Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Snaha o výstavbu brněnského 'metra' pokračuje. Město žádá o dotaci na vypracování studie proveditelnosti

 
čtvrtek, 8. srpna 2019, 18:45

O podzemní železnici připomínající metro se mluví už několik desítek let. V současnosti pokračují přípravy studie proveditelnosti. Železnice by měla pomoci plynulejší dopravě.

Brněnský tramvajový diametr, jinak přezdívaný jako brněnské metro, by měl spojit severní a jižní část města.  Radní schválili podání žádosti o dotaci na studii ze státního fondu. Studie proveditelnosti se začne zpracovávat už příští rok.

Studie prověří, jaké jsou možnosti

Radní schválili podání žádosti o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury na studii proveditelnosti. „Nové řešení železničního uzlu Brno umožní významným způsobem navýšit počet spojů zejména v dálkové, ale také regionální dopravě,“ popsal radní pro územní plánování Filip Chvátal.

Studie proveditelnosti má prověřit dopravní varianty z různých hledisek. „Studie má prověřit, zda jsou varianty ekonomicky a technicky proveditelné, jak odpovídají územnímu plánu, jaký vliv by měly na životní prostředí. Zejména pak také nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu,“ dodal Chvátal.

Varianty jsou tři

Pracovat by měla se třemi variantami, podzemní železnicí, metrem a tramvajovým diametrem. „Prioritou je rozvést po městě velké množství cestujících, co možná nejrychleji. Studie souvisí i s našimi projekty na parkoviště Park and Ride i rezidentní parkování,“ doplnil Chvátal.

Lidé by tak ideálně mohli nasednout na vlak u parkovišť například v Tišnově, Kuřimi nebo v Břeclavi. Plynule by tak projeli novým hlavním nádražím a dalšími stanicemi jako je současné nádraží.

S dalšími zastávkami se zatím počítá zhruba v lokalitě mezi Českou a Moravským náměstím, dále u Konečného náměstí a na Šumavské. „Pak uvidíme, jak studie proveditelnosti prokáže kudy by diametr dále mohl vést,“ uvedl Chvátal.

Druhá varianta je předběžně naplánována podél přivaděče až k Technologickému parku. Kratší varianta by zase mohla směřovat k mimoúrovňové křižovatce u Ponavy u Tesca v Králově Poli, která by potom navázala na stávající železnici. Podzemní dráha by tak plynule projížděla nádražím v Králově Poli. Tam by mohl být další přestupní terminál na autobusovou dopravu směrem k Technologickému parku.

Zpracování studie potrvá rok a půl

Práce na studii by měly začít příští rok a potrvají osmnáct měsíců. „Celkové náklady na studii se předpokládají ve výši 16, 5 milionu korun. Podle předběžné kalkulace by však měla dotace veškeré náklady pokrýt,“ uvedla mluvčí magistrátu města Brna Radka Loukotová. 

Napsal Hana Podhorná | Foto Pixabay.com
 


 

Kam dál?

Při dvou nočních nehodách zemřeli dva lidé

čtvrtek, 8. srpna 2019, 10:14

Dva lidé zemřeli při dvou nehodách v noci ze středy na čtvrtek. U Komořan na Vyškovsku havaroval řidič vedle mostní...

FOTO: V Brně se srazil autobus MHD s osobákem, šest lidí se zranilo

středa, 7. srpna 2019, 16:44

Při srážce autobusu a osobního auta se dnes odpoledne v Brně zranilo šest lidí. Prohlásili to mluvčí hasičů Jaroslav...

Brňané si mohou ode dneška pořídit oprávnění k rezidentnímu parkování...

pondělí, 5. srpna 2019, 17:58

Od 30. září letošního roku začne v centru Brna platit nový ceník rezidentního parkování. Brněnští řidiči tak za svá...

Po provizorním mostě přes Novomlýnské nádrže maximálně dvacítkou....

pondělí, 5. srpna 2019, 10:58

Řidiči, kteří překročí povolenou dvacetikilometrovou rychlost na provizorním mostě přes Novomlýnské nádrže na silnici...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

O2 chce od státu 106 milionů za služby pro postižené a budky

Největší tuzemská telekomunikační firma O2 požaduje od státu 106 milionů korun za poskytování univerzální služby a levnějšího volání pro zdravotně postižené za loňský rok. Nárokované částky prověří Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Úřad to uvedl na svém webu.

Móda Orsay je díky Priceless Specials dostupnější, cashback zvýšen na dvojnásobek

Módní oblečení značky Orsay uhrazené platební kartou Mastercard nebo Maestro je od 22. srpna až do poloviny září mimořádně dostupnější. Stačí být členem věrnostního program Priceless Specials a získat dvojnásobně navýšený cashback v hodnotě 10 procent z každého nákupu u Orsay, partnera programu.

ODBORNICE: Vzdělávání nadaných v ČR je potřeba zlepšit

V ČR stále moc nefunguje podpora rozvoje nadaných dětí. Legislativa s podporou jejich vzdělávání sice počítá, ale školy s těmito žáky často neumí pracovat. Pro zlepšení situace by byla potřeba větší informovanost společnosti o této problematice a lepší vzdělávání pedagogů. Na dnešní mezinárodní konferenci Potřeba změny ve vzdělávání nadaných to řekla předsedkyně Společnosti pro talent a nadání Eva Vondráková.