Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jihomoravský kraj plánuje opravy silnic nižších tříd za 1,5 mld.

 
pátek, 2. září 2016, 09:50

Jihomoravský kraj chce do října roku 2018 opravit silnice nižších tříd za více než 1,5 miliardy korun. V takové hodnotě připravil projekty do 1. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) na čerpání peněz z Evropské unie.

Kraj je připravený podílet se ze svého rozpočtu více než 130 miliony korun, sdělila v tiskové zprávě mluvčí kraje Eliška Windová. Projekty potvrdili radní, schválit je ještě musí zastupitelstvo.

"Celkem bychom opravili nebo zbudovali téměř 51 kilometrů krajských silnic a 21 mostů. Mezi největší projekt by patřila další část stavby průtahu Rájcem. To jsou více než dva kilometry úplně nové komunikace a sedm mostů," uvedl hejtmanův náměstek Roman Hanák (ČSSD). Podle něj jsou dalšími náročnými projekty například rekonstrukce cesty mezi Terezínem a Velkými Pavlovicemi, Tišnovem a Drásovem, Tučapy a Vyškovem nebo průtahy obcí Suchohrdly a Přímětice.

Do první výzvy IROP už kraj dříve úspěšně zaregistroval čtyři projekty. Opravy silnic mezi Podivínem a Lednicí a Bzencem-Přívozem a Strážnicí už se realizují. "Naším cílem je získat na rekonstrukce vozovek v Jihomoravském kraji co nejvíce peněz a co nejrychleji vyrovnávat vnitřní dluh, se kterým stát krajům tyto silnice odkázal. Kromě využití evropských peněz jednáme prostřednictvím Asociace krajů ČR o navýšení příspěvků ze Státního fondu dopravní infrastruktury," dodal Hanák.

Krajský radní Antonín Tesařík (KDU-ČSL) už loni řekl, že v novém programovacím období do roku 2020 může kraj získat z Evropské unie na silnice nižších tříd až 2,5 miliardy korun. Za ně by bylo možné opravit asi 95 kilometrů silnic včetně 43 mostů. V minulém programovacím období se podařilo získat 4,5 miliardy korun. Loni kraj opravil silnice nižších tříd za 1,8 miliardy korun. Většinu pokryla Evropská unie, část zaplatil kraj a část byla ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V kraji je téměř 4000 kilometrů silnic II. a III. třídy.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

V Brně zamířilo poprvé do školy přes čtyři tisíce prvňáčků

čtvrtek, 1. září 2016, 15:39

V brněnských školách začal nový školní rok. Do prvních tříd nastoupil nejvyšší počet prvňáčků za posledních 5 let.

Stavba budovy tržnice na Zelném trhu byla pozastavena

čtvrtek, 1. září 2016, 12:59

Na základě zjištění závažných statických poruch na objektu budovy Zelný Trh 14-16, které byly odhaleny po dokončení...

Řidiči autobusů ze ZDS-Psota ze Znojma půjdou do neomezené stávky

čtvrtek, 1. září 2016, 12:32

Řidiči v dopravní firmě ZDS-Psota ze Znojma půjdou do časově neomezené stávky za vyšší platy. Autobusy dopravce...

Strážníci se zdokonalují v mezikulturní komunikaci

čtvrtek, 1. září 2016, 12:02

Rostoucí počty turistů a zahraničních studentů, kteří každoročně míří do Brna, přispívají ke změně atmosféry v ulicích...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Lišek nakažených prašivinou přibývá. V okolí Boršova už jich bylo nalezeno šest

V okolí Boršova se objevily další lišky nakažené prašivinou. Jejich počet za poslední dny stoupl na šest. Na první případy této nemoci upozornili obyvatelé Homol zhruba před čtrnácti dny. Léčba nakaženého psa vyjde až na dva tisíce korun.

Parkování „Kiss and ride“ řidiči v Brně stále příliš nerozumí, někteří na místech stojí i týden

Někteří řidiči v Brně buď stále nechápou dopravní značení K+R, tedy tzv. Kiss and ride (tedy polib a jeď), nebo ho záměrně ignorují. Na stáních označených touto značkou stojí i několik dní. Stání na Kiss and ride je přitom většinou povoleno maximálně na dobu 5 minut. Brněnští strážníci se proto na neposlušné řidiče intenzivně zaměřují.

Okamura nebude kandidovat v eurovolbách ani z posledního místa

Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomio Okamura nebude kandidovat v květnových volbách do Evropského parlamentu. Původně chtěl být na posledním místě listiny a v případě zvolení přenechat mandát jinému kandidátovi. Podle usnesení předsednictva SPD tento úmysl zpochybnilo ministerstvo vnitra.