Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brno otevřelo ulici Milady Horákové,někteří lidé jsou nespokojení

 
pátek, 26. června 2015, 19:10

Brno dnes slavnostně otevřelo ulici Milady Horákové, která byla kvůli rekonstrukci inženýrských sítí, vozovky a tramvajové trati zavřená rok a čtvrt. Dopravní podnik v přistavené tramvaji udělal časosběrnou fotografickou výstavu, na protějším domě naopak umístili fotografie s komentářem nespokojení obyvatelé.

Auta a tramvaje se do ulice vrátí v sobotu. Rekonstrukce stála 235 milionů korun a dělníci při ní opravili vodovod, parovod, kanalizaci a plynovod. Lidé proto žili více než rok na staveništi. "Ale zase jsme tady měli klid, který už tu mít nebudeme," řekl herec Zdeněk Junák, který v ulici bydlí a provázel dnešním slavnostním odpolednem. Ulicí totiž denně projedou stovky aut, které míří z centra města směrem k výpadovce na Svitavy.

Brno 26. června slavnostně otevřelo ulici Milady Horákové, která byla kvůli rekonstrukci inženýrských sítí, vozovky a tramvajové trati zavřená rok a čtvrt.

Do běžného provozu se vrátí tramvajové linky 3, 5 a 11, po celou dobu výluky obsluhovala dětskou nemocnici pouze linka x3.

V době oprav také zmizela z ulice řada drobných podnikatelů a živnostníků, protože při úbytku zákazníků nezvládli splácet nájem. Některým nestačilo ani to, že jim ho městská část Brno-střed snížila. Někteří však otevřeli ještě před koncem oprav nové obchody.

K pozitivům rekonstrukce patří nižší hlučnost projíždějících tramvají. "Trať je odhlučněná a uložená na antivibrační rohoži. Toto řešení se v Brně použilo poprvé a mělo by to významně snížit šíření vibrací a otřesů, které by se jinak přenášely do okolních budov," řekl mluvčí města Pavel Žára. Tramvajové těleso je uprostřed vozovky vyvýšené podobně jako v Lidické a je opticky oddělené.

Lidé si naopak stěžují na to, že jim zmizela parkovací místa. Nyní už v ulici mohou zaparkovat pouze zásobovací vozy. Někteří lidé si stěžují, že se současně s rekonstrukcí neudělala izolace domů a bojí se zvýšené vlhkosti. U zastávky Náměstí 28. října jsou také dva sloupy, které drží trakční vedení, uprostřed chodníku. Dříve vedení držely závěsy na domech tak, jako je jinak drží po celé délce ulice od Koliště po Příkop.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Policie v Brně oddělila dvě demonstrace

pátek, 26. června 2015, 18:59

Policejní těžkooděnci museli dnes v centru Brna oddělit účastníky dvou demonstrací, z nichž jedna je proti podpoře...

Mnohé školy dnes rozdávají vysvědčení, policisté zesílili hlídky

pátek, 26. června 2015, 10:49

Mnohé základní i střední školy dnes rozdávají žákům vysvědčení. Školní rok sice oficiálně končí až v úterý 30. června,...

Přejímání uprchlíků uvnitř EU bude dobrovolné, rozhodl summit

pátek, 26. června 2015, 09:58

Členské země Evropské unie v příštích dvou letech převezmou na dobrovolném základě 40.000 azylantů z Itálie a Řecka,...

Multifunkční hodinový stroj na náměstí Svobody bude mimo provoz. Z...

pátek, 26. června 2015, 09:52

Odbor kultury Magistrátu města Brna v současné době připravuje první rozsáhlou odbornou údržbu hodinového stroje na...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • Zfetovaný muž lezl na hlavním nádraží po...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Přejezd ve Studénce bude bezpečnější. Auta už nebudou křižovat železniční trať

Nebezpečné křížení železniční trati a silnice ve Studénce, které bylo v roce 2015 svědkem tragické události, bude brzy bezpečnější. Správa železniční dopravní cesty připravila jeho modernizaci, kdy silnice nově povede pod železniční tratí a nebude ji tak přímo křižovat. Práce by měly začít v roce 2020.

„Prodá“ Moskva Sibiř Číně? Zdroje přecházejí do čínských rukou, zůstává jen pustina

Portál Jamestown již několik let prostřednictvím Paula Gobleho monitoruje sílící čínskou přítomnost na Sibiři na ruském Dálném východě, zejména v oblasti kolem Bajkalu, a narůstající protičínské nálady v regionu. Minimálně od roku 2010 zde Číňané využívají „místní pohostinnosti“, aniž by za to regionu cokoli vraceli.

Dovoz ledovců z Antarktidy má zachránit Kapské Město

"Vypadá to jako šílený nápad, ale když si to rozeberete, není to tak bláznivé," tvrdí kapitán Nick Sloane. Proč neodříznout nějaké ty ledovce z Antarktidy, aby Kapské Město mohlo být zásobováno vodou? Sloane mívá nápady, které se vymykají normám. Tento šestapadesátiletý Jihoafričan zambijského původu, zakladatel firmy Sloane Marine Ltd, se již proslavil tím, že uvolnil uvázlou loď Concordia, při jejímž ztroskotání u pobřeží Itálie v roce 2012 zahynulo 32 lidí.