Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Žít Brno chce tlačit na vládu, aby s novým nádražím vzniklo i metro

 
pondělí, 9. července 2018, 11:36

Koaliční hnutí Žít Brno navrhne úterní radě města, aby vyzvala vládu k odmítnutí postupu ministerstva dopravy ohledně výstavby nového vlakového nádraží v Brně za desítky miliard. Zastupitelstvo města letos schválilo, že se má nádraží odsunout k řece, podmínkou je ale výstavba podzemní železnice obdobné metru, která by zajistila obslužnost MHD. Podle primátorova náměstka Matěje Hollana (Žít Brno) ministerstvo předloží v úterý vládě materiál, ve kterém podmínku takzvaného diametru neakceptovalo.

Ministerstvo podmínku magistrátu o vybudování diametru smetlo ze stolu

„Na vládu má být v úterý předložen materiál, že ministerstvo dopravy neakceptovalo podmínku města na výstavbu diametru. Má být pouze připraveno technické řešení tak, aby se umožnila realizace diametru. To znamená, že by se nemusel stavět souběžně s nádražím, ale že by někdy v budoucnu třeba mohl být," řekl Hollan.

Doprava zkolabuje, říká Hollan

Pokud by mělo vzniknout nádraží bez podzemní železnice, nebude podle Hollana fungovat městská hromadná doprava. „Pro město by byl odsun nežádoucí a poškodilo by to dopravu. Lidé by museli chodit pěšky, protože by se do těch tramvají všichni nenacpali," uvedl Hollan.

Nyní jezdí od nádraží tramvaje velmi často, před nádražím je velký tramvajový uzel. Nové nádraží má kapacitu ještě zvýšit, navíc po cestě do centra budou tramvaje míjet důležité křižovatky. Proto Hollan navrhne radě Brna, aby vyzvala vládu, aby ta odmítla postup ministerstva dopravy a diametr se stal nedílnou součástí modernizace nádraží.

Na nákladní dopravu se zapomnělo, připomíná Hollan

Podle něj je také důležité vyřešit u nového nádraží komplikace, které přinese spojení nákladní a osobní vlakové dopravy. Nyní jsou obě oddělené, potom by se musely spojit do jednoho průtahu, což by podle Hollana způsobilo kapacitní problémy. „Žádná studie to přitom zatím neřešila, na nákladní dopravu se zapomnělo," dodal Hollan.

Desítky let vleklý spor

O výstavbě nového nádraží se v Brně mluví bezmála sto let. Současné nádraží kapacitně nestačí. Rozhodovalo se o dvou polohách, a to v centru pod Petrovem kousek od současného nádraží, nebo o odsunu o necelý kilometr k řece. Uskutečnila se dokonce dvě referenda, ale pro malou účast nebyla platná. Většina lidí ale hlasovala pro zachování nádraží v centru. Přesto zastupitelstva kraje a města rozhodla o odsunu, město za podmínky, že se postaví podzemní železnice obdobná metru.

Foto pixabay.com | Zdroj ČTK
 


 

Kam dál?

FOTO: Parádní výkon! Hasiči z jižní Moravy vytvořili na mistrovství...

neděle, 8. července 2018, 19:11

Další parádní zářez na mezinárodní scéně si připsali jihomoravští hasiči. Po triumfech z Japonska či USA z minulých let...

Brněnští fanoušci Rychlých šípů oslaví 80. výročí legendárního...

sobota, 7. července 2018, 14:31

Brněnské Sdružení přátel Jaroslava Foglara spustilo celorepublikovou pátrací hru Po stopách Rychlých šípů. Účastníci...

Jak zabezpečit byt před odjezdem na dovolenou?

sobota, 7. července 2018, 14:29

Prázdniny. Doba, kdy většina lidí míří na dovolenou. Jak ale zabezpečit svojí domácnost v době naší nepřítomnosti?...

Dnešní státní svátek připomíná upálení Jana Husa, symbolu statečnosti...

pátek, 6. července 2018, 13:54

Na řadě míst Česka si dnes lidé připomenou odkaz církevního reformátora Jana Husa, který byl pro své názory před 603...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Opilý řidič vezl v autě pět velkých kytek...

  • ANO v Brně vyšachováno! ODS uzavřela koalici...

  • Moldávec přepadl a okradl v Brně ženu,...

  • Mezi Židenicemi a hlavním nádražím budou...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

Německá média píší o zemětřesení a debaklu pro CSU a SPD

O politickém zemětřesení, debaklu nebo těžké porážce pro Křesťanskosociální unii (CSU) a sociální demokracii (SPD) píší po nedělních zemských volbách v Bavorsku německá média. Řada komentátorů je přesvědčena o tom, že dopad silně pocítí i Berlín, podle některých dokonce může padnout německá vláda velké koalice CDU/CSU a SPD vedená kancléřkou Angelou Merkelovou.

Aktivisté z Kliniky chystají ústavní stížnost i schůzku se SŽDC

Aktivisté z Autonomního sociálního centra Klinika kvůli sporu o budovu v Jeseniově ulici v Praze na Žižkově chystají ústavní stížnost. Jejich dovolání proti verdiktu o vyklizení žižkovského domu nedávno zamítl Nejvyšší soud. Na svém facebookovém profilu aktivisté oznámili, že příští týden se také mají sejít se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), který jako majitel objektu chce prostory zrekonstruovat na kanceláře.

Ceny přezutí na zimní pneu jsou letos o desetinu vyšší

Ceny přezutí aut na zimní pneumatiky v pneuservisech jsou letos zhruba o desetinu vyšší než loni. Důvodem je nedostatek kvalitních pracovních sil i dlouhodobá stagnace cen v předchozích letech. Na výměnu 15 a 16 palcových pneumatik v kvalitním pneuservisu si tak budou muset čeští řidiči připravit v průměru 700 až 800 Kč. Samotné zimní pneu letos zlevnily nejčastěji o tři až pět procent. Vyplývá to z údajů obchodu Pneumatiky.cz.