Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brno letos získá za 112 milionů šest nových tramvají Vario

 
pondělí, 18. května 2015, 11:48

Brněnský dopravní podnik letos pořídí za 112 milionů korun dalších šest nových tramvají typu Vario, z toho jednu kloubovou a pět krátkých. Do provozu by je měl nasadit ve druhé polovině roku a díky tomu se opět zvýší podíl nízkopodlažních tramvají, u nichž pokiračuje obnova nejpomaleji, řekla mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová. Nyní v Brně jezdí téměř 40 procent vozů s nízkou podlahou.

Oficiálně jde sice o modernizace starých tramvají typů T3 a K2, ve skutečnosti je to téměř nové vozidlo s využitím některých součástí starého vozu. Proto je to levnější cesta, než je nakupování nových tramvají. Nové tramvaje Škoda 13T známé jako Porsche stály Brno 57 milionů korun jedna.

Na konstrukci tramvají Vario spolupracuje dopravní podnik od roku 2006 se sdružením firem Aliance TW Team. V Krnovských opravnách a strojírnách se vyrábí skelet. "Potom už se na tramvaji pracuje v našich ústředních dílnách, což trvá podle typu vozu dva až tři měsíce," uvedla Hailichová. Další klíčovou firmou, která na výrobě tramvaje spolupracuje, je Pragoimex, který dodává software. Tramvaje Vario jezdí nejen v Brně, ale kromě Prahy i v dalších českých městech, na Slovensku či na Balkáně.

Dopravní podnik má dosud 19 krátkých tramvají Vario a 23 kloubových, na konci letošního roku jich bude mít téměř 50. Díky nim nejen zvyšuje podíl nízkopodlažních vozidel, ale také může nasazovat soupravy s větší kapacitou na nejvytíženější linku 1. Od začátku roku jezdí na polovině spojů souprava složená z obou typů Varií.

Jejich výroba by měla pokračovat i v dalších letech, zároveň přibude do Brna v příštím a následujícím roce k 29 tramvajím typu Porsche dalších 20. Brno tak nebude muset platit smluvní pokutu Škodě Transportation, za každou tramvaj zaplatí i s pomocí dotace z města a regionálního operačního programu 58 milionů korun.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Maturitní testy nezvládlo 15,7 procenta středoškoláků

pondělí, 18. května 2015, 08:44

V maturitních testech neuspělo 15,7 procenta středoškoláků. Nejhůře dopadla matematika, kterou nezvládlo bezmála 24...

Jihomoravské pivovary nachystaly na léto novinky

neděle, 17. května 2015, 14:04

Jihomoravské pivovary nachystaly na léto novinky. Pivovar Černá Hora například připravil pšeničné pivo belgického typu...

Aktivisté včera v Brně protestovali proti velkochovům

sobota, 16. května 2015, 17:40

Zhruba desítka aktivistů si včera v centru Brna nechala rozžhaveným železem vypálit na tělo číslo 269. Protestovala tím...

Kdy se stává z přejídání porucha příjmu potravy

pátek, 15. května 2015, 12:15

Epizody přejídání se objevují u lidí s mentální bulimií, kteří se snědeného jídla následně zbavují například vyvolaným...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Žít Brno chce pozvat do města několik...

  • VIDEO: Na Svoboďáku hrál světoznámý...

  • VIDEO: Muž unesl mladou ženu od vchodu domu...

  • FOTO: Na Mendláku vyrostl krásný nový park s...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Český prezident kolaboruje s cizí mocností, říká znalec Ruska a europoslanec Jaromír Štětina

Dlouholetý novinář, zakladatel nadace Člověk v tísni a od roku 2014 europoslanec Jaromír Štětina plánuje znovu kandidovat do Evropského parlamentu. Vysvětluje to především tím, že má do stále nedodělanou a nedořešenou práci ve vztahu k Rusku.

Právník z Brna vynalezl ve volném čase revoluční ponožkoboty. Nyní je prodává do 113 zemí světa

Na začátku byl plný batoh kvůli náhradním botám při dovolené v Norsku, na konci produkt, který spojuje ponožky s botami a zákazníci doslova napříč celým světem. Mimo desítek tisíc prodaných kusů může mladého brněnského právníka těšit ještě jedna skutečnost: ačkoliv nikdy nestudoval design, připsal si už třetí významné světové designerské ocenění.

Rozpačitá pololetní bilance dopravních nehod

Více nehod, mrtvých a lehce zraněných, pokles těžce zraněných. Počet mrtvých se zvýšil v sedmi krajích, v Praze to bylo o 100 procent. To je rozpačitá pololetní bilance dopravních nehod. Od sedmi nehod s usmrcením viníci ujeli, loni ani od jedné. Čtvrtina mrtvých byla z řad seniorů. Jejich podíl na celkovém počtu obětí postupně narůstá.