Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nová iniciativa brněnských vrcholových sportovců chce za Lužánky vrátit špičková sportoviště

 
čtvrtek, 8. března 2018, 18:04

Z řad bývalých vrcholových sportovců vzešla nová brněnská iniciativa ZA LUŽÁNKY, jež chce areálu Ponavy vrátit bývalý lesk a slávu. Podle jejího mluvčího Petra Švancary by z nových sportovišť na ikonickém místě Brna těžila nejen Kometa a Zbrojovka, ale celá řada dalších brněnských sportovních klubů.

Moravská metropole si stále užívá status úřadujících mistrů nejvyšší české hokejové ligy, dlouhou tradici má i fotbalová Zbrojovka. Ani jeden z legendárních týmů ale nemá svůj důstojný stánek, hokejová hala dokonce nepostačuje ani kapacitně. Nabízí se řešení v podobě obnovení sportovišť na místě, jež má pro brněnský sport tradiční význam – v oblasti Ponavy. 



Vznikající iniciativa ZA LUŽÁNKY! si bere za úkol upozornit na širokou podporu, kterou má výstavba stadionů mezi obyvateli Brna, a přesvědčit vedení města, aby rozhodlo o obnovení slavného areálu. Postavila se za ni řada vynikajících jmen z oblasti brněnského sportu, například Karel Večeřa, Petr Švancara či Lubomír Oslizlo.

Iniciativa v rukou špičkových sportovců

Hokejisté Robert Kántor, Lubomír Oslizlo, Michal Konečný, Petr Hubáček, Alexandr Elsner, fotbalisté Petr Švancara, Richard Dostálek, Jan Mároši či Karel Jarůšek. To jsou jen některé příklady výborných brněnských sportovců, kteří se rozhodli založit iniciativu ZA LUŽÁNKY. „Spustili jsme web www.zaluzanky.cz, na kterém příznivci i zvědavci najdou naše podporovatele z řad místních (nejen) sportovních legend a zároveň mohou sledovat aktuální dění ohledně vývoje výstavby areálu. Těší nás, že jim na brněnském hokeji a fotbalu stále záleží a rádi by viděli hrát Kometu a Zbrojovku v moderních halách, které odpovídají významu obou klubů. Samozřejmě bude následovat celá řada dalších aktivit,“ říká bývalý ligový fotbalista Petr Švancara.

Nejlepší řešení iniciativa vidí v obnově areálu za Lužánkami, kde dlouhá léta fungoval jak hokejový, tak fotbalový stadion. „Nejde jen o tradici, ale hlavně o výbornou dopravní dostupnost. Bohužel máme dojem, že město v posledních letech o řešení jen mluví, ale nic konkrétního nepodniká. To by chtěla naše iniciativa změnit. Chceme rozvířit diskusi o stadionu,“ zdůrazňuje Švancara.

Areál na Ponavě prospěje i dalším brněnským sportům

Pokud brněnský hokej a fotbal najdou své útočiště za Lužánkami, budou z toho profitovat i další brněnské sporty. „Například stávající hokejovou halu budou moci využít místní florbalisté či basketbalisté, kteří si také stěžují na nedostatek místa. Vybudování nových sportovišť by tedy jejich problém dokonale vyřešilo,“ přibližuje Petr Švancara. Nové stadiony by navíc měly sloužit také k pořádání kulturních akcí – svou kapacitou a moderností budou vyhovovat i pořádání koncertů a dalších akcí.


O iniciativě Za Lužánky

Jejím cílem je zasadit se o řešení současné neuspokojivé situace nejen dvou oblíbených brněnských sportů, kterým aktuálně chybí odpovídající zázemí. Usiluje o postavení obou stadionů v oblasti Ponavy, jež byla se sportem vždy spjata – tento stav narušil až vývoj v posledních 20 letech. Snaží se prosadit, aby vedení města tento areál obnovilo. Iniciativa nemá žádný vztah k Liboru Procházkovi, doufá v konstruktivní dohodu mezi podnikatelem a Brnem, která by umožnila výstavbu sportovišť a oživení celé oblasti. Mluvčím iniciativy je Petr Švancara.

Napsal Brněnská Drbna | Foto Zbrojovka Brno, vizualizace nového hokejového a fotbalového stadionu | Zdroj s použitím TZ
 


 

Kam dál?

Lepidlo používám jako krém na ruce, vymlouval se muž kvůli...

čtvrtek, 8. března 2018, 17:54

S těžko uvěřitelnou historkou vyrukoval na strážníky muž, kterého podezřívali z černého výlepu plakátů. Ruce měl prý od...

Všechno nejlepší, dámy! Dnešek patří jen vám. Mezinárodní den žen...

čtvrtek, 8. března 2018, 15:05

Právě na 8. březen připadá Mezinárodní den žen, který se postupem času zbavil nálepky socialistické oslavy. Naopak,...

Brno dnes začne s rekonstrukcí Dominikánského náměstí, parkovacích...

čtvrtek, 8. března 2018, 11:34

Na brněnském Dominikánském náměstí dnes začaly stavební práce na plánované rekonstrukci za zhruba 60 milionů korun....

Řidičák si od začátku roku vyměnilo 30 tisíc řidičů, půl milionu...

čtvrtek, 8. března 2018, 09:26

V průběhu letošního roku vyprší desetiletá platnost řidičského průkazu téměř 626 tisícům řidičů. Za první dva měsíce...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Milion chvilek považuji za parodii na Občanské fórum, říká mluvčí Jiří Ovčáček. Kandidaturu na prezidenta nevylučuje

„Praha je díky prázdninám prázdná. Přijel jsem dřív, než jsem čekal,“ začal prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček po podání ruky před rozhovorem. Na hausbót na Císařské louce v Praze totiž dorazil se slušným předstihem. Z původně plánovaných čtyřiceti minut povídání se setkání protáhlo na téměř dvojnásobek. Kromě uvolněných témat se bývalý novinář a dnes asi nejkontroverznější mluvčí v tuzemsku rozpovídal také o tom, za jakých okolností by byl ochoten kandidovat na prezidenta a proč nemůže přijít na jméno spolku Milion chvilek.

Pamětní bankovky s Karlem Gottem lidé vykoupili během čtyř hodin. Při čekání ve frontách musela zasahovat i policie

V Praze se včera prodávaly pamětní eurobankovky s portrétem zpěváka Karla Gotta. K výročí jeho 80. narozenin vydala společnost Nunofia celkem 5 tisíc bankovek s nominální hodnotou nula euro. Ve frontách na ně čekaly tisíce lidí. Vyprodány byly během zhruba čtyř hodin. Den po vyprodání se cena bankovek v aukcích pohybuje v řádech tisíců korun.

Lidé si zvykají na vratné kelímky. Podnikům ale přibyla práce

Letní večery lákají na budějcký Sokolák spoustu lidí. Například v kavárně Coffe on the go nebo v klubu K2 už ale nedostanete drink do klasického jednorázového kelímku, ale do vratného. I když je na něj záloha padesát korun, lidé si pomalu zvykají. Podle ankety na Budějcké Drbně o zavedení vratných kelímků je patrné, že lidé nápad kvitují, a mají z něho radost i samotní majitelé podniků. Jejich realizace a následná cesta k zákazníkovi, ale není jednoduchá a jsou s ní spojené i trable.