Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Žít Brno chce tlačit na vládu, aby s novým nádražím vzniklo i metro

 
pondělí, 9. července 2018, 11:36

Koaliční hnutí Žít Brno navrhne úterní radě města, aby vyzvala vládu k odmítnutí postupu ministerstva dopravy ohledně výstavby nového vlakového nádraží v Brně za desítky miliard. Zastupitelstvo města letos schválilo, že se má nádraží odsunout k řece, podmínkou je ale výstavba podzemní železnice obdobné metru, která by zajistila obslužnost MHD. Podle primátorova náměstka Matěje Hollana (Žít Brno) ministerstvo předloží v úterý vládě materiál, ve kterém podmínku takzvaného diametru neakceptovalo.

Ministerstvo podmínku magistrátu o vybudování diametru smetlo ze stolu

„Na vládu má být v úterý předložen materiál, že ministerstvo dopravy neakceptovalo podmínku města na výstavbu diametru. Má být pouze připraveno technické řešení tak, aby se umožnila realizace diametru. To znamená, že by se nemusel stavět souběžně s nádražím, ale že by někdy v budoucnu třeba mohl být," řekl Hollan.

Doprava zkolabuje, říká Hollan

Pokud by mělo vzniknout nádraží bez podzemní železnice, nebude podle Hollana fungovat městská hromadná doprava. „Pro město by byl odsun nežádoucí a poškodilo by to dopravu. Lidé by museli chodit pěšky, protože by se do těch tramvají všichni nenacpali," uvedl Hollan.

Nyní jezdí od nádraží tramvaje velmi často, před nádražím je velký tramvajový uzel. Nové nádraží má kapacitu ještě zvýšit, navíc po cestě do centra budou tramvaje míjet důležité křižovatky. Proto Hollan navrhne radě Brna, aby vyzvala vládu, aby ta odmítla postup ministerstva dopravy a diametr se stal nedílnou součástí modernizace nádraží.

Na nákladní dopravu se zapomnělo, připomíná Hollan

Podle něj je také důležité vyřešit u nového nádraží komplikace, které přinese spojení nákladní a osobní vlakové dopravy. Nyní jsou obě oddělené, potom by se musely spojit do jednoho průtahu, což by podle Hollana způsobilo kapacitní problémy. „Žádná studie to přitom zatím neřešila, na nákladní dopravu se zapomnělo," dodal Hollan.

Desítky let vleklý spor

O výstavbě nového nádraží se v Brně mluví bezmála sto let. Současné nádraží kapacitně nestačí. Rozhodovalo se o dvou polohách, a to v centru pod Petrovem kousek od současného nádraží, nebo o odsunu o necelý kilometr k řece. Uskutečnila se dokonce dvě referenda, ale pro malou účast nebyla platná. Většina lidí ale hlasovala pro zachování nádraží v centru. Přesto zastupitelstva kraje a města rozhodla o odsunu, město za podmínky, že se postaví podzemní železnice obdobná metru.

Foto pixabay.com | Zdroj ČTK
 


 

Kam dál?

FOTO: Parádní výkon! Hasiči z jižní Moravy vytvořili na mistrovství...

neděle, 8. července 2018, 19:11

Další parádní zářez na mezinárodní scéně si připsali jihomoravští hasiči. Po triumfech z Japonska či USA z minulých let...

Brněnští fanoušci Rychlých šípů oslaví 80. výročí legendárního...

sobota, 7. července 2018, 14:31

Brněnské Sdružení přátel Jaroslava Foglara spustilo celorepublikovou pátrací hru Po stopách Rychlých šípů. Účastníci...

Jak zabezpečit byt před odjezdem na dovolenou?

sobota, 7. července 2018, 14:29

Prázdniny. Doba, kdy většina lidí míří na dovolenou. Jak ale zabezpečit svojí domácnost v době naší nepřítomnosti?...

Dnešní státní svátek připomíná upálení Jana Husa, symbolu statečnosti...

pátek, 6. července 2018, 13:54

Na řadě míst Česka si dnes lidé připomenou odkaz církevního reformátora Jana Husa, který byl pro své názory před 603...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

GLOSA: Protikorupční Babišova vláda nemaká na protikorupčních zákonech

Andrej Babiš toho má na práci v poslední době opravdu hodně. Tolik, že nedokáže své ministry a ministryně přimět k tomu, aby do plánu legislativních prací zapracovali aspoň něco z protikorupčních opatření, co vláda naslibovala.

VIDEO: Za včerejší kolaps na D1 může nepřipravenost modernizovaného úseku

Včerejší a částečně i dnešní kolaps provozu na dálnici D1 způsobila podle Kraje Vysočina nepřipravenost modernizovaného úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na zimní podmínky. Kraj pošle ministrovi dopravy Danu Ťokovi (za ANO) dopis požadující posunutí svodidel a další úpravy v úseku mezi 90. a 104. kilometrem dálnice. Novinářům to dnes řekl hejtman Jiří Běhounek (ČSSD) po jednání pracovní skupiny Doprava.

Zastavení dotací EU se podle informací z Evropské komise týká jen Agrofertu

Zastavení dotací Evropské unie se netýká celé České republiky, ale jen firem skupiny Agrofert v rámci zemědělské a kohezní politiky. Novinářům to dnes potvrdily dobře informované zdroje z Evropské komise. Nejasnosti okolo dotací vyvolalo středeční vystoupení eurokomisaře pro rozpočet Günthera Oettingera, který v Evropském parlamentu dal najevo, že Evropská komise nebude Česku do vyjasnění situace okolo možného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše vyplácet žádné dotace.