Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Počet cestujících v Brně na letišti loni klesl na 466.046

 
pátek, 22. ledna 2016, 09:13

Brněnskému letišti loni klesl počet cestujících o čtyři procenta na 466.046. Po růstu v roce 2014 se tak vrátil na úroveň roku 2013. I nadále Brno využívají více cestující charterových letů, kterých bylo loni 58 procent, uvedl ředitel společnosti Letiště Brno Tomáš Plaček v tiskové zprávě.

Zbylí cestující létali na pravidelných linkách, k nimž v polovině listopadu přibyla nová linka Brno - Mnichov. Zhruba stejný pokles zaznamenaly jak charterové, tak pravidelné lety.

I přes pokles počtu cestujících považuje Plaček loňský rok za úspěšný. "Podařilo se udržet výkony v osobní a nákladní dopravě a hlavně se podařilo otevřít novou linku do Mnichova, odkud navazují spoje do celého světa. Létá šestkrát týdně," uvedl Plaček. Za měsíc a půl ji využilo 640 lidí, denní průměr se tedy pohybuje okolo 25 lidí.

Na pravidelných linkách loni letělo 195.000 lidí. Mohli využívat spojení na dvě londýnská letiště a do Eindhovenu. Pozastavené je spojení do Moskvy, v dřívějších letech se rušily například linky do Bergama či Girony. Od linky do Mnichova si letiště slibuje oživení zájmu, zvláště díky tomu, že linku provozuje společnost bmi regional, která spolupracuje s Lufthansou. Nejde tedy o nízkonákladového dopravce.

Charterové lety využilo 271.000 cestujících, kteří s nimi létají převážně na letní dovolenou. "Největší zájem byl o tureckou Antalyi, bulharský Burgas a řecký Heraklion," vyjmenoval Plaček. Preference cestujících se tak proti předloňsku nezměnily. Většinu letů zajišťuje společnost Travel Service.

K mírnému růstu došlo v nákladní dopravě, hmotnost nákladu se zvýšila o dvě procenta na 4615 tun.

Před rokem vedení letiště prohlásilo, že se chce do pěti let dostat na 700.000 cestujících ročně. Nejlepší rok zažilo v roce 2011, kdy je využilo 557.000 lidí. Letiště provozuje akciová společnost Letiště Brno, která je má pronajato od Jihomoravského kraje. Je druhým největším českým letištěm. Nejvíce pasažérů odbaví Letiště Václava Havla v Praze, loni to bylo 12 milionů. V Pardubicích to bylo například 58.000, v Ostravě předloni 298.000, loňské výsledky nejsou zatím známé.

Zdroj: Letiště Brno

 

 


 

Kam dál?

Brno hledá ředitele Kanceláře architekta města v otevřeném řízení

pátek, 22. ledna 2016, 09:11

Rada města Brna rozhodla o vypsání otevřeného výběrového řízení na pozici ředitele Kanceláře architekta města Brna...

Mají lidé právo na soukromí informací?

pátek, 22. ledna 2016, 09:01

V dnešním IT věku získává věta „tohle si nechej jen pro sebe“ úplně novou dimenzi. Jakmile nějakou informaci někde...

Led na Brněnské přehradě dorostl do 12 centimetrů, strážníci měřili v...

pátek, 22. ledna 2016, 08:54

Stabilní mrazy postupně začínají přát i těm vyznavačům zimních sportů, kteří si přejí trávit svůj volný čas bruslením...

Brno pokročilo v boji s bezdomovectvím

čtvrtek, 21. ledna 2016, 06:01

Rada města Brna na své schůzi doporučila Zastupitelstvu schválit posouzení projektu Pilotní testování rychlého...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.

V Čadu je půlmilion uprchlíků, do Evropy míří jen jedno procento

Uprchlický tábor Doholo na jihu afrického Čadu se na první pohled příliš neliší od místních vesnic, které tvoří shluky domů postavených z nepálených cihel s doškovými střechami. Někteří běženci, jako osmatřicetiletý majitel obchodu s fotbalovými dresy a dalším oblečením Alamin Ahmat, zde žijí již deset let. Kvůli pokračujícím bojům mezi povstaleckými skupinami na severu jeho rodné Středoafrické republiky Ahmat v brzký návrat domů nedoufá. Neplánuje ale ani cestu do Evropy.