Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Na Černovické terase přibude 500 nových pracovních míst

 
pátek, 31. října 2014, 15:07

Brněnská průmyslová zóna na Černovické terase se příští rok rozroste o dvě nové výrobní haly. Výrobu sem přenese z Vyškova potravinářská společnost Neli a novou větší výrobní halu bude mít producent ocelových trubek 1CSC Precision Tubes.

Nové provozy mají začít fungovat koncem roku 2015, dohromady v obou firmách vznikne okolo 500 pracovních míst, řekl ředitel developerské společnosti CTP Invest pro jižní Moravu Tomáš Budař.

Neli je jedním z největších českých výrobců kečupů a majonéz, vyrábí také sirupy či hořčici. Společnost vznikla již v roce 1992 a sídlí ve Vyškově. Do Brna se bude stěhovat kvůli kapacitním důvodům. V novém závodě má najít zaměstnání kolem 300 lidí. Přitom ještě před třemi lety měla firma 100 zaměstnanců, vyplývá z její poslední zveřejněné výroční zprávy.

"Výrobní halu začneme stavět na jaře stejně jako pro společnosti 1CSC Precision Tubes. Zatímco teď zde má halu o velikosti 7000 metrů čtverečních, nová bude mít 10.000 metrů čtverečních," řekl Budař. Společnost vznikla v roce 2006 a zabývá se řezáním ocelových svitků a výrobou svařovaných trubek.

Na Černovické terase měl stát i obří sklad Amazonu, jehož příchod CTP chystalo. Investice však ztroskotala na jednání brněnských zastupitelů, kteří tak dlouho rozhodovali, až americká firma couvla. Aktuálně CTP jedná s menšími investory. Většina plochy z 200 hektarů je už na Černovické terase obsazená.

CTP dnes také otevřelo na jižní Moravě první retail park, tedy centrum pro maloobchod. Jedná se o lokalitu v Modřicích proti Olympii přes dálnici D2. Prvním obchodem je sportovní řetězec Decathlon. "Zde jsme však proti našim zvyklostem prodali zasíťovaný pozemek, zpravidla stavíme i provozy, které pronajímáme," vysvětlil Budař. Modřický retail park nabídne v budoucnu 45.000 metrů čtverečních ploch.

Zdroj: ČTK

 


 

Kam dál?

Dobíjení elektrovozidel v Brně už čtvrtým rokem

pátek, 31. října 2014, 10:57

Nabíjení elektromobilů, elektrokol a elektroskútrů je možné v Brně už čtvrtým rokem. Pokud patříte mezi ty, kdo zvažuje...

Developer CTP hledá v Brně náhradní investory místo Amazonu

čtvrtek, 30. října 2014, 21:41

Developer CTP Invest už jedná s klienty, kteří by mohli obsadit obří plochu, která měla na brněnské Černovické terase...

Přístroji, který analyzuje na dálku, pomůže na trh nová firma

středa, 29. října 2014, 15:34

Přístroji, který umí na dálku provést chemickou analýzu, pomůže na trh nově založená firma AtomTrace. Vznikla jako...

Důvěra v českou ekonomiku opět vzrostla, již potřetí za sebou

středa, 29. října 2014, 11:21

Důvěra v tuzemskou ekonomiku již potřetí za sebou vzrostla. Ukázal to říjnový konjunkturální průzkum Českého...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

ČSSR tlakem na řešení emigrace z NDR uspíšila pád berlínské zdi

Československá vláda na podzim 1989 tlačila na Německou demokratickou republiku, aby vyřešila krizi na západoněmecké ambasádě v Praze, přes níž se od jara pokoušely dostat na Západ tisíce východních Němců. Podle historika Oldřicha Tůmy z Ústavu pro soudobé dějiny tím uspíšila pád berlínské zdi. Praha a východní Berlín byly přitom do poslední chvíle blízcí spojenci, kteří si přáli udržení statu quo.

PRŮZKUM: Češi nadále hodnotí kvalitu vzdělávání kladně

Více než polovina Čechů je nadále přesvědčena o tom, že kvalita výuky na českých školách je dobrá. Nejlépe z hodnocení vycházejí stejně jako v předchozích letech gymnázia a základní školy. Na opačném konci žebříčku jsou odborné školy, přesto se jejich hodnocení od loňského roku mírně zlepšilo. Vyplynulo to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM), které jeho výsledky poskytlo.

Podvodné e-maily lákaly ze stovek lidí čísla platebních karet

Nejméně stovky lidí v Česku dostaly v tomto týdnu podvodné textové zprávy, které informují o výhrách u obchodníků nebo nabízejí výhodnou koupi zboží a od zákazníků se snaží vylákat čísla platebních karet a následně peníze. Novináře o tom dnes informovala mluvčí internetového prodejce Alza.cz Patricie Šedivá. Útok se podle ní týkal i dalších prodejců, třeba dm drogerie. Český rozhlas Radiožurnál uvedl, že podvodníci se vydávali také za zástupce řetězců Penny Market a Tesco.