Počasí dnes15 °C, zítra18 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Co takhle podzemní šalina nebo metro? Podle ministerstva nemusí být severojižní diametr nutně železnicí

Zadání studie proveditelnosti na stavbu podzemní železnice v Brně by se mělo uskutečnit ve druhém čtvrtletí. Termín se posouvá proti předpokládanému konci loňského roku proto, že některé připomínky města a kraje nejsou v souladu s požadavky ministerstva dopravy. Podle ministerstva by nutně nemuselo jít o železnici, ale mohlo by jít o tramvaj či metro, sdělila mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová.

Podzemní dopravní systém v Brně má vést v severojižním směru, proto se mu také říká Severojižní kolejový diametr. V plánech se vyskytuje od 70. let minulého století a nyní se o jeho stavbě hovoří intenzivně kvůli přestavbě železničního uzlu a stavbě nového nádraží v odsunuté poloze. Měl by propojit nové nádraží, současné nádraží a dále vést na sever pod zemí a vyústit v Králově Poli či Řečkovicích a napojit se na trať do Tišnova, pokud by šlo o železnici.

Před zadáním studie je ještě potřeba zapracovat koncepční připomínky ministerstva dopravy. „Zakládají potřebu výrazně přepracovat technické podmínky a rozšířit studii o posuzování jiných systémů než pouze železnice. V úvahu připadá například tramvaj nebo metro," uvedla Pistoriusová.

Železnice, šalina nebo metro?

Vypracování studie má trvat 24 měsíců. V případě akceptování požadavků ministerstva může být rozdělena na dvě části. První by určila systém, jímž by se diametr budoval, druhá by určila provedení, tedy zda půjde o železnici, metro či tramvaj. Doba by pak byla kratší a zadavatel by se lišil.

Podle dopravních modelů obsluhy nového nádraží je diametr prakticky nezbytný, protože tramvajové tratě vedoucí od severu na jih jsou v době největší poptávky přetížené a předpokládá se ještě další růst poptávky.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky severojižní diametr, podzemní dráha, vlak, trasy, studie, šalina, sždc, železnice, metro, Správa železniční dopravní cesty, Brno, Královo Pole, Řečkovice, Tišnov

Co takhle podzemní šalina nebo metro? Podle ministerstva nemusí být severojižní diametr nutně železnicí  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.