Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

V Brně dnes začala největší výluka v historii hlavního nádraží

 
neděle, 9. prosince 2018, 19:00

V Brně dnes začala roční velká výluka hlavního nádraží. Kvůli opravám mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici a modernizaci zabezpečovacího zařízení se na nádraží nedostanou vlaky do Břeclavi, Vyškova a Slavkova, nepojedou na něj ani rychlíky od Tišnova. Místo hlavního se bude používat dolní nádraží a ve větší míře také židenické, slatinské a královopolské nádraží. Ve všední dny se výluka dotkne dvou třetin ze 60.000 lidí, kteří nádražím průměrně procházeli.

Dolní nádraží má novou čekárny i toalety

Lidé nyní musí sledovat v jízdních řádech, z jakého nádraží jejich vlak vyjíždí, případně na jakém končí a podle potřeby využít náhradní dopravu. Základním spojením hlavního a dolního nádraží je autobusová linka 61, která jezdí v pravidelném intervalu a v případě nárazové potřeby po příjezdu vlaku jsou připravené záložní autobusy. Na dolním nádraží pro tuto výluku vznikly nové čekárny, jsou zde pokladny i sociální zázemí.

Dopravu posílí i městské vlaky mez iŽidenicemi a hlavním nádražím

Dále jako náhradní doprava jezdí v pravidelném krátkém intervalu vlaky mezi židenickým a hlavním nádražím, některé zajíždějí až do Králova Pole. Odtud je také možné dostat se do centra a k hlavnímu nádraží tramvají s označením P6. Od hlavního nádraží jezdí také autobusové spoje E63 do Chrlic a E77 do Slatiny. Regionální autobusy také pokračují z Chrlic dále až k hlavnímu nádraží.

RegioJet zastavuje v Židenicích

Výluka se týká také vlaků RegioJetu, které pojedou přes dolní nádraží a zastaví i v Židenicích, stejný model volí i České dráhy pro dálkové vlaky mezi Prahou a Břeclaví.

Ve stanicích budou během výluky informátoři, kteří lidem pomohou zorientovat se ve změnách. Lidé si mohou také přečíst informace na internetu, nebo si vzít ve stanicích letáky s přehledem změn.

Oprava za víc jak dvě miliardy

Náklady na opravy mostů a na nové zabezpečovací zařízení budou 2,2 miliardy korun, zajistí bezproblémovou provozuschopnost hlavního nádraží do doby, než se postaví nové nádraží.

Foto MilujiBrno.cz
 


 

Kam dál?

Hyperloop je dopravou budoucnosti, avšak ne v Česku, prohlašuje...

neděle, 9. prosince 2018, 15:55

Přeprava lidí v kapslích tubusem systému Hyperloop se asi v budoucnu stane jedním z využitelných dopravních systémů,...

VIDEO: Hromadná nehoda na Vídeňské v Brně. Řidič Mercedesu ve vysoké...

pátek, 7. prosince 2018, 12:50

Zcela uzavřená byla ve čtvrtek večer Vídeňská ulice v Brně. Příčinou byla nehoda čtyř aut, při které se lehce zranili...

Po srážce s autem zemřela dnes ráno další chodkyně

pátek, 7. prosince 2018, 10:25

Série nehod aut s chodci s tragickými následky bohužel nekončí. Dnes časně ráno srazil řidič ve Vážanech na Blanensku...

Expresní autobusy pojedou od neděle z Brna do Znojma častěji. Zvýší...

čtvrtek, 6. prosince 2018, 08:00

Expresní spoje na autobusové lince 108 mezi Brnem a Znojmem začnou jezdit od změn v jízdních řádech 9. prosince...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”