Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Veveří bez aut nechceme. Radní brněnského středu odmítli plán předchozí koalice

Veveří bez automobilové dopravy nechceme. Radní brněnského středu na svém zasedání tento týden navrhli starostovi městské části, aby podal námitku proti plánované rekonstrukci ulice. Ta počítá s novou městskou třídou uzpůsobenou zejména chodcům. Vzniknout má cyklostezka a automobilová doprava měla být u zastávky Grohova omezena. Projekt nové městské třídy po vzoru vídeňské Marie Hilfe Strasse měl být realizován až po dokončení velkého městského kruhu v oblasti Žabovřeská. Současná koalice brněnského středu však plán městské třídy bez aut odmítla.

Uzavření ulice Veveří mezi ulicemi Pekárenskou a Smetanovou pro vjezd osobních automobilů podle současné koalice nebere v potaz celkovou dopravní situaci širšího okolí. Uzavření ulice by znamenalo převedení dopravní zátěže na okolní silnice.

Přetížené okolní ulice, špatně dostupné zásobování

„Je jasné, že absence úseku VMO Žabovřeská převede dopravní zatížení na komunikace, které nemají patřičné dopravně-technické parametry. Lokální zlepšení v části ulice Veveří tak bude vykoupeno zhoršením situace v okolních ulicích, zejména na Úvoze a na Kounicově," prohlásil starosta brněnského středu Vojtěch Mencl (ODS). Tato úprava je pro nás naprosto nežádoucí, a to i s ohledem na zásadní zhoršení bezpečnosti před několika školami, včetně mateřské, nebo sportovním areálem,“ dodal starosta.

Radní Brna-středu Jan Mandát (zv. za ODS) zase opozornil na problém se zásobováním. „Ulice Veveří je sídlem mnoha obchodů a restaurací, které vyžadují celodenní zásobování. V současné době je pro zastavení těchto vozidel využíván předjízdný pruh. Podle nově navržené úpravy budou tato vozidla muset využívat chodník, což rozhodně nepovažujeme za zlepšení situace,“ doplnil Mandát.

Na Veveří stále chci cyklostezku a stromy, tvrdí radní pro rozvoj

Rozhodnutí rady brněnského středu podpořil i brněnský radní pro rozvoj Filip Chvátal (KDU-ČSL). Přestože se proti původnímu projektu ohrazuje, jeho část – zejména snahu o vytvoření přívětivého bulváru pro chodce, podporuje.

„Já chci, aby se na Veveří vešla cyklostezka, stromy, zahrádky pro kavárny a parkování pro místní. Jediné co dlouhodobě rozporuji a znovu říkám včetně dalších odborných institucí, je zákaz průjezdu uprostřed ulice Veveří, který navíc i tak není vůbec reálný před dokončením velkého městského okruhu na Žabovřeské," napsal na sociální síti Chvátal.

Původní projekt rekonstruce ulice Veveří, autor: PK Ossendorf s.r.o,

Proti tomu se však ohradil bývalý náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno). Podle něj není ulice tak široká, aby se na ní vlezly stromy, místa pro parkování a cyklistická stezka. „Buď chci, aby dobře jezdila MHD a byly tam stromy a parkování a cyklostezka, nebo chci, aby tam jezdila durch auta a něco bude mít smůlu. Ta ulice není tak široká, aby se tam vešlo všechno. I když si to radní schválí kolikrát chtějí," ohradil se Hollan.

Stavba jen za podmínky dokončení VMO

Projekt z roku 2017 počítal s omezením pro tranzitní dopravu od Grohovy po Žerotínovo náměstí. Do spodní části Veveří by tak 
vjela pouze zásobování a hromadná doprava. Zbytek by sloužil chodcům a cyklistům. Projekt počítal také s vysázením stromů a vzniku podélných parkovacích míst pro obyvatele.

Podmínkou rekonstrukce však bylo dokončení VMO v úseku Žabovřeská. „Pro zamezení tranzitu je však nejprve nutné dokončit velký městský okruh v úseku Žabovřeská a zajistit odklon aut jedoucích z Vídeňské na Mendlovo náměstí“  uvedl v minulosti projektant Vlastimil Novák z kanceláře PK Ossendorf.

Měla by ulice Veveří zůstat v budoucnu průjezdná pro automobily?

Celkem hlasovalo697 čtenářů

Foto Google Maps

Štítky Veveří, auta, tranzitní doprava, koalice, doprava, projekt, ODS, Matěj Hollan, Vojtěch Mencl, Vlastimil Novák, Silnice I/42, KDU-ČSL

Veveří bez aut nechceme. Radní brněnského středu odmítli plán předchozí koalice  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.