Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brno mění systém financování dopravního podniku, má ušetřit 100 mil.

 
čtvrtek, 28. dubna 2016, 15:57

Brno chce ročně ušetřit v dopravním podniku 100 milionů korun díky změně v systému financování městské společnosti. Dnes to řekl primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO).

Podle něj podnik nově nedostává peníze od města s předstihem jako dříve, přičemž zálohy byly zbytečně vysoké, ale město mu vyplácí peníze zpětně každý měsíc podle skutečného výkonu. Změna se přitom nijak neprojevuje ve službách a cestující ji nepoznají. Další desítky milionů chce radnice ušetřit v jiných městských firmách, doplnil Mrázek.

Náměstek uvedl, že stejný systém nejde zavést u jiných městských firem, protože dopravní podnik byl financován specificky. "V minulých letech mu byly peníze placeny zálohově dopředu a pak teprve vyúčtoval výkony. Sledoval jsem to a zjistil, že jsou tam velké rozdíly v platbách oproti skutečně provedeným výkonům," uvedl Mrázek. Podle něj byly zálohy příliš vysoké a nevyužívaly se efektivně.

Kvůli tomu podnik vykázal například za rok 2014 zisk asi 200 milionů, což by podle Mrázka tak nevadilo, pokud by se z toho nemusela odvádět daň státu. Z nového systému, který hradí provedené výkony každý měsíc, vyšla
roční úspora 100 milionů. Primátor Petr Vokřál (ANO) uvedl, že ušetřené peníze může město dát na projekty ve školství, na péči o seniory a dopravní stavby, ale i na Janáčkovo kulturní centrum či fotbalový stadion.

Město zvažuje další kroky k efektivnějšímu řízení městských firem, ve kterých je stoprocentním vlastníkem. Je jich necelá desítka a patří mezi ně kromě dopravního podniku třeba Brněnské komunikace nebo odpadová společnost SAKO. K úsporám má vést koncernové řízení společností, pro něž bude město společně nakupovat energie nebo služby, což dosud každá firma dělala zvlášť. Kromě toho se zvažují dvě formy koncernového řízení. Podle Mrázka je to možnost odchodu politiků z představenstev a jejich účast pouze v dozorčích radách s rozšířenými pravomocemi, nebo možnost rozpuštění představenstva, přičemž by část úkolů převzala správní rada a část dozorčí rada. ANO totiž už před volbami slibovalo, že dostane z představenstev městských firem politiky. Zatím jejich počet snížilo asi o dvacítku míst zhruba ze stovky.

Zdroj: ČTK
 

 


 

Kam dál?

Strážníci dopadli muže, který se uspokojoval pod kamerami v...

čtvrtek, 28. dubna 2016, 15:45

V dubnu už třetího muže, který se uspokojoval na veřejnosti, dopadli strážníci ve středu odpoledne, tentokrát v centru...

Medvědice Kamčatka porodila jedno medvídě

čtvrtek, 28. dubna 2016, 15:38

Po posledních dnech už není žádných pochyb o tom, že brněnská medvědice Kamčatka porodila jedno medvídě. V těchto dnech...

Jak prožít pálení čarodějnic bez problémů

čtvrtek, 28. dubna 2016, 09:10

Blíží se poslední dubnový den a s ním spojené lidové veselice známé jako "pálení čarodějnic". Z pohledu hasičů může...

V centru Brna přibude oficiálních stanovišť pro taxislužbu

čtvrtek, 28. dubna 2016, 09:06

Na Nové radnici se sešli provozovatelé taxislužeb s vedením města Brna a zaměstnanci magistrátu, aby společně...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Jaké jsou nejčastější omyly při reklamacích?

Reklamace patří k nejčastěji uplatňovaným a také nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. S jakými omyly se ve spotřebitelské poradně dTestu nejčastěji setkávají?

Sněhový Krakonoš je letos v Jilemnici bez kalhot a kabátu

Jednoho z největších sněhových Krakonošů za poslední léta vytvořil výtvarník Josef Dufek se dvěma pomocníky na náměstí v krkonošské Jilemnici. Na výšku má mezi sedmi a osmi metry. Od svých předchůdců se liší i tím, že je "nahý", jen s botami. „Nemá pumpky ani kabát, řekl Dufek.

Knihy ruských autorů nabízejí Čechům „alternativní pravdu“. Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina?

V České republice vloni vyšlo přes patnáct tisíc knižních titulů. V záplavě nově vydané literatury se texty ruských autorů zaměřených na specifický výklad moderní historie ztrácejí. Přesto stojí za pozornost. Takto na sebe například v pražských ulicích polepenými tramvajemi upozorňuje kniha Nikolaje Viktoroviče Starikova „Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina“.