet žádné dotace.