Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Lodní doprava na Brněnské přehradě letos oslaví 70. výročí

 
čtvrtek, 28. ledna 2016, 09:46

Lodní doprava na Brněnské přehradě letos oslaví 70. výročí. Poprvé vyjely lodě krátce po válce 5. května 1946, dopravní podnik nachystal pro zájemce oslavu na 21. května. Kromě dne otevřeného dveří v přístavišti a v hangáru bude pro návštěvníky nachystaný další program, řekl novinářům vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.

Na vodu letos vyjedou lodě poprvé 16. dubna a desítka zaměstnanců lodní dopravy má napilno, aby byly dokonale připravené. "Z pětice provozních lodí se do hangáru vejdou tři. Údržbu děláme na všech, ale na těch uvnitř intenzivnější. Vychází to na každou loď jednou za dva roky," vysvětlil Etzler. Kromě kontroly všech provozních systémů je potřeba každou loď kompletně natřít. Z lodí jsou také vyndané baterie, které jsou přes zimu schované a jsou na udržovacím nabíjení. "To proto, aby neztratily kapacitu," vysvětlil Ecler.

Podle jednoho z pěti kapitánů Pavla Koláře je údržba lodí náročná dřina. "Asi nejtěžší je odřít z lodi starou barvu, potom ji zatmelit a znovu přebrousit. Natírání už není tak náročné," řekl Kolář. Samotná sezona je pak pro kapitány tou příjemnější částí roku. "I když je to práce s lidmi a máme odpovědnost za 200 lidí na palubě," poznamenal Kolář.

Brněnský dopravní podnik postupně od roku 2009 obnovoval svoji flotilu, proto nyní jezdí s poměrně novými stroji. "Údržba je jednodušší v tom, že se nemusíme tolik starat o těleso plavidla, ale systémy už jsou mnohem složitější. Všechno se řídí počítačem a elektronikou," řekl Ecler.

Cestující se letos kromě oslav dočkají i nového přístaviště na Kozí horce. Za osm milionů korun bude bezbariérové. "Postaví se nový asi 35 metrů dlouhý můstek. K němu se přiváže naše plovoucí zařízení," vysvětlil Ecler.

O lodě se mimo sezonu stará pouhých 11 zaměstnanců, během sezony dělají kapitány někteří další zaměstnanci dopravního podniku a také přicházejí brigádníci například na prodej jízdenek. Loni svezly lodě, které mají názvy podle partnerských měst, 210.000 lidí, což bylo nejvíce od roku 2012. Pravidelně zajišťují spojení mezi přístavištěm a Veverskou Bítýškou.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

České dráhy začaly nasazovat na rychlíky Brno - Praha nový vlak

čtvrtek, 28. ledna 2016, 09:40

České dráhy (ČD) začaly nasazovat na rychlíky mezi Brnem a Prahou přes Pardubice nový vlak InterPanter od Škody...

Politici se dle Zemana zesměšnili reakcemi na výrok o kalašnikovu

čtvrtek, 28. ledna 2016, 09:34

Někteří politici ze sebe podle prezidenta Miloše Zemana udělali šašky, když "hystericky reagovali" na jeho bonmot o...

O Zlatý soudek se uchází více než 20 značek piv

středa, 27. ledna 2016, 16:06

O hlavní ocenění soutěže Zlatý soudek Pivex se bude letos v Brně ucházet opět přes 20 značek piv od zhruba desítky...

Brněnský Zetor plánuje rozšíření své modelové řady

středa, 27. ledna 2016, 08:01

Brněnská strojírenská společnost Zetor tractors se chce zaměřit na rozšíření své modelové řady traktorů na šest typů a...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.

V Čadu je půlmilion uprchlíků, do Evropy míří jen jedno procento

Uprchlický tábor Doholo na jihu afrického Čadu se na první pohled příliš neliší od místních vesnic, které tvoří shluky domů postavených z nepálených cihel s doškovými střechami. Někteří běženci, jako osmatřicetiletý majitel obchodu s fotbalovými dresy a dalším oblečením Alamin Ahmat, zde žijí již deset let. Kvůli pokračujícím bojům mezi povstaleckými skupinami na severu jeho rodné Středoafrické republiky Ahmat v brzký návrat domů nedoufá. Neplánuje ale ani cestu do Evropy.