Počasí dnes15 °C, zítra18 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Z Hustopečí a Židlochovic do Brna se bude do dvou let jezdit vlakem bez přestupu

Cestující, kteří pravidelně jezdí ze Židlochovic a Hustopečí do Brna, čeká do dvou let zásadní zrychlení a zjednodušení cesty. Bez přestupu dojedou z krajského města až do cílové stanice. Naopak se protahuje příprava stavby Boskovické spojky a zatím není hotová ani dokumentace pro územní rozhodnutí. V příštím roce se očekává také dokončení téže dokumentace pro modernizaci tratě z Brna do Přerova.

Obnova trati po čtyřiceti letech bez provozu

Nejdříve se jednoduchého cestování dočkají cestující ze Židlochovic. Obnova trati z Hrušovan po 40 letech bez provozu začala v prosinci a pravidelné spoje mají vyjet od poloviny prosince příštího roku. Trať bude elektrifikovaná, díky čemuž budou jezdit přímé vlaky. Stejně tak se dočkají přímých vlaků lidé z Hustopečí, kteří dnes musejí přestupovat v Šakvicích. Místo starých motorových budou do města zajíždět moderní elektrické vlaky.

„Již se uskutečnila soutěž na zhotovitele, nyní se schvaluje výsledek. Smlouvu uzavřeme po nabytí právní moci stavebního povolení, což by mělo být na jaře. Zahájení stavby se plánuje na září, zatím bez nutnosti výluk. Veškeré výluky se plánují na rok 2020," řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová. Jelikož stavba by měla také na konci roku 2020 skončit, mohly by vlaky vyjet už od poloviny prosince téhož roku.

V roce 2020 začne modernizace trati Brno - Zastávka

Nejpozději začátkem roku 2020 má začít dlouho plánovaná modernizace tratě z Brna do Zastávky, která zahrnuje položení druhé koleje a elektrizaci a také stavbu nových zastávek v Brně-Starém Lískovci a Ostopovicích.

Na rozdíl od třech jmenovaných staveb nabírá zpoždění novostavba Boskovické spojky, která umožní vedení přímých vlaků z Brna do Boskovic bez nutnosti přestupovat ve Skalici nad Svitavou. „Ze závěru vyhodnocení vlivů na životní prostředí vyplynulo, že je potřeba zpracovat další podklady pro vydání územního rozhodnutí. Na nich se nyní pracuje," uvedla Pistoriusová. Jde o doplnění hlukové studie. Aktualizovaná dokumentace by měla být odevzdaná v březnu. Pak bude SŽDC žádat o územní rozhodnutí.

Do Přerova dvoustovkou aspoň z části do roku 2025

Dokumentace pro územní rozhodnutí pro modernizaci tratě Brno - Přerov na 200 kilometrů za hodinu by měly být hotové do poloviny příštího roku. Zatím jde o úseky z Blažovic do Přerova, protože úsek z Brna do Blažovic závisel na budoucím umístění hlavního nádraží v Brně. „Následně se zahájí územní řízení. Po vydání územních rozhodnutí se budou zejména vykupovat pozemky a zpracovávat dokumentace pro stavební povolení," uvedla Pistoriusová. SŽDC dlouhodobě sleduje zahájení provozu alespoň části modernizované trati v roce 2025. V listopadu také zahájila výběr zhotovitele na studii vysokorychlostní trati Brno - Ostrava.

Autoři | Foto Petr Olša

Štítky vlak, Brno, Židlochovice, Hustopeče, modernizace, trať, sždc, Přerov, Boskovická spojka, Správa železniční dopravní cesty, Hrušovany, Blažovice, Šakvice, přestup

Z Hustopečí a Židlochovic do Brna  se bude do dvou let jezdit vlakem bez přestupu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.