Počasí dnes9 °C, zítra11 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Brno-střed plánuje regulaci reklamy, vydá pravidla dobré praxe

Městská část Brno-střed chce v centru regulovat rozmanitost reklamy, která se na tisících poutačů nachází v mnoha barvách na objektech, ve vitrínách, sloupech veřejného osvětlení a dalších místech. Pomoct tomu má chystaný manuál dobré praxe se základními pravidly pro reklamu, řekl dnes novinářům radní Brna-středu Svatopluk Bartík (Žít Brno).

Podle něj jsou v centru nevkusné reklamy, z nichž je navíc velká část nelegální. Radnice však nechce jít cestou pokut, nýbrž domluvou s majiteli a nájemci objektů. Cílem projektu je sladit podmínky pro tvorbu prezentace a zvýraznit veřejný prostor a hodnotu historických budov.

Nyní reklamy reguluje městská vyhláška a regulační plán památkové rezervace. Podle Bartíka má však jen zlomek reklamních poutačů povolení a zbytek je nelegální. "Stavebnímu úřadu by v tuto chvíli nic nebránilo v tom vyjít do ulic a pokutovat to. My se ale chceme s dotčenými lidmi scházet a postupně zavést kompromis, abychom jim nebránili v reklamě, která však nebude nevkusně zasahovat do vzhledu města," řekl Bartík.

Městská část půjde v oblasti reklamy příkladem a zreguluje ji na objektech ve svém majetku. Bude ale jednat i s městskými firmami, aby bylo méně reklam například na vozidlech MHD nebo v okolí zastávek. "Už dříve jsme jednali s producenty hudební scény, aby ve městech nevylepovali plakáty. Zaznamenali jsme výrazný pokles u černého výlepu," řekl Bartík.

Podle něj působí historické centrum města s památkovou zónou chaoticky. "Celkový dojem z centra Brna je v podstatě nevábný. Komerční prezentace obchodníků a reklamy se vzájemně překřikují a v tom chaosu zapadají. Mají tak menší účinek, než kdyby byly úměrné a rovnoměrně zastoupené," řekl radní.

Vyřešit to má připravovaný manuál dobré praxe, který bude obsahovat informace o tom, jaký způsob reklamy a co dalšího je zakázané, ale bude také doporučovat například barvu a velikost písma reklamy. "Obchodníci jsou
mnohdy laici, takže to pro ně může být dobrý návod, jak reklamu provést, aby byla v pořádku
," řekl Bartík. Radnice podle něj chce najít peníze na to, aby mohla zájemcům připravit alespoň jednoduchý grafický návrh s podobou jejich reklamy. "Celou akcí chceme zdůraznit význam architektonického dědictví, aby prokoukly památky a architektonická skladba Brna," řekl radní Michal Doležel (Žít Brno).

Radnice na celém projektu spolupracuje s grafičkou Veronikou Novákovou. O reklamách v Brně zpracovala svou diplomovou práci, která se zabývá reklamou v Masarykově ulici od nádraží až po Joštovu ulici.

Zdroj: ČTK

Štítky reklama, Brno-střed, Svatopluk Bartík, Žít Brno, Brno, Veronika Novák, Michal Doležel

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Brno-střed plánuje regulaci reklamy, vydá pravidla dobré praxe  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.