Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nesehnutí zahájilo další ročník soutěže Sexistické prasátečko

 
čtvrtek, 19. května 2016, 14:01

Brněnská nezisková organizace Nesehnutí dnes zahájila osmý ročník soutěže o anticenu Sexistické prasátečko. V něm se vyhlašuje nejsexističtější reklama, která zužuje vnímání ženy na objekt erotických představ. Lidé mohou nominace posílat přes web až do 30. září.

Organizátoři na zahájení ročníku pro zpestření u některých reklam z minulosti prohodili role muže a ženy, uvedla v tiskové zprávě za organizátory Kristýna Pešáková.

 "Co kdybychom v reklamách neodkazovali na zvětšování prsou, ale penisů? Byl by to pro společnost stále běžný vtípek? Přeznačením reklam nechceme naznačit, že to, co se nyní v sexistických reklamách děje ženám, by se mělo dít i mužům. Ale snažíme se ukázat, že není náhodou, že v rolích objektů sexuální touhy či pečujících o domácnost a děti vidíme častěji právě ženy než muže," uvedla Pešáková.

Organizátoři upravili například reklamu na hnojivo. Na ní byly dvě ženy, jedna se smutným obličejem a malými jablky u prsou a veselá s velkými jablky. Místo nich se objevili muži s malou a velkou okurkou v rozkroku a sloganem "Čím větší okurka, tím více salátu".

Organizátoři chtěli při zahájení letošního ročníku ukázat nejčastější typy sexistického zobrazování. "V historii soutěže stále vídáme ženy zobrazované jako objekty, vídáme zdůrazňování ideálu krásy i reklamy estetizující násilí. Rádi bychom upozornili, že některá zobrazení žen jsou častá, ale muži se do podobných poloh dostávají jen málokdy," popsala smysl přeznačených reklam Pešáková.

Za sedm let soutěže už Sexistické prasátečko ukázalo zhruba 700 reklam. Účelem není pouze na sexistickou reklamu poukazovat, ale také se bavit na účet špatné reklamy. Cílem je prostředí reklamy kultivovat. Jak však Pešáková upozorňuje, k sexismu už sahají i respektované instituce, jako jsou vysoké školy či jejich fakulty nebo politické strany. "Ty přitom nespadají pod zákon o regulaci reklamy. Pokud tedy zobrazují něco neetického, společnost se tomu nemůže nijak bránit," poznamenala Petra Havlíková z Nesehnutí.

Právě reklamy stran či škol se umisťují v poslední letech vysoko. První sice loni skončila reklama na erotický klub, na druhém místě už však bylo dílo brněnské VUT a třetí ODS z Prahy 8. Před dvěma lety zase uspěla zlínská ČSSD a havířovská TOP 09.

Tisková zpráva
 

 


 

Kam dál?

Ztracené a nalezené domovy. Téma festivalu Meeting Brno 2016

čtvrtek, 19. května 2016, 13:51

MEETING BRNO. Festival, který v termínu od 20. května do 2. června 2016 představí v Brně téma ztracených a nalezených...

V Brně-Králově Poli vznikne za 50 mil. dům s byty pro vozíčkáře

čtvrtek, 19. května 2016, 13:37

Městská část Královo-Pole v Brně postaví ve Štefánikově ulici polyfunkční dům za 50 milionů korun. V přízemí a v ...

Sraženou seniorku vláčel kamion, policie hledá svědky

čtvrtek, 19. května 2016, 13:24

Policie hledá svědky páteční nehody v Lipůvce na Blanensku, při níž kamion srazil na přechodu pro chodce seniorku. Ženu...

Na jihu Moravy vzrostl průměrný roční čistý příjem o 2500 korun

čtvrtek, 19. května 2016, 08:15

Průměrný roční čistý příjem jednoho člověka v domácnosti v Jihomoravském kraji vzrostl o 2500 korun, vyplývá z loňského...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

STATISTIKA: Řidiči ve špatném zdravotním stavu způsobí tisíc nehod ročně

Přes tisíc dopravních nehod ročně je zapříčiněno špatným zdravotním stavem řidičů. Motoristé podle zdravotníků často svůj fyzický i psychický stav podceňují, pětina z nich například řídí i přes únavu. Na dnešní tiskové konferenci na to upozornila Asociace Záchranný kruh. Ta ve spolupráci s bezpečnostními složkami a Besipem spustí osvětovou kampaň.

Drtivá většina zrakově postižených osob jsou senioři, dotykové telefony nenaplňují jejich potřeby

Jan Šimík je jedním ze společníků mladé české firmy BlindShell, která se zabývá vývojem mobilních telefonů pro zrakově postižené. Jak vidí problematiku kompenzačních pomůcek pro slabozraké? A v čem je právě BlindShell jiný?

Škoda chce letos v Česku zvýšit prodej o desetinu na 93 400 aut

Škoda Auto letos plánuje v Česku prodat kolem 93 400 aut, což je o téměř 11 procent více než loni. V minulém roce automobilka v ČR prodala 84 172 osobních vozů. Na setkání s novináři to uvedl vedoucí českého zastoupení Luboš Vlček.