Počasí dnes17 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

RECENZE: Jestli chcete holý zadek Ryana Reynoldse viděti, na Deadpoola musíte zajíti

Smršť vtipu a ironických poznámek. Takový je režisérský debut Tima Millera, Deadpool. Režisér předtím tvořil jen krátkometrážní animované filmy, kterými se do širokého podvědomí diváků nemohl dostat. Až do teď.

Snímek je v pořadím osmým v X–Menovské filmové sérii z marvelovského světa. Pokud si Deadpoola, nebo teda Wadea Wilsona, pamatujete z X-Men Origins: Wolverine, hned na to zapomeňte. Ve filmu z roku 2009 byl pouhým stínem toho, čím je dnes. Hlavně byl pouze vedlejší postava, nyní však dostal svůj vlastní sto minutový prostor, aby předvedl vše, co umí. Čehož se scénáristé chytli a snažili se zaplnit každou minutu vtipným komentářem. Tím však svojí sílu vyčerpali a nemohli přijít s dobrou dějovou zápletkou. Neříkám, že je to špatné. Jednou je příjemné zajít se pouze pobavit na film bez toho, aby člověk musel složitě přemýšlet o ději. (Pořád mám zmatek v tom, jak to vlastně funguje v X-Men: Budoucí minulost.)

Děj teda není zrovna to, na čem celý film stojí. Je to spíše propracovanost odkazů, na kterých se nešetřilo. Proto by se obsah dal shrnout jako každý druhý romantický film: Milenci jsou přes nepřízeň osudu rozděleni. Dokáží k sobě zase najít cestu? Tady se musí ovšem připočítat několik mrtvol a nespočet zbraní. Plus sexy nesexy Ryan Reynolds v hlavní roli.

Malý problém jsem měla s překladem titulků od Františka Fuky, který si občas nějakou repliku drobně upravil. Ale uznávám, že některé hlášky byly dělané pouze pro americké diváky s odkazy na méně známé věci, které nemusí všichni znát.

Deadpool není podle svých vlastní slov žádný superhrdina. Teda super je, ale není hrdina. A snaží se to celý film dokázat. Postava jako by věděla, že se nachází ve filmu, promlouvá k divákům a vlastně řídí celý příběh. Vrací nás z přítomnosti do minulosti a zpět. Tím tvůrci dobře vyřešili, jak nám přiblížit přeměnu z Wadea Wilsona do Deadpoola. U nás je film přístupný od 15 let, ale na některé scény jsem si musela zakrývat oči i já. Ryan Reynolds zvládl komickou postavu super(hrdiny) skvěle a některé jeho hlášky a grimasy budu citovat ještě dlouho. Film byl v komplexu dobře zpracovaný, akorát konec byl jako vytržený z červené knihovny, přesladký, až mě z toho lehce bolely zuby. Spojler na konec: Milenci žijí šťastně, až do dnes.

Když uvidíte závěrečnou scénu, neutíkejte hned z kina ven, počkejte si ještě na podtitulkovou. Tři minuty čekání určitě stojí za to!!

Brněnská Drbna hodnotí: 90 %

Autoři | Foto foxmovies.com