Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Brněnští Romové natočili vůbec první romský sitcom

 
pátek, 30. listopadu 2018, 13:00

Na začátku bylo odhodlání, parta nadšenců a úspěšné divadelní představení. Na konci vůbec první romský sitcom. Dva pilotní díly romského sitcomu Miri fajta budou v pátek 7.12 představeny v brněnském Music Labu veřejnosti. Sitcom vznikl na základě úspěšného divadelního představení. Jeho cílem je bořit společenská tabu prostřednictvím humoru, ale i dát mladým romským hercům příležitost.

Projekt, který humorem spojí všechny Romy

Za celým projektem stojí romští začínající tvůrci Robin Stria a Niko Budai, ti s nápadem na autorské dílo přišli už v roce 2017. „Existuje velmi málo projektů, které by Romové sami vyráběli a spojovali v nich skrze humor rozdělenou společnost. Proto jsme se rozhodli sehnat stejně nadšené lidi a vytvořit dílo na nejvyšší úrovni, na které to dokážeme,“ popisuje jeden z autorů sitcomu Robin Stria.

Úspěšné představení objelo republiku

V roce 2017 tak s finanční podporou městské části Brno-střed a nadací O2 Smart UP vznikla divadelní forma sitcomu, která měla premiéru v listopadu téhož roku. Divadelní představení sklidilo velký úspěch a v několik reprízách se hrálo v 10 městech po celé republice. V srpnu 2018 poté následovalo zfilmování sitcomu. „Natáčení bylo velmi náročné. Předcházely mu konkurzy, přepis scénáře, tvorba scénografie a kostýmů, které jsou ve filmu jiné než v divadle,“ říká Robin Stria, který působí také v romském středisku DROM.

Premiéra příští pátek

První dva díly sitcomu tvůrci slavnostně představí v Brně první prosincový pátek. Premiéra v klubu Music Lab na ulici Opletalova 1 začíná ve 20 hodin a přístupná je i divákům z řad veřejnosti. Následně autoři plánují formát nabídnout veřejným internetovým televizím.

„Chceme dát možnost romským hercům uplatnit se a zároveň budovat lepší obraz Romů ve veřejném mediálním prostoru. Jsme velmi hrdí, že jsme tento projekt, kterému jsme se všichni věnovali ve volném čase skoro tři roky, dotáhli do této podoby a věříme, že se máme kam posouvat,“ dodal Stria.

Vizitka autora

 

Martin Šeda

Šéfredaktor Brněnské Drbny (kontakt: sefredaktor@brnenskadrbna.cz)

Něžný barbar & Hospodský pábitel

 
Foto Miri fajta/Facebook | Zdroj s použitím TZ
 


 

Kam dál?

TIPY NA VÍKEND: Bitva u Slavkova, rakouští čerti, Víno z blízka a...

pátek, 30. listopadu 2018, 12:01

Zima už začíná vystrkávat drápky a proto je důležité udržovat se v teple. Ať už kvalitním programem nebo kvalitním...

Policisté stále hledají svědky smrtelné srážky auta a chodkyně na...

pátek, 30. listopadu 2018, 10:40

Brněnští policisté žádají veřejnost o pomoc při objasnění úterní smrtelné nehody z Brna. Na Černovické srazil muž...

V brněnské zoo rozsvítí o víkendu vánoční strom. V týdnu pak přijede...

pátek, 30. listopadu 2018, 10:30

Brněnská zoo si pro návštěvníky připravila zážitkový víkend. První prosincovou neděli rozsvítí na tradičním místě u...

FOTOGALERIE: Anybody, Elsner, Slast. Nově otevřený palác na Zelňáku...

čtvrtek, 29. listopadu 2018, 19:01

Brněnská mapa míst, která stojí za objevení, se v neděli rozrostla o další výraznou položku. Na Zelném trhu se po...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Krach Thomas Cook je celosvětové největší úpadek CK

Krach britské cestovní kanceláře Thomas Cook, který je dosud největším případem úpadku cestovní kanceláře, bude mít podstatný dopad na trh pojištění CK proti úpadku, skončí-li v krachu i německá část firmy, případně některé další dceřiné společnosti. Novinářům to dnes řekl ředitel péče o klienty makléřské společnosti Renomia Matyáš Charvát.

CK Neckermann má v cizině 1100 českých klientů, návrat zajistí

Cestovní kancelář Neckermann, která je v Česku součástí zkrachované britské kanceláře Thomas Cook, má v zahraničí k dnešnímu dni zhruba 1100 českých klientů. O tyto klienty se postará a zajistí jim bezpečný návrat do České republiky jejich plánovaným letem. V tiskovém prohlášení to dnes uvedl šéf marketingu CK Neckermann Jan Šrámek.

Začínají Dny českého piva. Po celé republice můžete ochutnat svatováclavské speciály

Povstaňte, jdeme na pivo! Tak zní heslo už sedmého ročníku Dnů českého piva. Slavnosti oblíbeného zlatavého moku se konají po celé republice a nabídnou bohatý program, ale i speciálně navařené svatováclavské pivo. Akce začíná 24. září a trvá až do 30. září.