Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Lidé v Brně porovnávali piva místních pivovarů

 
pondělí, 31. srpna 2015, 09:08

Příležitost okusit piva téměř všech brněnských pivovarů měli o víkendu návštěvníci hradu Špilberk. Na čepu bylo například pivo Středověk, které minipivovar Lucky Bastard uvařil podle poznámek Tadeáše Hájka z Hájku.

Nabídka minipivovarů o víkendu doplnila výstavu o historii brněnského pivovarnictví, která je na hradě do konce roku. Na Špilberk zavítaly téměř tři tisícovky lidí. Zástupci minipivovarů se shodují, že v Brně v oboru převažuje nabídka za poptávkou. 

Podle Kristýny Krakešové z Brněnské pivovarnické společnosti, která prodává pivo pod jménem sládka Petra Hauskrechta, se v Brně snaží uchytit především malé nezávislé pivovary z celé Moravy. "Je to často za ceny, které se o desítky procent liší například od našich cen, samozřejmě směrem dolů. Z Brna, zejména z jeho centra, se za poslední rok stala doslova pivní Mekka s nabídkou velkého sortimentu piv, kterou nám i Praha závidí," uvedla Krakešová.

Pivovar Hauskrecht má letos podle ní úspěšnou sezonu. Uvaří, na co mu budou stačit kapacity. "Od června jsme pravidelně vyprodaní, což jsme opravdu nečekali. S ohledem na to, že jsme první rok na trhu a nemáme žádnou historii, tak se nám plán výstavu těžko odhaduje. Příští rok budeme moudřejší," uvedla Krakešová.

Podle Jana Svobody z minipivovaru Magistr se v Brně čepuje také mnoho značek z Čech, které tam nejsou úspěšné, ale tím, že jsou nasládlé tak se v Brně prodávají. "Nasycenost trhu je tím dostatečná," uvedl Svoboda.

V posledních dvou letech se otevřela řada nových gastronomických provozoven doplněných zahrádkami. Brno jako Mekku piva v počtu hospod vnímá i jednatel minipivovaru Lucky Bastard Richard Hartmnan. "Z Brna se stala taková Stodolní piva," myslí si Hartmann, který si vzal příměr z ostravské Stodolní ulice plné restaurací barů. Podle něj trh roste mílovými kroky, ale zatím je stále prostor.

"Co zákazník chce, to má možnost si vyhledat, což je velké plus a vidíme v tom výsledek správně fungujícího trhu. Necháme na každém, ať posoudí, co je mu příjemné a v čem jsme dle něho odlišní. Nám momentálně rostou exporty do zahraničí," uvedl Hartmann.

Kromě zmíněných minipivovarů byla o víkendu na Špilberku také produkty minipivovarů Pegas, Richard, Líšeňského pivovaru, Létajícího pivovaru Albert a pivovarského kolosu Starobrno.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Relaxační park Tišnovka do konce listopadu změní zpustlou lokalitu k...

neděle, 30. srpna 2015, 12:01

Se začátkem nového školního roku budou zahájeny práce na relaxačním parku Tišnovka mezi ulicemi Tišnovskou, Svitavskou...

O pouliční festival jídla byl v Brně velký zájem

neděle, 30. srpna 2015, 11:55

Ani horké počasí včera neodradilo Brňany od příležitosti pochutnat si na specialitách festivalu pouličního jídla v...

Do slavných brněnských vil zavítaly večer stovky lidí

neděle, 30. srpna 2015, 11:42

Stovky lidí využily unikátní možnost projít si slavné brněnské vily ve večerním čase. Vily Löw-Beer, Stiassni,...

Nejvyšší soud se do roku 2018 rozšíří o přístavbu za 130 mil. Kč

sobota, 29. srpna 2015, 11:29

Areál Nejvyššího soudu (NS) v Brně by se měl do počátku roku 2018 rozšířit o přístavbu za 130 milionů korun. Vznikne na...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

STATISTIKA: Řidiči ve špatném zdravotním stavu způsobí tisíc nehod ročně

Přes tisíc dopravních nehod ročně je zapříčiněno špatným zdravotním stavem řidičů. Motoristé podle zdravotníků často svůj fyzický i psychický stav podceňují, pětina z nich například řídí i přes únavu. Na dnešní tiskové konferenci na to upozornila Asociace Záchranný kruh. Ta ve spolupráci s bezpečnostními složkami a Besipem spustí osvětovou kampaň.

Drtivá většina zrakově postižených osob jsou senioři, dotykové telefony nenaplňují jejich potřeby

Jan Šimík je jedním ze společníků mladé české firmy BlindShell, která se zabývá vývojem mobilních telefonů pro zrakově postižené. Jak vidí problematiku kompenzačních pomůcek pro slabozraké? A v čem je právě BlindShell jiný?

Škoda chce letos v Česku zvýšit prodej o desetinu na 93 400 aut

Škoda Auto letos plánuje v Česku prodat kolem 93 400 aut, což je o téměř 11 procent více než loni. V minulém roce automobilka v ČR prodala 84 172 osobních vozů. Na setkání s novináři to uvedl vedoucí českého zastoupení Luboš Vlček.