Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Kampaň Jezdím pro Brno ukazuje výhody alternativní dopravy

 
čtvrtek, 18. srpna 2016, 18:07

Brněnský magistrát podpořil kampaň Jezdím pro Brno. Jejím cílem je ukázat řidičům aut, že na kratší a střední trasy mohou po městě využít i alternativní dopravu, jakou je kolo, MHD či chůze.

Cílem je zlepšit ovzduší ve městě, ale i zdraví a kondici lidí, kteří jezdí po městě denně auty. Znečištění ovzduší má na svědomí auta ve městě z 80 až 90 procent, řekl dnes jeden z autorů kampaně Michal Šindelář.

Naopak ostatní druhy dopravy jsou k životnímu prostředí výrazně šetrnější. Už přes půl milionu lidí zhlédlo první z pěti propagačních videí, které ukazuje s nadsázkou, jaké věci se nemohou cyklistům na rozdíl od řidičů stát. "Druhé video viděla zhruba pětina lidí, ale tyto počty už ospravedlňují peníze, které na kampaň šly. Získala velkou marketingovou hodnotu, navíc propaguje Brno nejen v Česku, ale i v zahraničí," řekl Šindelář. Náklady na ni jsou 1,85 milionu korun, z čehož 80 procent zaplatit Státní fond životního prostředí a zbytek město.

Šindelář uvedl, že kolo má v městském provozu na krátké a střední vzdálenosti výhody v rychlosti, je levnější a navíc pro něj není potřeba hledat v centru parkovací místo. I proto lidí, kteří jezdí po Brně pravidelně, zejména po roce 2010, přibývá. "Svědčí o tom nejen denní pohled do ulic, ale i sčítání dopravy, které dělají Brněnské komunikace. Nárůst byl zřejmý i ze srovnání při sčítání lidu 2001 a 2011," řekl Šindelář.

Součástí kampaně bude kromě dalších videí i kontaktní kampaň, která vyvrcholí ve druhé půlce září při Evropském týdnu mobility a Dni bez aut. "Chceme lidem vysvětlovat výhody systému Park&Ride, chceme propagovat ohleduplnost na silnicích a chodnících. Chystáme také dopravní Pub kvíz či snídani v ulicích pro ty, kteří pojedou na kole," dodal Šindelář. Organizátoři také postupně rozdají cyklistům 1000 potahů na sedadla proti dešti či 1000 vějířů řidičům stojícím denně v kolonách v Brně.

I přes rostoucí zájem o městskou cyklistiku je Brno mezi uživateli hodnoceno jako jedno z nejméně přívětivých měst pro cyklisty, vyplývá z výzkumu Nadace Partnerství. "Jednoznačně největší brzdou většího rozvoje je strach o vlastní bezpečí, protože je potřeba sdílet prostor s intenzivní  automobilovou dopravou. I proto jezdí po Brně spíše lidé do 40 let a více muži než ženy," uvedl Šindelář. Na druhé straně má podle něj Brno jeden z nejlepších systémů MHD na světě. "Také se snažíme, aby lidé přemýšleli, když jezdí na kole, aby si vybírali méně frekventované cesty," řekl Šindelář. Proti přívětivým cykloměstům západní Evropy však v Brně stále chybí více infrastruktury, která by auta od kol oddělovala a předcházela tak kolizním situacím.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Kde se v Brně cítí lidé nejhůř? U hlavního nádraží. Město se snaží o...

čtvrtek, 18. srpna 2016, 17:41

Město Brno bude intenzivněji řešit vzhled, pořádek a bezpečnost na prostranství před brněnským hlavním nádražím, které...

Brněnská fakulta výtvarných umění se přestěhuje do nového sídla

čtvrtek, 18. srpna 2016, 14:15

Fakulta výtvarných umění Vysokého učení technického (VUT) v Brně zahájí akademický rok v novém sídle. Dosud působila ve...

Výsledky kontroly potravinářské inspekce u prodejců na Zelňáku

čtvrtek, 18. srpna 2016, 14:07

Žádné porušení, které by se dalo kvalifikovat jako klamání spotřebitele nezaznamenali pracovníci brněnského...

Na kole jen s přilbou – pro radost i pro zdraví

čtvrtek, 18. srpna 2016, 13:09

Lidé u nás jezdí na kolech rádi. A zdaleka se nejedná jen o volnočasové vyjížďky do přírody.  V současné době se u nás...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Tragédie na oblíbeném koupališti. Muž při...

  • VIDEO: V rybníku na Brněnsku umírají ryby ve...

  • Lidská strava může daňky klidně i zabít,...

  • V autě už nebudou povinné náhradní žárovky a...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Za invazi v srpnu 1968 mohou Ukrajinci, šokoval svým vyjádřením komunista Filip

„Za invazi v srpnu 1968 mohou Ukrajinci.“ S takovýmto vyjádřením dnes rozčeřil vody předseda komunistické strany Vojtěch Filip. Ten nepřímo obvinil Ukrajince z ozbrojeného vpádu vojsk Varšavské smlouvy do Československa v srpnu 1968. Ukrajinci podle něj byli hlavní silou invazních armád.

Aktualizováno před 12 hodinami

VIDEO: Pád mostu v Janově si vyžádal více než tři desítky obětí. Zřítil se i český kamion

Na části dálničního mostu, která se dnes před polednem zřítila v italském Janově, bylo v době neštěstí 35 osobních aut a tři kamiony. Uvedl to na tiskové konferenci mluvčí italské civilní obrany. Neštěstí si vyžádalo nejméně 30 obětí, podle italského ministerstva dopravy ale tento počet nejspíš nebude konečný. Televize Rai informuje také o 13 zraněných. Z mostu spadl i kamion pražské dopravní společnosti SPED-IT. Informaci České televize potvrdila firma. Řidič vozu neštěstí přežil. Česká diplomacie nemá zprávy o jiných českých zraněných či obětech.

Požár na Ještědu způsobila nedbalost, porost vzplanul možná nedopalkem nebo svíčkou

Příčinu včerejšího požáru v blízkosti hotelu a vysílače Ještěd řeší i nadále policie. Možných scénářů je hned několik.