Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V Brně vznikne dalších pět záchytných parkovišť za 340 milionů korun

 
středa, 9. března 2016, 12:11

V Brně má v příštích letech vzniknout pět parkovišť Park and Ride za více než 340 milionů korun. Každé nabídne stovky míst. Většinu nákladů by měly pokrýt dotace z Evropské unie. První záchytné parkoviště Brno vybudovalo loni u Ústředního hřbitova. Dosud o něj velký zájem nebyl.

Řidiči mohou auto nechat na parkovišti a pokračovat do centra městskou hromadnou dopravou. Cílem je snížit počet aut v centru. Jedno parkoviště by mělo vzniknout v městské části Královo Pole u nádraží. "Předpokládáme, že by tam mohla být až tisícovka míst, protože by mohlo být hojně využívané," uvedl primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO). Další parkoviště město plánuje na Purkyňově ulici u sportovní haly Vodova, kde se hrají například basketbalové zápasy. Třetí má být v městské části Líšeň poblíž areálu firmy Zetor, další v městské části Bohunice na ulici Bohunická, kde bude podle Mrázka parkování pro nákladní auta a kamiony, poslední by mělo vzniknout u univerzitního kampusu a Fakultní nemocnice Brno. "Parkoviště vybudujeme jako ocelové konstrukce s možností přidávat nebo ubírat místa podle potřeby. Z Evropské unie chceme získat dotace ve výši 85 procent," dodal Mrázek.

Brno loni zprovoznilo první záchytné parkoviště u Ústředního hřbitova, které nabízí necelých 200 míst. Za 12 hodin stání lidé zaplatí 20 korun, poté si však ještě musí koupit jízdenku na MHD. "I přesto je to však velmi vlídná cena oproti cenám parkování v centru," poznamenal Mrázek. Přesto však o parkoviště není velký zájem.

"Má to několik důvodů. První je, že v Brně neexistuje systém parkování. Pokud nebude zaveden rezidentní systém, nebudou jednotlivé zóny a jasně vydefinováno, kdo, kde a za jakých podmínek může parkovat, záchytná parkoviště se nám těžko budou plnit," uvedl Mrázek.

Dodal, že druhou věcí je, že Brno neumí propagovat své věci. "Chceme to v následujících týdnech zlepšit, aby se potenciální zákazníci vůbec dozvěděli, že můžou zaparkovat na záchytných parkovištích," dodal Mrázek s tím, že v budoucnu by mohla být jízdenka na MHD součástí parkovacího lístku. Město také chystá zavést rezidentní systém parkování.

Zdroj: ČTK
   

 


 

Kam dál?

Zadehovi advokáti zavalili soud námitkami proti stíhání, neuspěli

úterý, 8. března 2016, 15:19

Advokáti Íránce s českým občanstvím Shahrama Abdullaha Zadeha, který je podezřelý z miliardových daňových úniků, se...

Dnešní den patří všem ženám. Všechno nejlepší!

úterý, 8. března 2016, 11:11

Dámy, všechno nejlepší! Dnešní den patří jen vám. Právě na 8. března připadá Mezinárodní den žen, který se postupem...

Na hraničním přechodu v Mikulově začalo cvičení ke zvládání případné...

úterý, 8. března 2016, 10:47

Dvacítka běženců zadržená na hranici mezi Rakouskem a Českou republikou – to byl námět cvičení Vlna, které začalo v...

V Brně shánějí studenty vysokých škol jako řidiče tramvají

úterý, 8. března 2016, 10:24

Brněnský dopravní podnik se chce do budoucna vyhnout nedostatku řidičů a zaměstnanců v technických profesích. Proto...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.

V Čadu je půlmilion uprchlíků, do Evropy míří jen jedno procento

Uprchlický tábor Doholo na jihu afrického Čadu se na první pohled příliš neliší od místních vesnic, které tvoří shluky domů postavených z nepálených cihel s doškovými střechami. Někteří běženci, jako osmatřicetiletý majitel obchodu s fotbalovými dresy a dalším oblečením Alamin Ahmat, zde žijí již deset let. Kvůli pokračujícím bojům mezi povstaleckými skupinami na severu jeho rodné Středoafrické republiky Ahmat v brzký návrat domů nedoufá. Neplánuje ale ani cestu do Evropy.