Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Výběrové řízení na SMS jízdenky vyhrála společnost Direct pay

 
úterý, 14. července 2015, 07:54

V brněnské MHD bude SMS jízdenky i nadále poskytovat společnost Direct pay. Rozhodlo o tom výběrové řízení, kterého se zúčastnily tři společnosti. Dosavadní poskytovatel předložil nejvýhodnější nabídku.

Výše provize z prodané jízdenky bude stejná jako dosud, tedy 14,7 procenta. Cena SMS jízdenek se také nezmění, řekla mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Zatímco na začátku provozu nové služby získala vítězná firma smlouvu na dva roky, nyní je na dobu neurčitou. "Hodnoticím kritériem ve veřejné soutěži byla cena měsíčního paušálu při určitém objemu přijatých SMS jízdenek," vysvětlila Hailichová. Zatímco původní předpoklad při spuštění služby bylo 100.000 prodaných jízdenek za měsíc, nyní se počet pohybuje mezi 180.000 až 240.000.

Dopravní podnik spustil službu se zpožděním proti původním plánům v listopadu 2013 a počet prodaných jízdenek několik měsíců narůstal. Zatímco v ostatních městech se podle brněnského dopravního podniku v té době provize pohybovala mezi 15 a 25 procenty, v Brně se ji podařilo dostat pod spodní hranici tohoto rozmezí.

Podle loňské analýzy vypracované sdružením Naši politici za podpory Nadačního fondu proti korupci zajišťuje elektronické jízdenky v osmi z devíti krajských měst některá společnost ze skupiny úzce propojených firem, a to Erika, Crowsnest a Crowsnest net nebo Direct pay, a to za výrazně vyšší marži než konkurence. Zmíněná skupina firem byla svou personální i vlastnickou strukturou úzce propojena s okruhem lidí kolem advokátní kanceláře Šachta & Partners (nyní MSB Legal), která figuruje i v kauzách netransparentních zakázek pražského dopravního podniku, uvedl nadační fond.

Pro cestující v Brně se nyní nic nemění. Stále mají k dispozici jízdenku za 20 korun na 20 minut, za 29 korun na 75 minut a celodenní za 99 korun. Majitelé chytrých telefonů mohou využívat také aplikaci Sejf, kde je jízdné vyjde ještě mírně levněji.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Práce na rozšíření dálnice D1 u Měřína by mohly začít v létě

pondělí, 13. července 2015, 14:59

Práce na rozšíření dálnice D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím na Žďársku by mohly začít ještě letos v létě. Úřad pro...

NS potvrdil podmínku za smrt dítěte při couvání na parkovišti

pondělí, 13. července 2015, 11:11

Při couvání v obytné zóně musejí řidiči postupovat s maximální opatrností, zvláště tehdy, pokud se blízko pohybují...

Strážníci v uplynulých dnech ve velkém kontrolovali herny, odhalili...

pondělí, 13. července 2015, 10:50

Začátek prázdnin i poslední dny školního roku věnovali brněnští strážníci intenzivním kontrolám dodržování takzvané...

Strážník na tísňové lince uklidnil sebevraha, vyslaná hlídka muže...

sobota, 11. července 2015, 17:04

Strážník operačního střediska v pátek odpoledne několik minut uklidňoval a naslouchal devětapadesátiletému muži, jenž...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

STATISTIKA: Řidiči ve špatném zdravotním stavu způsobí tisíc nehod ročně

Přes tisíc dopravních nehod ročně je zapříčiněno špatným zdravotním stavem řidičů. Motoristé podle zdravotníků často svůj fyzický i psychický stav podceňují, pětina z nich například řídí i přes únavu. Na dnešní tiskové konferenci na to upozornila Asociace Záchranný kruh. Ta ve spolupráci s bezpečnostními složkami a Besipem spustí osvětovou kampaň.

Drtivá většina zrakově postižených osob jsou senioři, dotykové telefony nenaplňují jejich potřeby

Jan Šimík je jedním ze společníků mladé české firmy BlindShell, která se zabývá vývojem mobilních telefonů pro zrakově postižené. Jak vidí problematiku kompenzačních pomůcek pro slabozraké? A v čem je právě BlindShell jiný?

Škoda chce letos v Česku zvýšit prodej o desetinu na 93 400 aut

Škoda Auto letos plánuje v Česku prodat kolem 93 400 aut, což je o téměř 11 procent více než loni. V minulém roce automobilka v ČR prodala 84 172 osobních vozů. Na setkání s novináři to uvedl vedoucí českého zastoupení Luboš Vlček.