Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Starobrno začalo vařit zelené pivo na Velikonoce. Obsahuje i kopřivy

 
úterý, 19. února 2019, 19:31

První várku zeleného piva na Zelený čtvrtek uvařili dnes v brněnském pivovaru Starobrno. Receptura jediného speciálu, který v největším jihomoravském pivovaru připravují, zahrnuje bylinný výluh obsahující mimo jiné kopřivu a likér, který pivu dodává zelenou barvu. Ve Starobrně letos velikonoční speciál připravují už počtrnácté.

„Stejně jako v minulých letech uvaříme 4500 hektolitrů zeleného piva pro český trh a 510 hektolitrů pro Slovensko. Už třetím rokem uvařené množství nezvyšujeme, protože pití zeleného piva má být spojené s Velikonocemi a nemělo by být dostupné příliš dlouho po nich," řekl sládek pivovaru Svatopluk Vrzala.

Heineken je třetí největší česká pivovarnická skupina a její zisk stoupl v roce 2017 zhruba o 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby Heinekenu klesly podle výroční zprávy o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun. Do skupiny patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Utajený recept

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, žateckého chmele poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh.

Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů. Po uvaření pivo osm dnů kvasí a několik týdnů dozrává při teplotě kolem jednoho stupně Celsia. Po filtrování se do něj přidává ještě likér kvůli barvě.

Gurmánská specialita

Vedení pivovaru na zeleném pivu oceňuje hlavně to, že si jej vychutnají všichni milovníci piva, nejde pouze o gurmánskou specialitu pro opravdové fajnšmekry. „Od jiných speciálů se zelené pivo hodně liší právě svou pitelností, o to se nejvíce snažíme. Aby si k němu našel cestu i běžný konzument," uvedl Milan Schramm, výrobní ředitel společnosti Heineken, která značku Starobrno vlastní.

Napsal(a) ČTK
 


 

Kam dál?

Na Brusláku pod Joštem budou ve středu lekce bruslení zdarma

úterý, 19. února 2019, 16:02

Ačkoliv tomu počasí nenapovídá, astronomická zima ještě zdaleka nekončí. A k zimě neodmyslitelně patří bruslení. Kdo si...

VIDEO: Legendární Čtyřlístek letos slaví 50 let. K narozeninám...

úterý, 19. února 2019, 14:00

Legendární český komiks Čtyřlístek letos oslaví 50 let! U příležitosti kulatého výročí vstoupí 4. dubna do kin...

Do babyboxu v Brně dnes ráno někdo odložil miminko. Chlapeček dostal...

úterý, 19. února 2019, 12:08

V babyboxu v Nemocnici Milosrdných bratří v Brně našli dnes zdravotníci novorozeného chlapce, dostal jméno Kryštof....

FOTO: Zatím neznámý vandal bez důvodu rozmlátil sedm zaparkovaných aut

úterý, 19. února 2019, 10:48

Opravdu nesmyslně řádil v Žatčanech na Brněnsku zatím neznámý pachatel. V areálu, kde jsou uskladněna auta určená...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Babiš uvedl, že by nepřijal abolici, debata o tom je nesmyslná

Premiér Andrej Babiš (ANO) zopakoval, že by nepřijal abolici, tedy prezidentské zastavení svého trestního stíhání. Prezident Miloš Zeman tento týden uvedl, že by premiérovi abolici udělil v případě, že by nejvyšší státní zástupce rozhodl o obnovení Babišova trestního stíhání kvůli farmě Čapí hnízdo. Babiš pokládá nastolování úvah o abolici za nesmyslné v situaci, kdy pražské městské státní zastupitelství pravomocně rozhodlo o zastavení jeho stíhání.

V Brně naplnili bazén PET lahvemi, lidé se poučili o odpadech

Bazén naplněný PET lahvemi včera patřil k atrakcím zábavného programu v brněnské spalovně. Děti do bazénu skákaly nebo v něm lovily poklady. Akce přilákala do areálu městské společnosti SAKO davy lidí. Jejím cílem bylo ukázat lidem, jak se v Brně zpracovává odpad.

Lidé mohou nákupem hraček pomoci nemocným dětem

Nadační fond Kapka naděje připravil charitativní akci, která by měla před Vánocemi pomoci dětem v nemocnicích. Pokud lidé zakoupí jakoukoliv hračku ve vybraných obchodech a věnují ji do pomyslné Studny naděje, dostane se přímo k nemocným dětem. Zisk z prodeje navíc půjde na konto nadačního fondu. Novináře o tom informovala společnost Wormelen Group, která provozuje několik hračkářských řetězců.