Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Z prvního parkovacího domu v Brně stavbaři zbourali horní patro

 
čtvrtek, 5. listopadu 2015, 06:42

Z prvního parkovacího domu v Brně na rohu Moravského náměstí a Kounicovy už stavbaři zbourali horní patro a v částečné demolici pokračují. Ta má skončit v listopadu a do konce října příštího roku mají místo odstraněné části budovy vzniknout kanceláře, řekl ředitel pro správu nemovitostí společnosti Imos facility Radovan Majnuš.

Parkování zůstane jen v podzemí a sedmi nadzemních podlažích, pro vlastníka Imos facility se samotné parkování nevyplatilo. V okolí centra Brna přitom vzniklo několik parkovacích domů a staví se další.

Nyní v Rozmarýnu parkovat nejde, po skončení demolice se znovu otevřou podzemní patra a pět nadzemních pater. Majitel se rozhodl proto, že se nedařilo naplnit kapacitu, a od kanceláří si slibuje vyšší zisk. "V prosinci postupně zveřejníme, jak budou kanceláře vypadat. Zatím jsme ve fázi prvních jednání s případnými zájemci," řekl Majnuš.

Část objektu s kancelářemi bude stejně vysoká jako byl parkovací dům. Horní patro chce investor navíc schovat dovnitř budovy a obklopit je terasou. "V budově vzniknou nové výtahy a nový vchod, aby byl oddělený provoz administrativní části od parkovací, vzájemně však budou tyto části propojené. Do přízemí se vrátí kavárna a obchody," uvedl Majnuš.

Paradoxní je situace v tom, že Rozmarýn byl prvním parkovacím domem, který měl zhruba před deseti lety přispět k postupnému úbytku parkujících aut v ulicích centra Brna. V ulicích v okolí historického centra však lze stále parkovat většinou zadarmo, řidiči proto placená stání tolik nevyužívají. Obvyklou cenou je v Brně 30 korun za hodinu, Rozmarýn účtoval 25 korun.

Za poslední léta se v Brně otevřely podzemní garáže u Janáčkova divadla, město postavilo dům v Kopečné ulici a staví garáže v Besední a Panenské ulici, což je v součtu kapacita mnoha set míst. Úředníci společně s politiky již několik let chystají plán udržitelné mobility, jehož součástí je i rezidenční parkování v širším centru a omezení parkovacích míst na povrchu. Prvním reálným krokem je zatím zpoplatnění parkování v ulicích centra pro nerezidenty až do 22:00 místo současných 18:00. Jinak se situace z posledních let v ničem nezměnila.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Město zvelebí ulici Benešovu a přednádražní prostor

středa, 4. listopadu 2015, 07:07

Jednou z největších investic v nejbližších letech bude oprava ulice Benešovy a přednádražního prostoru. Město Brno nyní...

Exšéfka brněnské ČOI popřela, že by bránila kontrolám hotelů

středa, 4. listopadu 2015, 06:51

Bývalá ředitelka jihomoravského a zlínského inspektorátu České obchodní inspekce (ČOI) Tatiana Neuhybelová u brněnského...

Řidič jaguáru dostal za vytlačení dodávky 15,5 roku vězení

středa, 4. listopadu 2015, 06:47

Brněnský krajský soud poslal na 15,5 roku do vězení osmatřicetiletého Martina Nováka za pokus o vraždu. V srpnu 2013 v...

Veletrh Gaudeamus odstartoval. Letos se silným Britským zastoupením

úterý, 3. listopadu 2015, 10:12

Britské univerzity mají letos výrazné zastoupení na veletrhu pomaturitního vzdělávání Gaudeamus, který dnes začal v...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

  • FOTO: Na Mendláku vyrostl krásný nový park s...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Český prezident kolaboruje s cizí mocností, říká znalec Ruska a europoslanec Jaromír Štětina

Dlouholetý novinář, zakladatel nadace Člověk v tísni a od roku 2014 europoslanec Jaromír Štětina plánuje znovu kandidovat do Evropského parlamentu. Vysvětluje to především tím, že má do stále nedodělanou a nedořešenou práci ve vztahu k Rusku.

Právník z Brna vynalezl ve volném čase revoluční ponožkoboty. Nyní je prodává do 113 zemí světa

Na začátku byl plný batoh kvůli náhradním botám při dovolené v Norsku, na konci produkt, který spojuje ponožky s botami a zákazníci doslova napříč celým světem. Mimo desítek tisíc prodaných kusů může mladého brněnského právníka těšit ještě jedna skutečnost: ačkoliv nikdy nestudoval design, připsal si už třetí významné světové designerské ocenění.

Rozpačitá pololetní bilance dopravních nehod

Více nehod, mrtvých a lehce zraněných, pokles těžce zraněných. Počet mrtvých se zvýšil v sedmi krajích, v Praze to bylo o 100 procent. To je rozpačitá pololetní bilance dopravních nehod. Od sedmi nehod s usmrcením viníci ujeli, loni ani od jedné. Čtvrtina mrtvých byla z řad seniorů. Jejich podíl na celkovém počtu obětí postupně narůstá.