Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Filozofická fakulta zahájí informační kampaň k migrační krizi

 
úterý, 17. května 2016, 09:02

Informační kampaň věnovanou migrační krizi a mezikulturnímu dialogu dnes zahájí Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně. Představí například nový web s odbornými doporučeními, jak krizi zvládnout. Zároveň fakulta jako vlastní příspěvek k řešení migrace nabízí tlumočnické služby, odborné konzultace, přednášky a kurzy.

Odborníci tak reagují na situaci, kdy Evropa čelí výzvě v podobě migrantů ze zemí zasažených válkou, politickou nestabilitou a nepříznivými klimatickými podmínkami. Evropané podle vědců na vlastní kůži prožívají to, o čem dříve jen četli a diskutovali: důsledky globalizace.

"Události, které se dosud odehrávaly ve zdánlivě bezpečné vzdálenosti, se najednou bezprostředně dotýkají každého z nás. Přitom fenomén migrace lidí není ničím novým, provází lidské dějiny od počátku. Naším cílem je uvádět do širšího kontextu témata, jež média a společenská diskuse řeší jen povrchně," uvedla historička Jarmila Bednaříková, jedna z tvůrkyň projektu. Bednaříková je přední odbornici na stěhování národů.

Webová stránka poskytuje obecná doporučení, jak migrační krizi bez předsudků čelit. Jde například o snahu co nejlépe poznat kulturu, způsob myšlení a tradici nově příchozích, ale zároveň je také důkladně seznamovat s tradicí hostitelské země. Lidé by neměli přednostně vyhledávat negativní rysy cizího společenství a vzájemný dialog by měli budovat na tom, co je hostitelům a nově příchozím společné.

Přednášky a kurzy filozofické fakulty ukážou posluchačům hlubší souvislosti. Seznámí je například s tím, jak migranty přijímaly dřívější civilizace, představí cesty úspěšného soužití různých kultur, přiblíží arabské tradice, stejně jako vývoj řecké komunity v Česku.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Teplárny obnovily dodávky tepla

úterý, 17. května 2016, 08:55

Díky teplému počasí mohly Teplárny Brno před týdnem v pondělí 9. května 2016 přerušit dodávky tepla. Razantní nástup...

Mladí dokumentaristé z Brna jedou do Afriky natáčet o boji proti...

pondělí, 16. května 2016, 17:09

Afrika, domov největších na souší žijících zvířat na naší planetě, domov slonů. A právě tam se koncem května vypraví...

Žáci základních uměleckých škol si zahrají spolu s Hradišťanem

pondělí, 16. května 2016, 11:26

Sedmý ročník festivalu Mozartovy děti nabídne v Brně sérii koncertů a hudebních dílen v Besedním domě a na náměstí...

Řidička nadýchala téměř tři promile, v autě vezla roční dítě

pondělí, 16. května 2016, 10:43

Velmi opilou ženu za volantem osobního vozu přistihli policisté při silniční kontrole v obci Hodonice. Řidička...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

ČSSR tlakem na řešení emigrace z NDR uspíšila pád berlínské zdi

Československá vláda na podzim 1989 tlačila na Německou demokratickou republiku, aby vyřešila krizi na západoněmecké ambasádě v Praze, přes níž se od jara pokoušely dostat na Západ tisíce východních Němců. Podle historika Oldřicha Tůmy z Ústavu pro soudobé dějiny tím uspíšila pád berlínské zdi. Praha a východní Berlín byly přitom do poslední chvíle blízcí spojenci, kteří si přáli udržení statu quo.

PRŮZKUM: Češi nadále hodnotí kvalitu vzdělávání kladně

Více než polovina Čechů je nadále přesvědčena o tom, že kvalita výuky na českých školách je dobrá. Nejlépe z hodnocení vycházejí stejně jako v předchozích letech gymnázia a základní školy. Na opačném konci žebříčku jsou odborné školy, přesto se jejich hodnocení od loňského roku mírně zlepšilo. Vyplynulo to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), které jeho výsledky poskytlo.

Podvodné e-maily lákaly ze stovek lidí čísla platebních karet

Nejméně stovky lidí v Česku dostaly v tomto týdnu podvodné textové zprávy, které informují o výhrách u obchodníků nebo nabízejí výhodnou koupi zboží a od zákazníků se snaží vylákat čísla platebních karet a následně peníze. Novináře o tom dnes informovala mluvčí internetového prodejce Alza.cz Patricie Šedivá. Útok se podle ní týkal i dalších prodejců, třeba dm drogerie. Český rozhlas Radiožurnál uvedl, že podvodníci se vydávali také za zástupce řetězců Penny Market a Tesco.