Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V Brně začíná projekt Zvyšování viditelnosti chodců a cyklistů v dopravě

 
pondělí, 19. října 2015, 10:36

Zdravé město Magistrátu města Brna realizuje za finanční podpory Jihomoravského kraje od 19. října do 6. listopadu 2015 projekt Zvyšování viditelnosti chodců a cyklistů v dopravě.

Smyslem projektu je prostřednictvím série osvětových akcí v brněnských obchodních centrech Omega a Velký Špalíček informovat veřejnost o významu viditelnosti v dopravě.

Ze statistik vyplývá, že chodci, kteří nepoužívají reflexní doplňky, jsou desetkrát častěji účastníky dopravních nehod se smrtelnými následky než chodci s reflexními prvky,“ uvedl Martin Farář, vedoucí Besipu Ministerstva dopravy.

Dle údajů Besipu z roku 2013 o počtu usmrcených chodců je nejrizikovější v rámci dne období mezi 5.–7. hodinou ranní a 16.–20. hodinou odpolední. Je to čas, kdy se rozednívá a stmívá a zároveň je na silnicích rušno. Vliv na nehodovost má rovněž nepozornost řidičů, ale také specifika počasí, jako je mlha, oslnění sluncem apod.

Pozdní rozednívání a brzké stmívání je hlavním důvodem, proč jsme kampaň situovali právě do těchto podzimních měsíců,“ sdělila vedoucí Kanceláře Brno – Zdravé město Ivana Draholová.

O tom, jak zvýšit svoji viditelnost a tím i bezpečnost, se Brňané dozvědí od strážníků Městské policie Brno a Policie ČR u informačních stánků, jež budou umístěny v přízemí obchodních center. „Zájemci se zde např. dozvědí, jaký rozdíl je mezi fluorescenčními a reflexními materiály a proč je důležité je kombinovat,“ doplnila Ivana Draholová.

Termíny konání akcí:
19. – 23. 10. 2015: Omega, nám. Svobody 9, 14 – 18 hodin
   2. – 6. 11. 2015: Velký Špalíček, Mečová 2, 14 – 18 hodin

Tisková zpráva

 


 

Kam dál?

Noví hasiči složili slib na Špilberku

neděle, 18. října 2015, 16:13

Hrad Špilberk se včera dopoledne stal dějištěm slavnostního předání medailí a složení slibu nových příslušníků...

Jihomoravská policie získala nové zásahové auto

neděle, 18. října 2015, 14:31

Řešení mimořádných situací, překonávání překážek, rychlejší a bezpečnější zásahy a využití i pro integrovaný záchranný...

Zaměstnanci společnosti E.ON znovu na lovu! Do úklidu Česka se ...

neděle, 18. října 2015, 14:12

V letošním roce již druhá úklidová akce společnosti E.ON proběhla v pátek 9. října dopoledne za účasti 26 dobrovolníků...

Zaměstnanci společnosti E.ON znovu na lovu! Do úklidu Česka se ...

neděle, 18. října 2015, 14:04

V letošním roce již druhá úklidová akce společnosti E.ON proběhla v pátek 9. října dopoledne za účasti 26 dobrovolníků...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

ČSSR tlakem na řešení emigrace z NDR uspíšila pád berlínské zdi

Československá vláda na podzim 1989 tlačila na Německou demokratickou republiku, aby vyřešila krizi na západoněmecké ambasádě v Praze, přes níž se od jara pokoušely dostat na Západ tisíce východních Němců. Podle historika Oldřicha Tůmy z Ústavu pro soudobé dějiny tím uspíšila pád berlínské zdi. Praha a východní Berlín byly přitom do poslední chvíle blízcí spojenci, kteří si přáli udržení statu quo.

PRŮZKUM: Češi nadále hodnotí kvalitu vzdělávání kladně

Více než polovina Čechů je nadále přesvědčena o tom, že kvalita výuky na českých školách je dobrá. Nejlépe z hodnocení vycházejí stejně jako v předchozích letech gymnázia a základní školy. Na opačném konci žebříčku jsou odborné školy, přesto se jejich hodnocení od loňského roku mírně zlepšilo. Vyplynulo to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), které jeho výsledky poskytlo.

Podvodné e-maily lákaly ze stovek lidí čísla platebních karet

Nejméně stovky lidí v Česku dostaly v tomto týdnu podvodné textové zprávy, které informují o výhrách u obchodníků nebo nabízejí výhodnou koupi zboží a od zákazníků se snaží vylákat čísla platebních karet a následně peníze. Novináře o tom dnes informovala mluvčí internetového prodejce Alza.cz Patricie Šedivá. Útok se podle ní týkal i dalších prodejců, třeba dm drogerie. Český rozhlas Radiožurnál uvedl, že podvodníci se vydávali také za zástupce řetězců Penny Market a Tesco.