Počasí dnes10 °C, zítra6 °C
Úterý 23. dubna 2024  |  Svátek má Vojtěch
Bez reklam

Rekonstrukce ulic Dornych a Plotní za víc než miliardu začne už v lednu. Co nás čeká za změny?

Rekonstrukce brněnských ulic Dornych a Plotní a přesun tramvajové tratě z první na druhou jmenovanou ulici začne již v lednu. Brno dnes podepsalo smlouvu s dopravním podnikem, Ředitelstvím silnic a dálnic, Teplárnami Brno a stavební firmou Imos. Výsledkem stavby bude rozšíření Dornychu na čtyři pruhy pro automobilovou dopravu a zklidnění Plotní ulice, kudy už nebude jezdit tranzit, ale pouze tramvaje a místní doprava. Díky přeložce se také lidé po 40 letech dostanou tramvají přímo k autobusovému nádraží na Zvonařce.

Podle generálního ředitele Imosu Roberta Suchánka se nejprve začne pracovat na Dornychu, který bude zavřený od Svatopetrské až k jižnímu konci ulice. Zhruba po roce se stavba přesune do Plotní ulice. Stavba by měla trvat 2,5 roku, tedy do poloviny roku 2020.

Tramvaje přestanou jezdit do Komárova od začátku stavby. „Nahradíme je autobusy, které budou jezdit po Plotní. Intenzitu spojů necháme stejnou a jsme připraveni reagovat na poptávku. Věříme, že si to brzy sedne," řekl generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Kudy povedou objízdné trasy pro auta, se teprve bude řešit. Sloužit bude mimo jiné před pár lety postavená ulice zvaná Nová Agrozet, která spojuje Dornych přes areál bývalých mrazíren s Masnou.

Na nové tramvajové trati bude zastávka přímo u autobusového nádraží, které má příští rok projít první zásadní modernizací. Jižněji vznikne ještě jedna nová tramvajová zastávka, na Plotní budou protihlukové stěny. Investice dopravního podniku je 330 milionů korun.

Dalších 176 milionů korun investuje Ředitelství silnic a dálnic a 30 milionů Teplárny Brno, které díky stavbě mohou rozšířit síť teplovodu. „Dosud jsme teplo dodávali pouze na Dornych. Nyní rozšíříme síť i na Plotní a budeme mít připravenou síť do jižního centra," řekl ředitel Petr Fajmon.

Zbylé peníze, zhruba 700 milionů korun, investuje Brno, kterému se podařilo získat evropské dotace. Zastupitelstvo už také schválilo poslední potřebnou směnu domu, který u zastávky Zvonařka brání stavbě a rozšíření silnice. „Majitel získal jiný dům v Židenicích," uvedl primátor Petr Vokřál (ANO). Definitivně také zmizí tramvajová smyčka Zvonařka.

Velká část prací se podle Vokřála uskuteční pod zemí. V oblasti díky tomu bude nový vodovod, kanalizace, plynovod, teplovod a další inženýrské sítě. 

Stavba výrazně posune postupnou proměnu staré průmyslové oblasti v okolí autobusového nádraží. Nově zde vznikl například administrativní dům Dorn, v minulém desetiletí prošla proměnou Vaňkovka, postupně se bourá tovární
komplex Vlněna a staví se nové kanceláře. U Dornychu je na místě bývalých mrazíren administrativní centrum.

Foto MMB | Zdroj ČTK

Štítky autobusové nádraží, Ředitelství silnic a dálnic, Teplárny Brno, Brno, Dopravní podnik města Brna, dům, Petr Vokřál, ANO 2011, Vaňkovka, Komárov

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Rekonstrukce ulic Dornych a Plotní za víc než miliardu začne už v lednu. Co nás čeká za změny?  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.