Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

Bezpečnost chodců na první místě. U nádraží se má díky novým omezením drasticky snížit doprava

Brno značkami omezí průjezd automobilů u hlavního vlakového nádraží. Důvodem je bezpečnost chodců. V místě jezdí auta i tramvaje a je tam i hodně chodců. Denně tam projde až 100.000 lidí a za hodinu v obou směrech projede průměrně 800 aut. Cílem je snížení automobilové dopravy až o tři čtvrtiny.

Podle místostarostky městké části Brno-střed Jasny Flamikové (SZ) tři čtvrtiny aut používají průjezd jako zkratku. Primátorův náměstek Martin Ander (SZ) uvedl, že by tam měli jezdit pouze ti, kteří potřebují na nádraží. Od začátku příštího roku by měla začít platit tři omezení. Jejich vlivem by se měl počet aut snížit o tři čtvrtiny.

Změny projednává odbor dopravy brněnského magistrátu. Začít platit by mohly v prvních měsících příštího roku. Jedno omezení bude podle Andera spočívat v tom, že automobily jedoucí od Nových sadů kolem nádraží nebudou moct odbočit doleva přes tramvajové koleje na Benešovu ulici k hotelu Grand, ale budou mít přikázaný směr doprava pod viadukt ve směru na Křenovou ulici.

Kvůli znemožnění přejezdu přes koleje tak nebudou hrozit kolize s tramvajemi stejně jako v dalších dvou případech omezení. Další z nich zakáže řidičům jedoucím zpod viaduktu odbočit u hotelu Grand doleva, kde musejí také překonávat tramvajové koleje. Poslední omezení bude spočívat v přikázaném směru vpravo pro řidiče jedoucí z pěší zóny Masarykovy ulice, takže nebudou moct odbočit vlevo k nádraží, kde musejí přejíždět čtvery tramvajové koleje.

Ander uvedl, že prostor u nádraží je nejfrekventovanějším místem v Brně, protože jsou tam čtvery tramvajové koleje, prochází tam spousta chodců a jezdí mnoho aut, která si zkracují cestu namísto využití ulic Koliště a Dornych. „Považujeme proto za rozumné, aby bezpečnost chodců byla na prvním místě a automobilová doprava se omezila pouze na obsluhu samotného nádraží. Lidé by měli mít možnost se dostat k nádraží autem, ale nemůže to fungovat jako silniční průtah centrem," dodal Ander. Flamiková doplnila, že lokalitu u nádraží používá i mnoho dětí, pro které je prostor nepřehledný.
 

Foto MilujiBrno.cz, MMB | Zdroj ČTK

Štítky doprava, Brno, Martin Ander, Brno-střed, Benešov

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Petr Novák

Škoda, že se paní Flamiková a pan Ander (jakožto bojovníci proti autům vždy a všude, bez ohledu na realitu) nepochlubili, že ten jejich "průzkum" kdo kam jede, spočíval v tom, že asi 2 hodiny v jeden den někdo před nádražím pozoroval provoz. Čili je to naprosto lživý, zkreslený a nicneříkající "průzkum". To je první věc. Druhá věc je, že nejde o bezpečnost chodců, ostatně, více kolizí je v daném prostoru před nádražím se šalinami, což lze jednoznačně dohledat ve statistikách za dlouhé období, ne za 2 hodiny. A nejvíc nebezpeční jsou chodci sami sobě, protože skáčou autům dírami v zábradlí přímo před kapotu, klidně i pod autobusy a ještě jsou arogantní když je někdo upozorní. Takže Flamiková s Anderem by měli spíše ocenit chování řidičů okolo nádraží, kdy velká většina z nich dává pozor i za chodce a ne vymýšlet naprosté hlouposti, které povedou k tomu, že místo přejetí 10m kolejí směr Grand budu muset objet půl města, abych se dostal směr KrPole atd. A navíc je to jen příprava, jak to přednádraží úplně umrtvit, chtějí odstranit zábradlí, které jako jediné dnes představuje bezpečnostní prvek mezi chodci a řidiči a chrání také např. děti na nástupišti šalin před vběhnutím do vozovky. Nakonec dostaneme od nádraží "zlá" auta i autobusy (ano, i toto mají Zelení a ŽB v plánu) a zůstane tam nevzhledný prostor, kde bude jen víc a víc bezdomovců, feťáků a nepřizpůsobivých obtěžovat cestující. Problémem nádraží opravdu nejsou osobní auta ať už jedou kamkoliv. Jinak škoda, že Flamiková či Ander ve své zelené zaslepenosti nevidí, jak si hezky protiřečí. Když nemůže řidič podle nic jet (logicky) nejvýhodnější trasou, proč chodec si zkracovat cestu může (a ještě zcela proti předpisům, že). Protože je povinnen použít přechod či podchod, který v daném místě je. Ale oni ti chodci jsou tak shnilí, že raději budou zakazovat auta kvůli 20 krokům.

Úterý, 14. listopadu 2017, 13:01Odpovědět

Bezpečnost chodců na první místě. U nádraží se má díky novým omezením drasticky snížit doprava  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.