Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Studie proveditelnosti modernizace nádraží bude až příští rok

 
pondělí, 27. června 2016, 16:57

Studie proveditelnosti, která porovnává výhody a nevýhody jednotlivých variant modernizace železničního uzlu v Brně s nádražím v odsunuté poloze a s nádražím u Nádražní ulice, bude hotová až v prvním čtvrtletí příštího roku. Sdělil to dnes mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Zda a jaké dílčí informace se lidé ze studie dozvědí ještě před říjnovým referendem, rozhodne až Výbor studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.

Již nyní je tedy zřejmé, že obyvatelé Brna, kteří k referendu půjdou, nebudou mít k dispozici tolik odborných informací, jak se při vyhlášení referenda předpokládalo. Ještě před rokem se totiž čekalo, že by měla být celá studie hotová do referenda.

"Až bude hotová, bude se projednávat s odbornými i politickými orgány, tedy na SŽDC, na ministerstvu dopravy, s představiteli Brna, Jihomoravského kraje a s dalšími dotčenými institucemi," uvedl Illiaš.

Aktuálně se dělá část studie, která má vyhodnotit varianty z hlediska investičních nákladů, ekonomické efektivity, má udělat přepravní prognózy. "Nyní nelze zveřejnit žádné dílčí výstupy, protože probíhají konzultace a upřesňování návrhů řešení dle průběžných připomínek," řekl Illiaš. V době referenda má být studie ve fázi prvního předběžného hodnocení ekonomické efektivity.

Referendum bude společně s krajskými volbami 7. a 8. října. Za jeho uskutečněním stojí aliance Referendum 2016, která prosazuje zachování nádraží v centru a je proti odsunu. Ve studii proveditelnosti se posuzuje varianta odsunutého nádraží za Zvonařkou, tedy zhruba o kilometr na jih. Variantu v centru reprezentuje nádraží, které by mělo těžiště zhruba v místě dnešní Malé Ameriky u 5. a 6. nástupiště. Ve studii mají názvy Řeka a Pod Petrovem.

Odsunuté nádraží prosazuje jiná skupinka aktivistů vedená Robertem Kotzianem a jeho spolkem Brno+. Ten je prosazoval už v pozici náměstka primátora a reprezentanta ODS, jímž je dodnes. Na prosazování odsunuté varianty mu rada Jihomoravského kraje přidělila dotaci téměř 200.000 korun. Kotzian se také několikrát snažil referendum napadnout soudně, nikdy neuspěl. Obě strany se vzájemně obviňují z manipulace.

Politická reprezentace Brna je zdrženlivější. Zelení a Žít Brno dlouhodobě chtějí nádraží v centru, lidovci nejsou zcela vyhranění a ANO dlouho svůj názor neprezentovalo a nedávno překvapivě navrhlo novou variantu dvou nádraží.

Lidé budou v referendu odpovídat na dvě otázky. První se ptá, zda chtějí, aby Brno podniklo kroky k modernizaci uzlu s nádražím u Nádražní ulice. U té je nádraží dnes, zároveň by u ní bylo i nádraží s těžištěm v oblasti Malé Ameriky. Ve druhé otázce se organizátoři ptají, zda se má nejlepší řešení modernizace nádraží určit soustavou otevřených návrhových soutěží.

Aby byly výsledky pro město závazné, musí se zúčastnit alespoň 35 procent voličů. Město nyní vystavuje v Domě umění výsledky architektonické soutěže, lidé tak mohou vidět návrhy řešení území jak s nádražím v centru, tak s odsunutým.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Stav nebezpečí v Nedvědici skončí k půlnoci. Chemikálie jsou pryč

pondělí, 27. června 2016, 13:09

Stav nebezpečí, který vyhlásil hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek pro obec Nedvědice na Tišnovsku od čtvrtka 24....

V Brně přibyly další Kameny zmizelých upomínající na oběti druhé...

pondělí, 27. června 2016, 11:57

Dnes byly na Mášově ulici položeny tři Kameny zmizelých na památku Brňanů zavražděných za druhé světové války.

Mladá žena se nechala zaměstnat na benzínce a hned první den kradla....

pondělí, 27. června 2016, 10:59

Zvláštní plán, jak si přivydělat více peněz měla dvacetiletá dívka z Brna. Minulý týden nastoupila jako brigádnice na...

Drbna radí, kam v týdnu vyrazit #5

neděle, 26. června 2016, 20:42

Tento týden začínají školákům prázdniny, zdařilejší vysokoškoláci už si nějakou chvíli užívají volna. A pak je tu ještě...

 

Komentáře

Štěpán Pepa Pokorný

Mně se nejvíc "líbilo", jak se onehdá ptali Brňáků, jak s tím nádražím. Já su taky Brňák, ale nádraží potřebuju tak 2x do roka. Měli by se ptát hlavně těch, co ho používají každý den (většinou těch dojíždějících do Brna do práce, kde by ho oni rádi měli). Ostatním to fakt může být celkem fuk, snad až na urbanistickou, či architektonickou stránku věci. I tento článek ukazuje, že se uvažování "myslitelů" vůbec nezměnilo :o(

úterý, 28. června 2016, 06:38
 
 
 

Napište nám

Nejčtenější

  • Majitelce se ztratil pejsek Shiba-Inu. Nyní...

  • Na jižní Moravě se pohybují komáři...

  • Devětadvacetiletý muž v Mariánském údolí...

  • Lidl se po drsné reportáži České televize...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Český hokej slaví 110 let a mění tvář. Na dresech reprezentace bude lev

Český svaz ledního hokeje mění u příležitosti 110 let od svého založení svou tvář. A změny budou velké. Nově bude bude oficiálně používat název Český hokej, nové logo a výrazné obměny se dočkají i reprezentační dresy všech týmů. Zmizí z nich velký státní znak, který nahradí lev.

Bez peněz do ciziny nelez. Na co vše si při obstarávání valut dávat pozor?

Protože si Česká republika stále zachovává svoji jedinečnou měnu, před každou cestou do zahraničí musíme vyřešit otázku, jak a čím tam budeme platit. Na co vše si při obstarávání valut dávat pozor?

PŘEHLEDNĚ: Škoda ukáže v roce 2020 první model vyvíjený a vyráběný v Indii

Automobilka Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii. Cílem projektu je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto trhu. Škoda zároveň přebírá zodpovědnost za platformu, na které budou založené nové vozy. V roce 2020 představí firma první model, který se bude vyvíjet a vyrábět v Indii. Škoda Auto to dnes uvedla v tiskové zprávě.