Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

PRŮZKUM: Mladí lidé jsou v zaměstnání loajálnější, než se tvrdí

 
neděle, 8. září 2019, 18:54

Zástupci mladších generací jsou loajálnější, než se obecně soudí. U jednoho zaměstnavatele chtějí obvykle pracovat déle než 3 roky. Zatímco pro mileniály je při zvažování pracovní nabídky nejdůležitější výše mzdy, pro jejich mladší kolegy je to čas, který jim vedle práce zbyde pro jejich soukromé aktivity. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Grafton Recruitment, jehož cílem je zmapovat pracovní návyky, preferované způsoby hledání práce, oblasti motivace a oblíbené volnočasové aktivity generací Y a Z, které již brzy budou tvořit nejsilnější skupinu na trhu práce. 

„O mladších generacích, které jsou na trhu práce krátce, nebo na něj právě vstupují, se často píše v souvislosti s jejich velkým sebevědomím, neochotou pracovat přesčas, silným důrazem na dobře vybalancovaný soukromý a pracovní život, vysokou fluktuací a představou, že i přes málo zkušeností si zaslouží vysoké mzdy. Náš průzkum řadu těchto zažitých pravd vyvrací,“ říká marketingová manažerka Grafton Recruitment Jitka Součková. 

Tři a více let u jednoho zaměstnavatele

Obě generace se shodují na tom, že optimální délka působení u jednoho zaměstnavatele je 3 až 6 let, což odporuje obecnému názoru, že mladší lidé mění práci častěji. Jen 15 % respondentů z generace Z a 10,3 % z generace mileniálů (Y) považuje za optimální strávit v jedné práci méně než 3 roky. 

Zaměstnanecký poměr, nebo volná noha?

O zástupcích generace Z se často mluví jako o lidech, kteří nechtějí být nikde „uvázaní“. Z průzkumu však vyplývá, že přes 70 % respondentů z této generace by spíš než nejistotu působení na volné noze raději volilo zaměstnanecký poměr. Pro generaci Y, která má z větší části již nějaké závazky, například hypotéku, je nejistota volné nohy lákavá ještě méně. 

Mzda zaujme, čas rozhodne

Obě generace jsou si podobné v přístupu k hledání nové práce - nejčastěji hledají na pracovních portálech, na sociálních sítích anebo u personálních agentur. Často také dají na doporučení svých blízkých a přátel. Velký rozdíl není ani v tom, co je dokáže na pracovní nabídce zaujmout, v obou případech jde v prvé řadě o výši mzdy a o skutečnost, zda je práce perspektivní. Mladší generace dává větší důraz na pozici, která odpovídá jejímu vzdělání, generaci Y zase zajímá možnost kariérního růstu, nadstandardní benefity a dobrá pověst firmy mezi zaměstnanci.

I když zástupce generace Z zaujme v nabídce zejména nabízená mzda, ve výsledku před výší výplaty upřednostňují svůj volný čas, což je ovšem logické vzhledem k tomu, že často bydlí ještě u rodičů a nemají žádné závazky. I z toho důvodu častěji preferují zaměstnání na částečný úvazek.

„I když se na první pohled může zdát, že se obě generace ve svých názorech a preferencích téměř neliší, rozdíly se objevují. I proto by neměly být personalisty vnímány a oslovovány jednotně, neboť to může vést k řadě nedorozumění a nižšímu efektu náborového procesu. Odlišnosti mezi mileniály a jejich mladšími kolegy z generace Z jsou výrazné zejména v konzumaci mediálního obsahu, v používání sociálních sítí a také ve vnímání marketingu značek,“ vysvětluje Jitka Součková.

Autority uznávají, ale mají vlastní hlavu

Průzkum se zaměřil i na způsoby práce, vnímání autorit a názory zástupců těchto generací na spolupráci se staršími kolegy. Obě generace shodně považují za autoritu především člověka, který se vyzná ve své práci. Generace Z je pak ochotna považovat za autoritu prakticky každého nadřízeného. V práci projevují zástupci obou věkových skupin vlastní úsudek, proto běžně odkládají úkoly, které nepovažují za užitečné a smysluplné.

„Trendem dnešní doby je vytváření věkově rozmanitých týmů. Věříme, že náš průzkum firmám pomůže pochopit hodnoty mladé generace, díky čemuž se jim podaří různé generace v týmu lépe zharmonizovat,“ říká na závěr Jitka Součková.

Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 624 zástupců generací Y a Z, byl zrealizován v průběhu měsíců července a srpna 2019. Z generace Y (narozeni v rozmezí 1982-1994) dotazy zodpovědělo 1 310 respondentů, z generace Z (narozeni v rozmezí 1995) jich bylo 314.

Tisková zpráva | Foto pixabay.com
 


 

Kam dál?

V Brně někdo pohodil čtyři malá koťata, skončila v útulku strážníků

neděle, 8. září 2019, 14:01

Úpěnlivé mňoukání za garážemi v ulici Markéty Kuncové zaujalo v sobotu odpoledne hlídku strážníků. Po chvíli našli...

FOTO: Juliánovské náměstí v Židenicích prošlo kompletní proměnou

neděle, 8. září 2019, 13:47

Městská část Brno-Židenice zrevitalizovala Juliánovské náměstí za 11 milionů korun. Radnice tam nechala obnovit...

Záchranáři budou nálepkami na sanitkách upozorňovat řidiče, jak...

neděle, 8. září 2019, 12:57

Jihomoravští záchranáři umístí na víc jek čtyřicet sanitek velké informativní nálepky, které budou řidičům ukazovat,...

DRBNA RADILKA: Jak ochránit svoje auto před zloději?

sobota, 7. září 2019, 11:33

V loňském roce bylo podle policistů ukradeno něco málo přes tři tisíce aut. Oproti předchozímu roku je to sice o pět...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Modřanský Biograf promítne film Dospělým ze dne na den

Pražský Modřanský Biograf se 18. září v 18:30 stane další zastávkou turné celovečerního dokumentu Dospělým ze dne na den, který natočil Igor Chaun. Nezisková organizace Mimo domov snímkem přibližuje napínavé příběhy mladých lidí, kteří opouštějí dětské domovy a jsou na prahu dospělosti postaveni před těžká životní rozhodnutí. Promítání je určeno široké veřejnosti a vstupné je dobrovolné.

Nová směrnice zavádí od 14. září povinnost nutnost vyššího stupně ochrany při platbách kartou

PSD2 je opatření, které napomáhá držitelům karet ještě k větší bezpečnosti při platbách kartou zejména na internetu. Pro uživatele díky zavádění nových technologických standardů přinese možnost pohodlného placení s ověřením pomocí biometrie a v budoucnu i jednodušší nákupy v aplikacích obchodníků bez komplikovaných přesměrování mezi aplikacemi. Plné využití všech těchto výhod bude dosaženo postupně. Nicméně již počáteční opatření zajišťují držitelům karet Mastercard, že i nadále budou moci pohodlně a s vyšším bezpečím platit za své nákupy. Platby kartou tak zůstávají stále tím nejpohodlnějším způsobem placení.

Na příští Rock for People se do Česka vrátí Green Day

Na festivalu Rock for People příští rok vystoupí americká punk rocková legenda Green Day. Do Hradce Králové doveze své album, které vydá na začátku příštího roku. ČTK o tom dnes za pořadatele festivalu informovala Silvie Marková. Společně s Green Day dorazí američtí rockeři Fall Out Boy, kteří budou mít na Rock for People českou premiéru, a držitelé Grammy, americká kapela Weezer.