Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Práce na rozšíření dálnice D1 u Měřína by mohly začít v létě

 
pondělí, 13. července 2015, 14:59

Práce na rozšíření dálnice D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím na Žďársku by mohly začít ještě letos v létě. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) totiž zastavil přezkum výběrového řízení na stavbu.

Italská společnost Serenissima Costruzioni, která se podobně jako v předchozích tendrech domáhala zrušení svého vyřazení ze soutěže, nesložila kauci. V tiskové zprávě to uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby. "Mohu potvrdit, že správní řízení bylo zastaveno kvůli nezaplacení kauce v plné výši. Rozhodnutí dosud není pravomocné," uvedl k případu mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Po rozhodnutí antimonopolního úřadu získalo zakázku za zhruba miliardu korun sdružení firem Eurovia a Strabag. "Ředitelství silnic a dálnic už vyzvalo zhotovitele k podpisu smlouvy, práce na modernizaci by mohly být zahájeny na přelomu července a srpna," uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Výběrová komise italskou společnost vyřadila celkem ze tří tendrů na modernizaci D1 kvůli nápadně nízkým nabídkovým cenám, které společnost nedokázala vysvětlit.

Italská společnost se následně odvolala k antimonopolnímu úřadu. I v předchozích tendrech na modernizaci D1 v úsecích mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicemi a Ostředkem nicméně nezaplatila kauci, a úřad proto všechna řízení zastavil. Tento postup nicméně zpozdil práce na opravách dálnice o několik měsíců, dodalo ŘSD.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně.

Rekonstrukce D1 začala vloni na čtyřech úsecích, dva z nich byly dokončeny a dva, mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se opravují i v letošním roce. Letos chce ŘSD zahájit opravy na dalších třech úsecích, z nichž na prvním u Hvězdonic zatím silničáři provádí přípravné práce.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

NS potvrdil podmínku za smrt dítěte při couvání na parkovišti

pondělí, 13. července 2015, 11:11

Při couvání v obytné zóně musejí řidiči postupovat s maximální opatrností, zvláště tehdy, pokud se blízko pohybují...

Strážníci v uplynulých dnech ve velkém kontrolovali herny, odhalili...

pondělí, 13. července 2015, 10:50

Začátek prázdnin i poslední dny školního roku věnovali brněnští strážníci intenzivním kontrolám dodržování takzvané...

Strážník na tísňové lince uklidnil sebevraha, vyslaná hlídka muže...

sobota, 11. července 2015, 17:04

Strážník operačního střediska v pátek odpoledne několik minut uklidňoval a naslouchal devětapadesátiletému muži, jenž...

Americká softwarová firma Red Hat v Brně otevřela nové centrum

sobota, 11. července 2015, 16:43

Americká softwarová společnost Red Hat, jeden z největších světových dodavatelů softwaru založeného na otevřeném...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

  • FOTO: Na Mendláku vyrostl krásný nový park s...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.