Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Tramvaje v Brně se vrátí do původních tras, vzniká linka 45

 
úterý, 25. srpna 2015, 15:30

Brněnské tramvajové linky se po letních výlukách vrátí od 1. září do svých původních tras s výjimkou linek 3 a 11. Výluka v ulicích Horova a Minská potrvá ještě téměř rok.

Nově vzniká doplňková autobusová linka 45, která bude jezdit z Lesnické na Moravské náměstí, reálně však bude možné jet autobusem už z Haškovy pod linkou 46. Cestující se také dočkají plného nasazení nových nízkopodlažních trolejbusů a autobusů, jejichž nákupy v létě skončily, uvedla v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Tramvaje 2 a 5 se vrátí do Vídeňské k Ústřednímu hřbitovu a do Modřic, po Merhautově do smyčky Štefánikovy čtvrti pojede znovu linka 5. "Na Vídeňské jsme opravili 1,5 kilometru trati, nyní jsou koleje na betonových pražcích uchycené pružným upínacím systémem. V Merhautově skončily opravy horkovodu," sdělila Hailichová.

Od 16. září se vrátí dvojkolejný provoz v Králově Poli mezi zastávkami Červinkova a Technické muzeum, kde se opravuje trať i silnice. Do letních rekonstrukcí investoval dopravní podnik 100 milionů korun.

Nová autobusová linka 45 pojede jednou za půl hodiny ve všední dny mezi 6:00 a 19:00 a bude na ni přispívat radnice městské části Brno-sever. Pojede v trase, jak na ni byli lidé zvyklí při výluce v ulici Milady Horákové, tedy z Lesnické k Zimnímu stadionu a přes náměstí 28. října na Moravské náměstí. "Provozně bude propojená s některými spoji linky 46 z Haškovy," uvedla Hailichová.

Novinkou je také zrušení doplňkové autobusové dopravy na páteřních trolejbusových linkách 25 a 26. Díky masivnímu nákupu nových kloubových vozidel už na nich budou jezdit výhradně velkokapacitní trolejbusy, částečně se objeví i na lince 37 do Kohoutovic. Vzhledem k obměně autobusů se výrazně zvýší podíl garantovaných nízkopodlažních spojů na autobusových linkách.

Do 12. října zůstane v provozu posilová tramvajová linka P6 od hlavního nádraží ke královopolskému. Sice 31. srpna skončí výluka vlaků do Kuřimi, nicméně zůstává snížená kapacita tratě mezi Královým Polem a Židenicemi.

Zdroj: ČTK 

 

 


 

Kam dál?

Na jižní Moravě začali vinaři prodávat burčák

úterý, 25. srpna 2015, 13:02

Na jižní Moravě už začali vinaři prodávat burčák. Na řadu jdou rané odrůdy, zejména Irsai Oliver. Burčák lze ve...

Archeologové odhalují v centru Brna základy někdejších kasáren

úterý, 25. srpna 2015, 07:53

Základy bývalých městských kasáren, zhruba 20 historických mincí a také první středověkou poutnickou plaketu našli...

Slibovaná obří investice HTC v Brně se postupně hroutí

úterý, 25. srpna 2015, 07:49

Slibovaná obří investice tchajwanské společnosti HTC v Brně se postupně hroutí. Podle České televize desítky...

Firemní dobrovolníci vymalovali dětské centrum

pondělí, 24. srpna 2015, 13:46

Zapojováním dobrovolnických dní do firemní filosofie a naplňováním konceptu společenské odpovědnosti (CSR) se dnes...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

  • FOTO: Na Mendláku vyrostl krásný nový park s...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.