Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

Vědci z brněnského Honeywellu vyvinuli aplikaci pro piloty. Službu už koupil Airbus

 
pondělí, 15. února 2016, 15:41

Odborníci z brněnského centra společnosti Honeywell vyvinuli novou aplikaci, která pilotům letadel přináší aktuální informace o počasí po dobu celého letu. Pilotům ušetří čas, snižuje také náklady na palivo. Službu už koupila společnost Airbus. Honeywell to dnes uvedl v tiskové zprávě.

Piloti jsou většinou při vzletu odkázáni na několik hodin staré údaje, které dostávají v předletové přípravě. Nová služba přináší nový způsob, jak letové posádce poskytovat ve všech fázích letu aktuální informace, které jí zajistí větší povědomí o všech klimatických změnách.

Displej povětrnostního radaru zobrazuje potenciálně nebezpečné povětrnostní podmínky v grafickém formátu a prostorovém umístění na mapě. Díky tomu jsou informace pro piloty snadno srozumitelné, a mohou tak činit zásadní rozhodnutí týkající se směru letu. Zobrazení předpovědí formace mraků umožňuje pilotům získat vertikální pohled na potenciální bouřková oblaka. Díky tomu mohou porovnávat klimatické podmínky v různých nadmořských výškách.

Zobrazení předpovědí dynamických turbulencí navíc znázorňuje potenciální oblasti větších turbulencí. Lety se tak pro cestující stávají bezpečnější a pohodlnější. Snižuje se také pravděpodobnost poškození letadla a klesají nároky na jeho údržbu.

Tuto službu, která vychází z mobilní aplikace Weather Information Service od společnosti Honeywell, mají už na palubě letadla Airbus. "Leteckým společnostem, které již mají elektronické zařízení pro řízení informací EFB FlySmart with Airbus, usnadní nová služba plánování bezpečnějších letů v průběhu celé trasy," uvedl John Bolton, prezident obchodní jednotky Air Transport and Regional společnosti Honeywell Aerospace.

Projekt WIS (Weather Information Servis) vznikl v brněnských laboratořích. Jeho autor Michal Knotek se podílel na všech úrovních jeho vzniku, od sestavení týmu spolupracovníků až po samotnou realizaci projektu a vyjednávání s potenciálními zákazníky včetně procesu patentového řízení. "Vývoj trval přibližně dva roky a vedle techniků se na něm podíleli také piloti a psychologové," uvedl Knotek.

Zdroj: ČTK

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • V Brně dnes otevřeli nejmodernější...

  • Všichni do podchodu. Na hlavním nádraží už...

  • Památkáři zakročili. Mercedes musí z...

  • VIDEO: Školák vběhl přímo pod šalinu. Z...

Reklama
 
 

Kam dál?

Před čtyřiceti lety se na Pekařské propadl chodník i s ženou. Tělo nikdy nenašli

pondělí, 15. února 2016, 10:31

Tento den, 15. února v roce 1976 ve 12.50 hodin zazněl brněnskou stanicí Lidická poplach. Na ulici Pekařská v Brně se...

Kouříte za volantem? Čelíte dvakrát vyššímu riziku účasti na dopravní nehodě

neděle, 14. února 2016, 12:34

Víte, že řidič kuřák čelí dvakrát vyššímu riziku účasti na dopravní nehodě? A pokud se mu vyhne dopravní nehoda, škodí...

Kraj naváže úzkou spolupráci s čínskou provincií Hainan

pátek, 12. února 2016, 14:31

Krajská rada projednala dohodu o navázání přátelského vztahu mezi provincií Hainan v Čínské lidové republice a...