Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jihomoravský kraj chce územní plán vydat v září, případně říjnu

 
úterý, 26. dubna 2016, 09:52

Jihomoravský kraj zpracoval zásady územního rozvoje do konečné podoby před posledním projednáním s veřejností. Poté musí připomínky vypořádat a posléze přistoupit k vydání zásad.

Veřejnost může připomínky podávat do 15. června. Kraj předpokládá, že stihne dokument vydat buď v září, případně v říjnu, řekla dnes na tiskové konferenci vedoucí odboru územního plánování Eva Hamrlová. Kraj chce dostát slibu, že to stihne do říjnových voleb.

Jižní Morava je jediným krajem republiky, který dosud nemá platné zásady územního rozvoje. Ty, které vydal naposledy, v roce 2012 zrušil soud. Kvůli jejich neexistenci nelze připravovat ani stavět klíčové mezinárodní
dopravní tahy, což je případ dálnice na Vídeň či čtyřpruhové silnice z Brna na sever a také obchvatu Znojma. Některým obcím či spolkům se však nelíbí ani stávající řešení a již dopředu avizují, že je pravděpodobné, že územně plánovací dokument opět napadnou žalobou.

První veřejné projednání zásad se uskuteční v Brně 1. června v kině Scala od 14:00, další budou do 8. června ve všech okresních městech. Návrh dokumentu mohou lidé najít na www.zurka.cz.

Zásady mimo jiné řeší dopravní tahy, vedení energetických sítí, ochranu krajiny před povodněmi či před suchem. Největší spory s obcemi a angažovanou veřejností se odehrávají o vedení tranzitních mezinárodních
silnic a dálnic v okolí Brna. Klíčovou silnici R43 z Brna na sever však zásady nevyřeší.

Kraj stále připravuje zadání územní studie, která posoudí efektivitu dopravních řešení a dopady na životní prostředí v brněnské aglomeraci. Předpokládá se, že výsledky této studie by měly být zapracovány do aktualizace zásad v roce 2019, nebo 2020. Do té doby nebude možné silnici R43 projektovat. Její vedení je zřejmé pouze od Černé Hory na sever. Na jih může vést v několika variantách.

Již loni v květnu se proti tomuto postupu vymezilo Brno, které požadovalo odložit vydání zásad a studii zpracovat okamžitě. Tvrdí, že postup kraje zase oddálí výstavbu klíčových komunikací.

V současném návrhu krajského územního plánu už je zapracovaná pouze jedna varianta vedení dálnice D52, která má kopírovat stopu nynější silnice od Pohořelic do Mikulova. U R43 z návrhu vypadla územní rezerva pro
malhostovickou variantu mezi Kuřimí a Černou Horou, zůstaly pouze dvě varianty.

Zdroj: ČTK
 

 


 

Kam dál?

Zemětřesení v Rakousku pocítili v záchvěvech i lidé z jihu Moravy

pondělí, 25. dubna 2016, 16:34

Zemětřesení, které dnes po poledni zasáhlo východ Rakouska asi 20 kilometrů od Vídně, pocítili i lidé na jižní Moravě....

Oprava Zelného trhu získala ocenění stavba kraje roku 2015

pondělí, 25. dubna 2016, 13:47

Rekonstrukce Zelného trhu získala ocenění stavba Jihomoravského kraje za rok 2015, a to v rámci dopravních a...

Bilance E.ON uklízí Česko: 75 dobrovolníků a 90 pytlů s odpadem

pondělí, 25. dubna 2016, 09:45

Do největší české úklidové akce Ukliďme svět, ukliďme Česko! se vedle desítek tisíc dobrovolníků zapojilo hned několik...

Moravané odmítají název Czechia, patří pouze Čechám, tvrdí

neděle, 24. dubna 2016, 16:55

Czechia je historický název pouze pro Čechy, nikoliv pro historické země Čechy, Moravu a Slezsko, tvrdí Moravané....

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Jaké jsou nejčastější omyly při reklamacích?

Reklamace patří k nejčastěji uplatňovaným a také nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. S jakými omyly se ve spotřebitelské poradně dTestu nejčastěji setkávají?

Sněhový Krakonoš je letos v Jilemnici bez kalhot a kabátu

Jednoho z největších sněhových Krakonošů za poslední léta vytvořil výtvarník Josef Dufek se dvěma pomocníky na náměstí v krkonošské Jilemnici. Na výšku má mezi sedmi a osmi metry. Od svých předchůdců se liší i tím, že je "nahý", jen s botami. „Nemá pumpky ani kabát, řekl Dufek.

Knihy ruských autorů nabízejí Čechům „alternativní pravdu“. Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina?

V České republice vloni vyšlo přes patnáct tisíc knižních titulů. V záplavě nově vydané literatury se texty ruských autorů zaměřených na specifický výklad moderní historie ztrácejí. Přesto stojí za pozornost. Takto na sebe například v pražských ulicích polepenými tramvajemi upozorňuje kniha Nikolaje Viktoroviče Starikova „Kdo přinutil Hitlera přepadnout Stalina“.